Skip to main content
Antwoord

Geen internetverbinding bij Experia V10 zonder wifi versterker

• May 5, 2025
  • 7 reacties
  • 73 keer bekeken

Hallo

Als ik de kabel van mijn eerste WIFI versterker uit de LAN poort van de Experia V10 box haal, heb ik geen internet meer. Ik kan niet meer verbinden want de netwerk is niet te zien.

Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Wat ik wel zie is dat het oranje lampje in de Poort daarvoor wegvalt als ik de kabel er uit haal..

Als ik de kabel van de versterker er weer in doe, dan gaat dan lampje weer oranje branden.

gr. Stefan

Beste antwoord door Henk2304

​@JanD en ​@Marlon92, onlangs zag ik dat bij mijn zoon (V10, 2 * EW bekabeld, eentje direct naast de V10) op de V10 de Wi-Fi gewoon aan is. Toen ik destijds de EW's bij hem geïnstalleerd heb ging op de V10 de Wi-Fi inderdaad automatisch uit. Ik heb daar verder nooit meer naar gekeken (mij zoon ook niet) maar nu stond het dus weer aan.

Thuis gekomen heb ik (V10, 2 * SW1 bekabeld) ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de Wi-Fi op de V10 ingeschakeld. Dat draait nu al een week prima. We hebben beiden nog de oude (intermediate) firmware. Ik heb nu de V10-met-Wi-Fi in de meterkast en de SW1's op de 1ste en 2de verdieping, werkt prima. Alleen in de Thuis app kan ik de apparaten die de Wi-Fi van de V10 gebruiken niet direct meer terugzien, zoals wel bij de SW1's.

Er lijkt dus blijkbaar wat gewijzigd in de policy van kpn (wellicht sinds die intermediate versie) waardoor Wi-Fi op de V10 niet langer uit hoeft bij extra Wi-Fi punten?

Ik heb al wel vaker meldingen langs zien komen dat de Wi-Fi op de V10 niet meer uit gaat/hoeft bij extra Wi-Fi punten. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

Beste ​@Sven100 Bij een V10 is de wifi op de V10 uit als je een KPN wifipunt er op aansluit.

Als je dat wifipunt loskoppelt, moet je misschien handmatig de wifi op de V10 even aanzetten.

Welk wifipunt heb je van KPN en met welke firmware? 

Welke firmversie heeft jouw V10?

• May 5, 2025

Als de Experiabox op oude firmware draait, dan hoort dit zo. Dan kan dit niet opgelost worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Dank je dat je snel reageert. Mijn experia box is van januari 2018 en de versterker En WIFI versterker DUalband. Waar kan ik die firmversie dan vinden? Ik ben verder een leek :)

Hoe zie ik dat die WIF op V10 dan niet meer aanstaat als ik het loskoppel? En hoe zit ik die WIFI dan weer aan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

En voorheen deed deze het wel zonder WIFI versterker. Dus dan moet het toch weer kunnen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 5, 2025

Ik heb mijn modem gereset en nu doet ie het weer!

Blijft vreemd

• Antwoord
  • May 6, 2025

​@JanD en ​@Marlon92, onlangs zag ik dat bij mijn zoon (V10, 2 * EW bekabeld, eentje direct naast de V10) op de V10 de Wi-Fi gewoon aan is. Toen ik destijds de EW's bij hem geïnstalleerd heb ging op de V10 de Wi-Fi inderdaad automatisch uit. Ik heb daar verder nooit meer naar gekeken (mij zoon ook niet) maar nu stond het dus weer aan.

Thuis gekomen heb ik (V10, 2 * SW1 bekabeld) ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de Wi-Fi op de V10 ingeschakeld. Dat draait nu al een week prima. We hebben beiden nog de oude (intermediate) firmware. Ik heb nu de V10-met-Wi-Fi in de meterkast en de SW1's op de 1ste en 2de verdieping, werkt prima. Alleen in de Thuis app kan ik de apparaten die de Wi-Fi van de V10 gebruiken niet direct meer terugzien, zoals wel bij de SW1's.

Er lijkt dus blijkbaar wat gewijzigd in de policy van kpn (wellicht sinds die intermediate versie) waardoor Wi-Fi op de V10 niet langer uit hoeft bij extra Wi-Fi punten?

Ik heb al wel vaker meldingen langs zien komen dat de Wi-Fi op de V10 niet meer uit gaat/hoeft bij extra Wi-Fi punten. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 7, 2025

Hoi ​@Sven100 , bedankt voor jouw bericht :)

Ik heb mijn modem gereset en nu doet ie het weer!

Blijft vreemd

Dat is fijn om te lezen en ook bedankt dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen. Een directe verklaring moet ik helaas ook schuldig blijven! Ik vermoed dat bovenstaande informatie van ​@Henk2304 wel eens zou kunnen kloppen, ik ga het in ieder geval nog even navragen!