Skip to main content

De situatie/setup is al volgt.

- er is al sinds ik meer dan een jaar hier woon ALLEEN een internet abo. Er niets anders, ook geen andere provider of service niets noppes nada.

-glasvezel komt vanuit de grond naar mijn meterkast en daar staat de modem (kpn box 12)

-er gaat 1 kabel vanuit de box naar mijn ps5,  mijn telefoon en chomebook zijn via de wifi..... thats it. geen switches/verlengstukken/ versterkers of what dan ook. Er is ook letterlijk niets anders verbonden. #Simpele opstelling.

-van de een op andere dag heb ik geen verbinding met het internet meer. Note Er is geen enkele vorm van verandering of aanpassing geweest wat dan ook. Ik speel games, en kijk youtube op me ps5.. en ik google wat rond op het internet en gebruikt whatsapp en mail. Verder Geen sociale media. het laatste wat ik deed voor ik naar bed ging was op ps5 youtube kijken en nou ineens werkt niets meer dus cker niet iets wat ik gedaan zou kunne hebbe.

-zowel ps5 als telefoon en chromebook zeggen allemaal wel verbonden te zijn.. maar geen internet.

-de lampjes van het kastje glasvezel brand power en connection groen, alarm brand niet.

- de lampjes van de kpn box 12 brand power en wifi groen. En internet knippert.

-ik heb de volgende troubleshoots gedaan: 

1 : stekker er uit van modem en 10 min wachten.

2 : stekker internet vanuit grond er 10 min uitgetrokken.

3 : combinatie van 1 en 2.

4 : alle verbindingen laten vergeten 1 voor 1 apart.

5 : alle verbindingen tegelijk vergeten/verwijderen.

6 : andere kabel/port ps5/box gebruikt.

7 : stap 3 en 4 gecombineert.

8 : stap 3 en 5 gecombineert

9 : stap 3,5,6 gecombineert

10: alles vergeten elke kabel of stekker die hiermee te maken heeft er uit getrokken en 10 min gewacht. En er zeker van te zijn dat ze er weer allemaal goed in zaten.

 

en nou weet ik het ook niet meer…

Wel verbonden met box maar niet met internet.

 

 

 

Hallo @Het Interniet , heb je dit glasvezelkastje? 

Branden de twee lampjes (groen en oranje) bij de rode ethernetpoort aan de onderzijde?
Er is een productie batch geweest van dit Genexis XGS-PON kastje waarvan de WAN poort stuk gaat door een stroomonderbreking. Die twee lampjes branden dan niet meer. Bel dan 0800-0402 en vraag om een monteur. Die moet dit kastje vervangen. 


Idd daar is geen enkele vorm van lampjes wat werken behalve  power en connection (groen) dus dat wordt de monteur bellen


Hoi @Het Interniet. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je geen gebruik kan maken van internet. Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice voor een afspraak met één van onze monteurs?


Ik heb ditzelfde probleem....enkel brandt bij mij wel onder een oranje lampje aan het glasvezelkastje. Wifi is daar....maar geen internet. Modem ( kpn 12b) is vernieuwd.en daar branden alle lampjes groen ( behalve phone en tv want die heb ik niet)..dus dat was het probleem niet. nu moet ik van kpn een betaalde monteur laten komen. Online afspraak maken ging niet ..ze bellen nu op de eerst volgende werkdag terug. Leuk....want het is vrijdag  Te gek voor woorden dit. 


Ik heb ditzelfde probleem....enkel brandt bij mij wel onder een oranje lampje aan het glasvezelkastje. Wifi is daar....maar geen internet. Modem ( kpn 12b) is vernieuwd.en daar branden alle lampjes groen ( behalve phone en tv want die heb ik niet)..dus dat was het probleem niet. nu moet ik van kpn een betaalde monteur laten komen. Online afspraak maken ging niet ..ze bellen nu op de eerst volgende werkdag terug. Leuk....want het is vrijdag  Te gek voor woorden dit. 

Je hebt het alarm lampje branden?

ONT al van het stroom gehad?


Nee...alarm lampje is uit. ONT idd van stroom gehad. Niks dus. Ben pas 5 mnd bij KPN.

 


Dat is vreemd, kan de klantenservice niet je verbinding uitlezen ?


Dat is vreemd, kan de klantenservice niet je verbinding uitlezen ?

Dat hebben ze gedaan...waarop ze mij een nieuwe kpn box gestuurd hebben. Die aangesloten....uitkomst hetzelfde. Totdat ik dit draadje hier las....en het probleem dus aan mijn glasvezelkastje ligt. Mijn bekabelde pc is dus ook internetloos. Wifi signaal is er.....maar " biedt geen internet"...wat me tegen de borst stuit is dat Kpn enkel de optie biedt voor een betaalde monteur!!! Diep triest vind ik dat.

 


Als je inlogt op je modem, wat zie je dan bij de status ?


Als je inlogt op je modem, wat zie je dan bij de status ?

Kan nietinloggen.op modem.Althans niet via de PC...en ook niet via de smartfphone. Althans is niet gelukt. Misschien doe ik wat fout,😳🤔

Deze link heb ik geprobeerd:

https://192.168.2.254/2.0/gui/#/


Als je inlogt op je modem, wat zie je dan bij de status ?

Kan nietinloggen.op modem.Althans niet via de PC...en ook niet via de smartfphone. Althans is niet gelukt. Misschien doe ik wat fout,😳🤔

Even via de pc, liefst bekabeld: 

http://192.168.2.254


Geen internet zegt ie ...pagina blijft wit.

Via mijn mobile data kon ik inloggen....zag dit:

 


Geen internet zegt ie ...pagina blijft wit.

Maar inloggen lukte nu wel, wat zie je precies?

 

Dus concluderend: 

Je rode patch kabel is direct van het ONT kastje aangesloten op je modem.

ONT kastje is online.

Je hebt een nieuw modem gehad, dat werkt niet.


Ok ik ga er een andere kabel opzetten. Van ont naar modem.


Als dat niet werkt zal je een monteur moeten laten komen.


Dit is via de PC....ik vrees dat het glasvezelkastje zelf stuk is.idd monteur...wel triest dat dit betaald moet worden dan.


Nou daar komt ie nog een keer😉. Als het een probleem is in het kpndomein hoef je NOOIT te betalen voor een monteur. Wel als het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk!!


Nou daar komt ie nog een keer😉. Als het een probleem is in het kpndomein hoef je NOOIT te betalen voor een monteur. Wel als het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk!!

Dat was dus niet wat de kpn helpdesk meneer tegen mij zei ....maar goed we gaan het zien. Ze zouden bellen...maar dat gaat pas maandag worden denk ik.

Bedankt voor het meedenken nensen.


Kwestie is simpel in deze:

Als jouw modem direct op het glasvezel kastje staat met het originele rode lan kabeltje van KPN zonder andere bekabelde netwerk apparatuur en je hebt geen internet.
Dan moet het voor 99,9% bij KPN liggen het probleem.
In dat geval, betaal je niks voor de monteur.