De situatie/setup is al volgt.
- er is al sinds ik meer dan een jaar hier woon ALLEEN een internet abo. Er niets anders, ook geen andere provider of service niets noppes nada.
-glasvezel komt vanuit de grond naar mijn meterkast en daar staat de modem (kpn box 12)
-er gaat 1 kabel vanuit de box naar mijn ps5, Â mijn telefoon en chomebook zijn via de wifi..... thats it. geen switches/verlengstukken/ versterkers of what dan ook. Er is ook letterlijk niets anders verbonden. #Simpele opstelling.
-van de een op andere dag heb ik geen verbinding met het internet meer. Note Er is geen enkele vorm van verandering of aanpassing geweest wat dan ook. Ik speel games, en kijk youtube op me ps5.. en ik google wat rond op het internet en gebruikt whatsapp en mail. Verder Geen sociale media. het laatste wat ik deed voor ik naar bed ging was op ps5 youtube kijken en nou ineens werkt niets meer dus cker niet iets wat ik gedaan zou kunne hebbe.
-zowel ps5 als telefoon en chromebook zeggen allemaal wel verbonden te zijn.. maar geen internet.
-de lampjes van het kastje glasvezel brand power en connection groen, alarm brand niet.
- de lampjes van de kpn box 12 brand power en wifi groen. En internet knippert.
-ik heb de volgende troubleshoots gedaan:Â
1 : stekker er uit van modem en 10 min wachten.
2 : stekker internet vanuit grond er 10 min uitgetrokken.
3 : combinatie van 1 en 2.
4 : alle verbindingen laten vergeten 1 voor 1 apart.
5 : alle verbindingen tegelijk vergeten/verwijderen.
6 : andere kabel/port ps5/box gebruikt.
7 : stap 3 en 4 gecombineert.
8 : stap 3 en 5 gecombineert
9 : stap 3,5,6 gecombineert
10: alles vergeten elke kabel of stekker die hiermee te maken heeft er uit getrokken en 10 min gewacht. En er zeker van te zijn dat ze er weer allemaal goed in zaten.
Â
en nou weet ik het ook niet meer…
Wel verbonden met box maar niet met internet.
Â
Â
Â