Skip to main content

Hallo,

Ik heb een vrij oud appertement van 1955 gehuurd. Het is een appertement complex waarvoor ieder appartement de meterkast in de gang/hal van het appertement is geplaatst. Dus de meterkast bevindt zich niet in het appartement maar buiten het appartement. In de mijn appartement heb ik geen IS/RA aansluiting maar in de meterkast zie ik wel een telefoonkabel lopen met 4 draadjes hierin. Om mijn modem (Fritsbox) aan teluiten moet er een gad geboord worden vanuit de meterkast door de muur naar mijn woning zodat in mijn woning een IS/RA aansluiting geplaatst kan worden. Mijn vraag is nu wie dit moet doen KPN of mijn provider (XS4ALL = KPN) en wat d ekosten hoervoor zijn.

 

Hoor graag welke acties ik moet ondernemen.

Groet,

Hans

Lijkt toch dat u niet de eerste bewoner bent die telefoon/internet wilt? Hoe hebben de voorgaande bewoners dat gedaan?

De monteur van uw eigen provider doet dat. Althans... dat weet ik niet zeker. Als het een houten wandje is, dan is het niet zo moeilijk. Maar als het een dikke stenen of betonnen muur is, dan vermoed ik dat je iets anders moet verzinnen...


@ISRA HdV Als er een stopcontact in de meterkast aanwezig is zou je kunnen overwegen om daar de Fritz!Box te plaatsen in combinatie met een DVS. Het internetsignaal komt dan je woning binnen via het elektriciteitsnet, waar het door het plaatsen van een tweede (en/of derde) DVS kan worden aangesloten op  een pc en/of tv-ontvanger.

Piet.


Hallo en welkom, @ISRA HdV! Leuk dat je ons gevonden hebt. Je wilt het IS/RA punt in jouw woning dus laten verplaatsen. Je kunt dit aanvragen via Mijnaansluiting.nl. De kosten van het verplaatsen van jouw IS/RA zijn voor eigen rekening.