Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Woensdagavond na een korte stroomstoring geen internet meer hier in huis (glasvezel). Ik heb het beruchte glasvezelkastje en alles wijst erop dat de WAN poort het begeven heeft na de stroomstoring.

 

Stappen ondernomen:

- stroom af/op glasvezelkastje

- stroom af/op Experiabox

- reset Experiabox naar fabrieksinstellingen

 

Alles brandt groen, alleen het internetlampje op de Experiabox knippert snel en op de WAN poort van het* glasvezelkastje branden geen lampjes meer.

 

Ik heb direct een monteur geboekt, maar deze werd automatisch geannuleerd omdat er een storing in Rotterdam zou zijn waar ik onder gehangen ben. Ik zie echter helemaal geen melding van een storing op mijn postcode en ik krijg hier ook geen updates over. Best tergend omdat ik vrijwel zeker weet dat de kapotte poort door de stroomstoring de oorzaak is.

 

Ik zit nu dus te wachten totdat een onduidelijke storing waar niks over bekend is wordt opgelost, voordat ik een monteur in kan plannen om mijn daadwerkelijke probleem op te lossen.

Kan ik via een andere weg alsnog een monteur laten komen? Mocht het toch niet aan het kastje liggen dan betaal ik met liefde die 70 eu. Of heeft iemand meer informatie over de mysterieuze storing in Rotterdam en de status daarvan?

 

Alvast bedankt!

Heb je al gebeld met 0800-0402? Geef daar duidelijk aan dat je een storing hebt en het probleem met het glasvezelkastje. Heb je deze Genexis XGS-PON ONT? Daarvan was inderdaad een productie serie met die uitvallende WAN poort na een stroomonderbreking. Die ONT moet vervangen worden.

 


Dank voor je reactie! Ik heb inderdaad die Genesix. Ik heb de andere forumposts hierover gelezen en heb precies dezelfde symptomen.

Klantenservice gebeld, die bevestigde dit verhaal maar ook dat er eerst een algemene storing opgelost moet worden.

Dat geloof ik graag, maar ik denk dat ik foutief aan die storing gekoppeld ben. Ook omdat ik verder niks kan vinden over een storing in mijn postcode en er gewoon signaal binnenkomt op mijn glasvezlelmodem.

Vandaar mijn vraag of iemand meer weet over de status van deze storing, of een andere manier weet om alsnog een monteur te laten komen.


Ok duidelijk. Die knoop kan ik helaas niet ontwarren.


Wat lastig. 

Een kpn moderator zal hier morgen of uiterlijk overmorgen aan toe zijn. Vul je vast je forumprofiel in, opdat die weet wie je bent?

https://forum.kpn.com/settings/profile

Ondertussen zou je nog een keer kunnen bellen. 

Iets met “de aanhouder … “ 😉.


Nog maar eens gebeld. Als alles goed gaat komt er morgenochtend een monteur. Dank voor de reacties!


Mooi @Vic010 , hopelijk een goede jaarafsluiting. Laat het resultaat hier nog even weten.


Hi @Vic010 en welkom op het forum!

Fijn dat je hier al tips hebt gehad en dat er na telefonisch contact een monteur in is gepland. Hoe is het gegaan? Werken de diensten weer? 🤞