Skip to main content
Beantwoord

Geen internet ondanks nieuw modem en maandag monteur

• 8 februari 2025
  • 8 reacties
  • 122 keer bekeken

Vanochtend ineens geen internet meer.

Lampje op glasvezelkastje PON knipperde de heledag, en heel af en toe na 7 a 8 x resetten komt alles weer online. Iig alle lampjes branden maar dan komt probleem 2 mijn tv box beneden komt niet verder dan 85%, en via tool (op tv scherm)restart dit me modem ,en is alle verbinding weer weg .Oftewel lampje internet op modem knippert snel en niets werkt meer.

Helpdesk Vanochtend kon niet goed meten en ik moest maar een nieuwe modem halen dit gedaan zelfde probleem. Weer Helpdesk gebeld en deze weet niet wat pon is of wat het betekent. Heb eerder ongeveer jaar geleden ook gehad dat modem overnieuw opstarten en ik 3 a 4 min me internet verbinding weg .

Ik speel poker dus dit is frustrerend 

Probleem van vorig jaar ging na een tijd over maar ik vermoed dat dit dus met elkaar heeft te maken. Igg Helpdesk wil elke x een nieuwe modem sturen lekker handig. Ik krijg maandag een monteur en weekend zonder tv en internet 

Ik hoop dat iemand vanavond nog een idee heeft want ik ga zeker niet met kpn verder na dit geklooi 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Gewoon de monteur door laten komen. We rekenen enkel voorrijkosten als je zelf het probleem hebt veroorzakt of kan oplossen. Als het door KPN komt (in dit geval het glasvezel kastje) zitten er geen kosten aan vast.

Bekijk origineel

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22018 reacties
  • 8 februari 2025

Het lijkt er op dat er iets niet goed zit voor het modem en daar kan je zelf niets mee. Beetje sneu natuurlijk dat zoiets precies in het weekend gebeurd. Maar een storing kan altijd een keer voorkomen. Als je een mobiel abonnement van kpn hebt kom je in aanmerking voor een grote bundel maar dan moet je weer even bellen met de klantenservice 0800-0402. 

• Topper
  • 26 reacties
  • 8 februari 2025

Zolang dat PON ledje op dat glas kastje knippert, gaat een nieuw nieuw modem niets helpen. Het glaskastje krijgt wel signaal, maar is nog niet verbonden. 

Je kan ook proberen het glaskastje te resetten door met een paperclip te drukken op reset. Als dat ook niet werkt kan je het beste weer opnemen met de klantenservice en aangeven dat je een probleem met je ONT hebt (mits dat PON lampje nog knippert dan).

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4335 reacties
  • 8 februari 2025

En soms heeft de zwaartekracht dat glasvezelkastje iets naar beneden geschoven waardoor de verbinding niet meer goed is. Dus probeer hem ook voor de zekerheid eens een beetje omhoog te schuiven als je het idee hebt dat die niet goed zit.

Glasvezelkastje zit goed heb hem er opnieuw ingeschoven, heb deze ook meerdere male n herstart. Helpdesk begreep niet wat pon betekende en al helemaal niet wat hij moest doen was een nieuweling (heb zelf ook helpdesk werk gedaan ) dus probeer ik morgen nog een keer te bellen misschien heb ik geluk met die dan werkt. Enige keer dat pon wel ging branden en bleef branden was toen helpdesk ging meten. Maar als ik reset stroom eraf dan blijft pon knipperen 

Vandaag 2x gehad dat pon continu brandt maar voor eventjes 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4335 reacties
  • 9 februari 2025

Dan is de demping te hoog zou je zeggen. De monteur zal maandag een nieuw kastje plaatsen. Op afstand kunnen ze dan weinig.

Gisteren rond 11.45 ging eindelijk het pon lampje continu branden,

was al een keer eerder gelukt en toen moest de tv box geupdate worden en werdt modem weer gereset en alles weer niet werkend! 

Dus tv beneden werkt niet omdat update in een loop zit wil ik dit fixen loop ik risico dat ik weer hele dag geen internet heb. Dus mijn vraag moet ik nu de montuer afzeggen of ligt dit aan kpn ivm kosten 

Heb voor de zekerheid een filmpje gemaakt van de lampjes zodat ik wat kan laten zien, want heb al vaker problemen gehad en die verdwenen zonder iets te doen!

en dan ben je als klant weer de pineut

ik ga straks ook even langs kpn winkel want helpdesk is tijdverspilling, en weer een nieuwe modem want zo kan je klanten afschepen als je niet weet wat je moet doen.

Tip haal de beste niet uit de lijn om teamleider te worden want die heb je nodig om mensen echt te helpen!!!!!!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4335 reacties
  • Antwoord
  • 9 februari 2025

Gewoon de monteur door laten komen. We rekenen enkel voorrijkosten als je zelf het probleem hebt veroorzakt of kan oplossen. Als het door KPN komt (in dit geval het glasvezel kastje) zitten er geen kosten aan vast.

Dank voor u reaktie

Reageer