Skip to main content

Sinds 3 augustus hebben wij geen WiFi thuis. Na vele malen bellen met de klantenservice, een bezoek van een monteur en een bezoek van een monteur van VU Telecom blijkt er een breuk in de kabel onderweg te zitten. Na vele telefoontjes en beloftes om het te gaan repareren zou de kabel in de nacht van 21 op 22 september gemaakt worden. Nadat we op 22 september nog steeds geen WiFi hebben, week contact gezocht met KPN en VU telecom en nu geven ze aan dat een aantal andere adressen,die ook een storing hadden door de kabelbreuk, nu wel weer WiFi hebben en er voor ons een nieuwe afspraak ingepland moet worden. We zijn nu weer een week verder en nog steeds is er geen afspraak ingepland om onze WiFi te repareren. Hoe kan ik zorgen dat na bijna twee maanden onze WiFi eindelijk gekaakt gaat worden?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

heb je alle kpn kastjes al een paar minuten van de spanning gehaald? 


Jazeker, er komt geen signaal binnen.


Hoi en van harte welkom op ons forum @Vera0487.

Wat rot om te horen dat 't oplossen van de storing bij jou thuis zo lang duurt. Ik hoop dat 't intussen gelukt is om een nieuwe afspraak in te plannen. In zulke situaties is het vaak handiger om even te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen onze collega's je meteen verder. Hier op het forum kan het langer duren, afhankelijk van hoe druk het is. 


Hallo Alexandra,

 

Helaas kunnen de mensen bij 0800 0402 mij geen  verdere informatie geven. Kpn heeft intussen wel een keer terug gebeld en aangegeven dat de storing 9 oktober gerepareerd zou worden. Tot op heden werkt het internet nog niet en ben ik ook weer niet geïnformeerd door KPN. Wanneer ik VU telecom bel geven ze aan dat de reparatie helaas niet gelukt is en dat er misschien 17 oktober weer verder gekeken wordt. Ik vind het wel erg vervelend het dan zonder een melding van KPN weer minimaal een week later wordt. Is er geen mogelijkheid dit sneller op te pakken? We zitten nu al ruim 2 maanden zonder internet, worden telkens van het kastje naar de muur gestuurd en moeten de facturen gewoon betalen.


@Vera0487 Ik begrijp heel goed dat dat heel vervelend is. Ik ben bang dat ik niet meer kan dan mijn collega's van de klantenservice, maar ik wil wel kijken of ik iets voor je kan doen. Is jouw internetabonnement rechtstreeks van KPN of loopt dat via een andere provider die gebruik maakt van het KPN netwerk? Als het via een andere provider loopt, kan ik niet bij je gegevens, omdat we alleen gegevens van KPN klanten kunnen zien. Als je wel een KPN abonnement hebt, vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief naam van de contractant, postcode, huisnummer en klantnummer?


Beste Alexandra,

 

vandaag zou er weer een reparatie uitgevoerd worden. Helaas wordt ik niet gebeld door kon dat dit niet gelukt is , ik moet weer zelf naar de klantenservice bellen. Daar geven ze aan dat de reparatie helaas niet gelukt is en dat er vanzelf weer contact met me opgenomen gaat worden. We zitten ondertussen 2,5 maand zonder en er gebeurt niets… wij hebben inderdaad een abonnement bij KPN zelf. Ik hoop dat u misschien iets voor mij kan betekenen? 


@Vera0487 Ik heb je gegevens erbij gepakt en even meegekeken. Ik zie dat ze ermee bezig zijn bij de aannemer, dat is de partij die de reparatie doet. Ik kan er helaas niets aan veranderen of versnellen, anders had ik dat meteen voor je gedaan. Ik verwacht wel dat je er in de komende dagen meer over hoort. Ik hoop dat ze 't nu toch snel voor je kunnen oplossen, en ik vind het ontzettend rot dat het allemaal zo stroef verloopt.

Wat betreft de facturen, zo gauw de verbinding straks gerepareerd is, kan de vergoeding worden geregeld voor de periode waarin je verbinding niet heeft gewerkt.


Hallo Alexandra,

Ik begrijp inderdaad dat jullie een aannemer ingehuurd hebben en jullie hier verder niets meer aan kunnen doen. Het lijkt me alleen wel vreemd dat jullie een aannemer inhuren die meer dan twee maanden doet over een reparatie? En wanneer ze zeggen dat iets niet gelukt is het zo weer opschuiven zonder meteen verder te kijken. Misschien tijd voor een andere aannemer? Ik heb ook geprobeerd contact te leggen met deze aannemer, maar wordt daar standaard na 9 minuten uit de wachtrij gegooid zonder dat ik iemand aan de telefoon krijg. Hebben ze überhaupt al iets gedaan? Of is een storing van een of twee huishoudens niet urgent genoeg? 
 

groet, Vera


@Vera0487 Het zit iets anders. Dit forum is van KPN als provider, wij zorgen voor het signaal op de lijn. Het glasvezelnetwerk, waar dat signaal over verstuurd wordt, wordt aangelegd en beheerd door KPN Netwerk. Zij zorgen voor de reparatie, en de aannemer die dat werk uitvoert. Ik kan er helaas niet meer invloed op uitoefenen. Ze zijn ermee bezig en je hoort zo snel mogelijk meer over wanneer ze langskomen voor de reparatie.