Skip to main content
Beantwoord

Geen internet met Y-kabel in telefooncontactdoos, heb ik een andere kabel nodig?

• February 19, 2025
  • 13 reacties
  • 208 keer bekeken

Hoi! Ik heb een telefooncontactdoos en een y-kabel van KPN. Zodra ik deze in het contactdoos stop krijg ik geen internetverbinding. Ik heb geen grijze DSL kabel gekregen, kan deze toegestuurd worden en zal die dan wel werken?

Beste antwoord door eagle3824

Ik denk dat je hier toch een monteur voor nodig hebt. 

Zat die y-kabel bij het installatie pakket? zo ja dan heb je waarschijnlijk bvdsl en dan moeten alle stekkers van de y-kabel aangesloten. Maar zelfs als je dat niet hebt zou ik aanraden om de bestaande aansluiting in de muur te laten vervangen door een nieuwe ISRA. Deze aansluiting is verouderd en gezien de leeftijd (aan logo te zien meer dan 25 jaar oud) waarschijnlijk gecorrodeerd. Daarnaast is er ook overheen geschilderd waarbij de kans groot is dat er verf op de contacten zit. Dit alles kan ervoor zorgen dat je een instabiele verbinding hebt.

Ik adviseer je om te bellen via een terugbelafspraak en aan tegeven dat installatie niet lukt en te vragen om een monteur

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

• February 19, 2025

De Y kabel zou ook zonder 2e lijn gewoon moeten werken, zoals een kabel met 1 uiteinde dus.
Een andere kabel zal dit niet oplossen, de fout zal helaas elders gezocht moeten worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Wat bedoel je precies?

• February 19, 2025

A !

Het uiteinde met 1 stekker moet in het modem.

1 vd 2 aan de andere kant “in de muur”.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 19, 2025

Meest duidelijke tekening ooit: (ja ik ben nooit verder gekomen dan de kleuterschool)

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Beide geprobeerd, maar het werkt niet helaas.. bedankt voor de reacties!

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 19, 2025

Ik denk dat je hier toch een monteur voor nodig hebt. 

Zat die y-kabel bij het installatie pakket? zo ja dan heb je waarschijnlijk bvdsl en dan moeten alle stekkers van de y-kabel aangesloten. Maar zelfs als je dat niet hebt zou ik aanraden om de bestaande aansluiting in de muur te laten vervangen door een nieuwe ISRA. Deze aansluiting is verouderd en gezien de leeftijd (aan logo te zien meer dan 25 jaar oud) waarschijnlijk gecorrodeerd. Daarnaast is er ook overheen geschilderd waarbij de kans groot is dat er verf op de contacten zit. Dit alles kan ervoor zorgen dat je een instabiele verbinding hebt.

Ik adviseer je om te bellen via een terugbelafspraak en aan tegeven dat installatie niet lukt en te vragen om een monteur

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 19, 2025

Dank je wel voor de uitleg, ik heb een afspraak gemaakt. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@fpanhuijzen, je bent al goed op weg geholpen zo te zien. Is de monteur inmiddels geweest of nog niet? Ik ben, vermoedelijk net als de anderen, benieuwd hoe dat is afgelopen 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 25, 2025

Dank je wel! De afspraak met de monteur staat voor de eerste week van maart. Ik zal laten weten hoe dat is gegaan :)

• February 25, 2025

Deze vraag is zojuist aangemerkt als “beantwoord”, maar de afloop zal voor de goedbedoelende schrijvers en lezers weer eens niet duidelijk worden.

Wie koos het “antwoord” ? Kan ​@fpanhuijzen  er nog wat over zeggen ajb ? bvd.

• February 25, 2025

Aha, we zaten tegelijk te typen, dank !

Maar, het is nog niet opgelost dus . . .  ( maar wel alvast “beantwoord” )

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Vandaag is het internet geïnstalleerd. De telefoonaansluiting moest vervangen worden voor een nieuwe ISRA en er moest naar de koper lijn gekeken worden. Fijn dat de monteur is geweest en ik nu weer internet heb. Bedankt allen voor jullie hulp!

Jasper van KPN
Moderator

Dat is fijn om te lezen ​@fpanhuijzen, de monteur die bij jou kwam deed wat de andere monteurs hier verwacht hadden dus 🙂 Veel plezier met de verbinding en als er nog iets is wat we voor je kunnen doen weet je ons te vinden.