Skip to main content

Zojuist teruggekomen na twee weken vakantie. Stroom is van het kastje afgeweest en ondertussen een sms van kpn dat het 'netwerk wordt verbeterd' van een paar dagen terug. In de tijd dat de stroom er dus af was. Nu bij thuiskomst geen internet meer, zowel via WiFi niet als via de kabel op de pc; niets. Telefoon zegt wel dat ik ben verbonden zonder internet. Lampjes op de experiabox 12 branden (lampjes power en WiFi branden vast, lampje internet knippert). Het NT kastje van het glasvezel punt heeft de lampjes 'power' en 'glas' aan staan, het lampje 'ethernet' staat wel uit maar weet niet of dat altijd al zo was. Alle kabels zijn verbonden zoals vanouds. De ethernet kabel achterop de experia box heeft ook twee brandende lampjes; 1 oranje en 1 groen. Heb het modem al gereset 1 maal via de powerknop en 1 maal een harde reset via het knopje met een paperclip maar beiden hebben het probleem niet opgelost. Op het forum hier al diverse topics gelezen met hetzelfde probleem maar vaak zonder echte oplossing of met verdwenen topicstarters. Had erop verheugd de laatste dagen voor ik weer moet werken nog wat te kunnen gamen maar dat zal er nu wel niet meer in zitten ongetwijfeld dankzij die fijne "verbetering" van het netwerk. Of heeft iemand een makkelijke oplossing voor mij ?

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna @GlenSpey 

Nog geen internet, bel dan 0800 0402, 24/7 bereikbaar voor storingen en geen diensten.

 


Misschien heeft u een glasvezelkastje waarvan de netwerkpoort kapot gaat bij stroomuitval. Deze is KPN preventief aan het vervangen, maar dat is bij u misschien nog niet gebeurd. 


dat het “ethernet”  lampje op de Glas NT uit is. betekent dat dat de verbinding tussen de Glas NT en de Box12 niet goed is. probeer eens een andere kabel tussen de Glas NT en de Box12.


Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna @GlenSpey 

Nog geen internet, bel dan 0800 0402, 24/7 bereikbaar voor storingen en geen diensten.

 

Nooit gedacht dat het zoiets simpels zou zijn, het probleem zat inderdaad in het NT kastje en het ethernet lampje brandt weer. Internet is live. Mijn dank is groot 😁


Graag gedaan @GlenSpey , goed om te lezen dat alles weer naar behoren werkt.

 


Reageer