Skip to main content
Vraag

Geen internet na overstap op KPN

• 6 augustus 2025
  • 8 reacties
  • 152 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb zojuist met jullie gebeld ivm probleem geen internet verbinding. Vervolgens contact gehad met oude provider en die geeft het volgende aan.

Kan dit wellicht het probleem zijn dat de aansluiting niet werk?

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22494 reacties
  • 6 augustus 2025

De klantenservice 0800-0402 kan je hier vast mee helpen.  Bel nog een keer en spreek in ik wil een medewerker spreken. Op het forum helpen klanten elkaar dus inhoudelijk kunnen we niets voor je doen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 augustus 2025

Gisteren monteur geweest moest iets doen in de patch kast.

Alleen gaf aan dat het kastje met sn en Mac address nog geactiveerd moest worden en er een ticket aangemaakt is maar dit gebeurt in india? Nu 24 uur geleden nog steeds hetzelfde probleem.

Volgens sms zouden we 5 aug internet moeten hebben tot op heden niks.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 augustus 2025

Iemand ervaring hiermee vind dit wel bijzonder grappige situatie anno 2025?

Je stap over naar kpn via overstap service ze nemen de lijn over op 5 aug geven aan per sms dat je internet hebt maar ondertussen niks werkt. En bij de oude provider niet mogelijk omdat ze van de lijn zijn gegooid en kpn zegt dat kan niet kastje naar de muur.

Bovendien helaas ook geen data meer op mobiel dus extra kosten maken voor geen internet wifi hebben.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 31103 reacties
  • 13 augustus 2025

Beste ​@Keecee91, welkom en excuses voor deze hele late reactie! Normaliter kan je met onze overstapservice inderdaad naadloos overstappen. Heel erg jammer om te zien dat dat bij jou niet gebeurd is. Omdat je je profiel had ingevuld, heb ik even meegekeken. Je diensten zijn inmiddels allemaal actief, gelukkig. Ik hoop dat je er met veel plezier gebruik van maakt! 

Als je met je mobiele diensten bij KPN zit, kunnen we je trouwens van een gratis mobiel internetbundel voorzien in het geval dat je geen internet hebt. Ook is het zo dat je dan van onze Combivoordelen gebruik kunt maken:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 augustus 2025

Klopt alles werkt gelukkig. Geduld is schone zaak!

alleen heb ik vanaf 5 aug iets na 10.00 t/m 13 aug 11:20 zonder internet gezeten. Ik neem dat ik hiervoor gecompenseerd wordt want online gaf aan je contract blijft doorlopen tot kpn seintje geeft dat ik ben aangesloten. Nu is dat gebeurt op 14 aug maar intussen heb ik geen internet gehad bij beide partijen.

Bijzondere is dat ik ben aangesloten op 13 aug terwijl ik 13 juli bestelling heb gedaan en aangaf binnen 2 weken en afkoopsom bereid ben te betalen bij oude provider. Lijkt erop dat kpn niet lukte zo kort te regelen en dus de opzegtermijn hebben aangehouden.

Harstikke blij en online uiteindelijk had ook anders gecommuniceerd kunnen worden en wat transparantie heb geen zin in verassingen of extra kosten omdat er iets fout gaat.

• 5730 reacties
  • 15 augustus 2025

Je moest een afkoopsom betalen bij de oude provider? Dat houd in dat je contract dus nog niet was afgelopen? Volgens mij werkt de overstapservice dan niet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4459 reacties
  • 15 augustus 2025
Marlon92 schreef:

Je moest een afkoopsom betalen bij de oude provider? Dat houd in dat je contract dus nog niet was afgelopen? Volgens mij werkt de overstapservice dan niet. 

Nee het werkt gewoon, de klant zal dan de slotrekening krijgen met de afkoopsom. Maar hier is anders, de opzegtermijn is 1 maand, onafhankelijk van einddatum. De fout ligt duidelijk bij online.nl, de de aansluiting te vroeg afsluit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 augustus 2025

Ik heb 13 juli abbonement aangevraagd online voor kpn en gebruik gemaakt van de overstap service. kreeg ik de optie om binnen 2 weken aan te sluiten maar dan moest je bereid zijn om afkoopsom/boete te betalen bij oude provider ivm met opzegtermijn dit heb ik aangevinkt.

vervolgens kreeg ik startdatum van 1 aug maar er ontbraken gegevens die ik moest aanvullen werd de datum 5 aug op die dag kregen we sms dat je kan installeren en internet hebt maar het werkte niet.

7 aug is er een monteur geweest die moest wat patchen in de kast en gaf aan ticket aangemaakt te hebben om het glasvezel kastje sn en mac toe te voegen maar dat ging via india 

13 aug deed het alles het en waren we online.

maar intussen vanaf 5 aug t/m 13 aug geen internet gehad van bedie partijen en kpn wsijt naar online en andersom dus mijn vraag is krijg ik dit gecompenseert.

Want kpn factuur start pas wanneer het werkt prima alleen online geeft aan zie 1ste bericht dat ze 5 aug van de lijn zijn gegooid en dat ze wachten op seintje van kpn dat ik daadwerkelijk ben aangesloten tot die tijd blijft me abbo in de lucht en zou ik naar ratio betalen maar ik heb niet gebruik kunnen maken van internet door beide partijen.

ergens is er uiteindelijk iets fout gegaan waardoor het niet binnen 2 weken kon en dus via de normale weg is gegaan opzegtermijn van 1 maand 13 juli → 13 aug.

Reageer