Skip to main content

Sinds vandaag heb ik geen internet thuis.

Modem: 

internet, lampje knippert

wifi, groen lampje brandt

power, groen lampje brandt

 

Glasvezelkast:

voorkant power, groen lampje brandt

voorkant connection, groen lampje brandt

voorkant alarm, lampje brandt niet

onderkant lampje bij de WAN kabel branden niet!

 

wat kan ik doen om het probleem te verhelpen?

gebeld met kpn monteur komt pas dinsdag.

ik kan echt niet zonder internet en heb snel een oplossing nodig. Is er iets wat ik zelf kan doen aan de kastje om het op te lossen?

Is de stroom er daarvoor afgeweest? Er is nl. een serie van die kastjes die daarna niet meer werkt. Dan 0800-0402 bellen en zeggen dat u geen diensten hebt. Een monteur zal het kastje vervangen.

 


Hallo @Arman112222 

Er is een serie glaskastjes waarbij de WAN-verbinding (het netwerkpoortje naar de experiabox) het niet meer doet nadat hij van het stroom af is geweest. Als dat bij jou het geval is geweest, is het bijna zeker dat het bij jou ook daarom draait.

Check even voor de zekerheid jouw versie (staat op het kastje): Bij Genexis GNXS05035xxx en lager heb je grote kans dat het daar aan ligt.

Bel 0800-0402 en spreek in dat je storing hebt.


De stroom in huis is inderdaad even weg gevallen.

kastje heeft inderdaad de oude serienummer.

 

ik heb al contact gehad met KPN monteur komt aankomende dinsdag langs.

maar er zijn dus verder geen andere opties om het zelf te fixen?

 


Nee, kastje is defect. Kun je zelf niet fixen.

En over 13 minuten komt XS4-Arjan met dezelfde melding denk ik. Net als zijn reactie hierboven 🙂.

 


Wat jammer allemaal. Dan wordt het maar wachten op de monteur. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de tips en adviezen!


Nee, kastje is defect. Kun je zelf niet fixen.

En over 13 minuten komt XS4-Arjan met dezelfde melding denk ik. Net als zijn reactie hierboven 🙂.

 

Haha, ik zag jouw reactie te laat 😂 Ik wacht nog 5 minuten, dan kan ik reageren