Skip to main content

@Erwin_ Hier ongeveer hetzelfde issue. bij bestellen van het nieuwe pakket afgelopen maandag is er bij KPN wat misgegaan mbt het uitzetten van mijn glasvezel. (omdat ze dachten dat ik nog via koper internet had) Nu heb ik helemaal geen signaal meer. Mijn nieuwe pakket zou vandaag ingaan, echter nog steeds helemaal niks. Er komt geen signaal binnen op de glasvezel, het lampje Glas brand niet. de rest brand wel geel. Hoe kan dit nu eindelijk vandaag opgelost worden. dit is de derde dag zonder enkele vorm van tv en internet. Ik hoor graag.

admin: eigen topic aangemaakt

Hoi @Matthijs8 . Welkom op het forum.

Als ik het goed lees, zou jij van koper overgaan op glasvezel en dat is helemaal de soep in gedraaid?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hi @Erwin_ 

 

Mijn profiel is aangevuld.

 

Ik ga niet over over van koper naar glasvezel, ik had al glasvezel. Ik heb mijn pakket omgezet waarbij KPN dacht dat ik nog geen glasvezel had, echter kwam het signaal al via glasvezel binnen.

 

Tot op heden nog geen enkel signaal dan wel reactie.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Volgens ons systeem is de wijziging gepland op 28-08-2020, dus ik verwacht dat je morgen weer gebruik kan maken van internet. Als dat niet het geval is, dan horen we dat graag van je!


@Vikash , Gister is mij verteld door jullie medewerkers dat de verbinding vandaag werd opgeleverd.

Dat het abonnement vrijdag in zou gaan, dat wist ik al. Het gaat mij om de verbinding en dat ik tot op heden nog steeds geen internet en tv heb. De wijziging gaat vrijdag in, tot die tijd zou ik mijn oude abbo nog moeten hebben en kunnen gebruiken, dit is niet het geval. 

Daar wil ik een oplossing voor. Als het abbo wordt opgeleverd en de verbinding doet het nog steeds niet, dan kan ik nog steeds niks. ...


@Vikash , Gister is mij verteld door jullie medewerkers dat de verbinding vandaag werd opgeleverd.

Dat het abonnement vrijdag in zou gaan, dat wist ik al. Het gaat mij om de verbinding en dat ik tot op heden nog steeds geen internet en tv heb. De wijziging gaat vrijdag in, tot die tijd zou ik mijn oude abbo nog moeten hebben en kunnen gebruiken, dit is niet het geval. 

Daar wil ik een oplossing voor. Als het abbo wordt opgeleverd en de verbinding doet het nog steeds niet, dan kan ik nog steeds niks. ...


Even voor mijn beeldvorming: je had al een glasvezel abonnement en die heb je uitgebreid met TV?

Of heb je naast TV ook een hogere internet snelheid besteld? En zijn die wijzigingen via Mijn KPN ingediend?


@soundwork alles in 1 kwam al binnen via het glasvezel kastje. Nu heb ik een abonnementswijziging gedaan waarbij ik ook een hogere internet snelheid in heb zitten. Deze wijzigingen zijn idd ingediend via Mijn KPN.


@soundwork alles in 1 kwam al binnen via het glasvezel kastje. Nu heb ik een abonnementswijziging gedaan waarbij ik ook een hogere internet snelheid in heb zitten. Deze wijzigingen zijn idd ingediend via Mijn KPN.


Dank voor je reactie Matthijs8, ik begrijp dus echt niet hoe dit nu fout kan gaan.

KPN adverteert zelfs actief als je een Hussel abonnement hebt, dat je “met 1 druk op de knop” diensten uit of weer aan kan zetten. Mag niet leiden tot een niet werkende verbinding.

 

Had jij op je oude abonnement toevallig 50 of 100 Mbps in je contract zitten en heb je opgehoogd tot 200, 500 of 1000 Mbps?

 

Want dan kan ik je downtime wel verklaren: dan moet je in wijkcentrale (Area PoP) omgezet worden van een EoF naar een GoF poort. Maar dit moet een monteur doen, die ook bij jou langskomt en niet op voorhand….


Dat is precies wat er gebeurd is, exact zoals je het beschrijft. 
 

idd heel apart, en dat niemand van KPN dit zelf snapt, heel slecht.

 

@Erwin_ , graag vanavond of uiterlijk morgenvroeg een monteur inplannen om dit om te zetten in de wijkcentrale!


Jouw huidige verbinding is er een van het type EoF. Om de 200 Mbit snelheid te kunnen krijgen die je hebt aangevraagd moet je over naar GoF (zie hier voor wat achtergrond info). Normaliter geen enkel probleem want dan blijft de EoF verbinding actief tot de monteur je in de centrale omplugt naar GoF. Alleen op een of andere manier is het bij jou misgegaan waardoor het signaal op de EoF lijn blijkbaar al eerder gedeactiveerd is. Wat we hier zien is dat de wijziging morgen voltooid zou moeten worden. En dat dus morgen ook de GoF lijn actief moet zijn. Ik heb er voor de zekerheid nog even navraag naar gedaan, maar daar komt ook niet eerder dan morgen een antwoord op. Dus ik kan ook niets anders op dit moment dan om geduld vragen :(


@Erik_ , Kun je ook zien hoelaat ze dit gaan doen en hoelaat dit gereed is?

We zijn een halve dag verder en er nog steeds geen witte rook hier….


Ik begin het een beetje somber in te zien, @Matthijs8 .  Er is al correspondentie met de techneuten op de achtergrond. Ik heb zojuist mijn twijfels gemaild of deze order vandaag wel goed door gaat lopen.

Heb jij toevallig ook mobiele nummers bij KPN? Want dan kan ik daar een gratis grote bundel op storten, zodat je via hotspot iig  kunt internetten

(in theorie zou de order om 23:59 nog gereed kunnen springen. )


@Erwin_ , hoe is dat mogelijk na 4 telefoontjes waarbij je min 15minuten in de wacht staat en al deze tekst hier?

 

ik heb een mobiel KPN nummer, echter heb ik van jullie al 100 gb gekregen. Dat zijn slecht pleisters voor het bloeden en heb ik niks aan. Hoe moeilijk is het om het juiste knopje om te zetten?

als je echt wat wil doen, zorg dan dat er vanavond of uiterlijk morgen een monteur komt. 
 

ik hoor graag hoelaat de monteur er is.


Als ik die knop had, had ik er al duizend keer voor je op gedrukt, @Matthijs8 .

Alles werkt in onze ‘leverstraat’ met ingewikkelde processen en systemen die onderling met elkaar communiceren. Daar komt in de regel geen mens aan te pas. Veel gebeurt ‘onder water’ en daar heb ik geen zicht op.  Bij uitval moet er door individuen een puzzel uitgezocht worden. 

Het ligt bij de juiste mensen maar ik kan je geen indicatie geven wanneer dit gefixt is. :-(


@Erwin_ Dus er komt geen monteur vanavond? Teleurstellend dat hetgeen niet in processen zit en wel door mensen gedaan kan worden niet gedaan wordt….

jullie processen zijn interne gericht en niet op de klantvraag, daar gaat het mis (jullie zijn niet het enige bedrijf met dit probleem, wees gerust)

aangezien er geen oplossing is en jullie niks leveren de afgelopen dagen tot nu (mijn oude abonnement is 4 dagen geleden abrupt door jullie stopgezet zonder reden), begrijp je dat ik niet ga betalen voor geen geleverde diensten. Hoe gaan we dat aanpakken? 


Begrijpelijk, @Matthijs8 .  Zodra de aansluiting weer werkt kan ik je vergoeden voor de dagen dat het niet gewerkt heeft. 


@Erwin_ Afgelopen zaterdag weer 2x gebeld met de ‘klantenservice’. Er zou een monteur ingepland moeten worden en er zou vandaag contact met mij opgenomen worden door de backoffice hierover.

  1. Is de monteur ingepland? een medewerker gaf aan dat dit woensdag tussen 08:00 en 10:00 ingepland staat, echter heb ik geen sms of email hiervan ontvangen.
  2. Er is nog geen contact met mij opgenomen door de backoffice. Hoelaat gaan ze dat doen?

 

Ik hoor graag hoe deze soap verder gaat.


Hoi @Matthijs8 . Ik zie ook een monteur staan op woensdag. Ik vermoed dat deze naar de centrale gaat.  Ik heb de backoffice gemaild met de vraag of dit probleem nu eindelijk woensdag verholpen gaat worden. 


Hi @Erwin_ Heb je al een antwoord gekregen?

Tot heden ben ik nog steeds niet gebeld door de backoffice…..


Goedemiddag @Matthijs8, ik heb al wel reactie dat ze het uit gaan zoeken maar helaas nog niks concreets. Ook ik vermoed dat er morgen iemand naar de centrale komt om dit op te lossen. Laat ons vooral weten of het morgen werkt. Zodra ik meer weet zal ik hier ook op terugkomen!


Goedemorgen @Thomas en @Erwin_ ,

Tot op heden nog niks vernomen/gezien/gehoord.  Wel heb ik een sms gehad dat ik mbt de tv ontvangers. Echter heb ik hier weinig aan aangezien ik nog steeds niks binnenkrijg.

Weten jullie inmiddels meer? 

Ligt het aan mij duurt het veel en veel te lang om het uit te zoeken? Het enige dat er moet gebeuren om het werkend te krijgen in mij omzetten in de wijkcentrale (Area PoP) van EoF naar GoF. Dus het enige dat er moet gebeuren is een monteur sturen. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Mijn geduld begint aardig op te raken, ook aangezien er geen enkele communicatie vanuit de backoffice komt terwijl dit 4x over mij toegezegd is. Ik begin mij af te vragen of jullie überhaupt een backoffice hebben….


De verbinding is opgeleverd. In een keer deed hij het. Niks gehoord, geen sms, geen telefoontje, geen email…..

Vanmiddag/vanavond ga ik de snelheid en apparatuur testen, ben benieuwd of het goede abonnement erop zit qua snelheid en alles.

 

Wordt vervolgd.


Pfew.  Ik ben blij dat het ein-de-lijk werkt. Geloof me als ik zeg dat ik hier ook erg verdrietig van ben geworden. We gaan samen met de achterban analyseren wat hier allemaal is misgegaan en dat, voor de toekomst, proberen te verhelpen. 

Laat jij weten of de lijn aan de wensen voldoet?


@Erwin_ juich niet te vroeg! Ja, de glasvezelverbinding is (weer) opgeleverd en we hebben internet en tv, maaaaaar, dit is nog steeds het oude pakket en niet het nieuwe pakket/de wijziging. 
Wanneer word het nieuwe pakket opgeleverd? En hoe kan dit nu nog niet geregeld zijn?


Bij jou gaan er een heleboel dingen mis, @Matthijs8  . Mijn collega probeert te achterhalen waar precies maar heeft ook moeite de onderste steen boven te krijgen. Een belangrijke factor die meespeelt is dat we sinds kort bezig zijn met het migreren van ons klanten-bestand naar een nieuw systeem. Waar we in het oude systeem vrij makkelijk de vinger op de zere plek konden leggen is dat bij het nieuwe vooralsnog lastig. Dit bemoeilijkt het uitzoeken van jouw issue.