Skip to main content

Waarom krijg ik net te horen dat het nog heel lang gaat duren voordat er hier een monteur komt om het glasvezel aan te sluiten. Vanwege corona word er gezegd. Nu hoor ik van een vriend (die in een andere plaats woont) dat er bij hun morgen wel gewoon een monteur langs komt. Ik heb gezegd dat hij bij ons gewoon veilig kan werken. Wij wachten wel buiten tot hij klaar isals hij dat wil of anders in de keuken. Dus risico is er niet. Pas geleden kwam omdat ze met wegwerkzaamheden per ongeluk een kabel hadden kapot getrokken wel een monteur bij ons binnen kijken of alle kabels wel goed zaten aangesloten. Ja duh het hele dorp zit zonder internet en dan zou dat de oorzaak zijn. Maar goed toen kwam hij ook gewoon binnen. En bij andere mensen komen ze ook dus gewoon om glasvezel aan te sluiten. Beetje raar dus. Ik ben mijn trage internet zat en wil nu het geactiveerd is ook mijn gladvezel kunnen gebruiken. Dus KPN stuur een monteur! Want ik vind het wel heel erg dat jullie bij de een weigeren om te komen en bij de ander gewoon aansluiten.

Wellicht zijn er nog vele wachtenden voor u. En u heeft dus gewoon internet. Dan heeft uw situatie een hele lage prioriteit. Andere mensen die geen internet hebben, nieuwe aansluitingen, zullen voor gaan.


Nou ik kreeg van ze te horen dat kpn zijn werknemers wil beschermen tegen de corona dus dat ze alleen nieuwe aansluitingen en storingen doen. En niet dat er een wachtlijst is.  Maar het schijnt dat ze wel gewoon glasvezel aansluiten bij andere mensen.  Dus ik vind het een beetje dubbel allemaal.  Dus hebben we hier glasvezel wat niet te gebruiken is en dan zit je je nog met een slakke verbinding omdat kpn je afkapt met smoesjes. En liegt over dat ze geen glasvezel aansluitingen doen. Terwijl ze dat wel gewoon doen.

 


Ja dat doen ze ook. Maar alleen nieuwe aansluitingen. En storingen. Andere minder dringende zaken worden een beetje op de lange baan geschoven. En daar hoor u ook bij.


Als ik hoor dat ze bij andere mensen (die ook gewoon een werkende internet verbinding hebben) wel gewoon glasvezel komen aansluiten. Dan kunnen ze dat hier ook komen doen.  Waarom bij anderen wel dan? Ik bel morgen de kpn wel weer even waarom er onderscheid gemaakt word.


Het beleid van alleen nieuwe klanten en storingen is al weer een paar weken geleden versoepeld…

Leuk dat de klantenservice dat blijkbaar niet weet?


Hoi @Nooky . Ik vind het lastig om zonder extra info hier een uitspraak over te doen.

We proberen maatwerk te leveren. En klanten zonder diensten krijgen voorrang.

Sommige projecten zijn op een langere baan gezet. Dat zou bij jou ook kunnen spelen. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik voor je kijken.


Hoi @Nooky . Ik vind het lastig om zonder extra info hier een uitspraak over te doen.

We proberen maatwerk te leveren. En klanten zonder diensten krijgen voorrang.

Sommige projecten zijn op een langere baan gezet. Dat zou bij jou ook kunnen spelen. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik voor je kijken.

Heb mijn profiel aangevuld


@Nooky . Voorlopig lijkt het er op dat ik je kan inplannen om je verbinding om te zetten naar glasvezel. (nog geen garantie!)

Alles hangt al in de meterkast, begrijp ik? Ik wil je graag even bellen maar je hebt nergens een mobiel nummer achtergelaten. Kun je je mobiele nummer in je profiel zetten en mij een seintje geven?

Houdt al wel vast rekening mee, dat dit ergens halverwege Juli gaat worden. 


@Nooky . Voorlopig lijkt het er op dat ik je kan inplannen om je verbinding om te zetten naar glasvezel. (nog geen garantie!)

Alles hangt al in de meterkast, begrijp ik? Ik wil je graag even bellen maar je hebt nergens een mobiel nummer achtergelaten. Kun je je mobiele nummer in je profiel zetten en mij een seintje geven?

Houdt al wel vast rekening mee, dat dit ergens halverwege Juli gaat worden. 

Kunnen we dan niet beter overstappen? Dan worden we sneller geholpen. Nieuwe klanten zijn blijkbaar belangrijker voor internet aanbieders dan langdurige trouwe klanten


Ik snap het niet helemaal. Jij hebt nu toch werkende diensten? Ik kan het voor jou regelen dat je overgezet wordt op glasvezel. Dat is toch goed nieuws? Mijn excuses als ik iets over het hoofd zie.


Ik snap het niet helemaal. Jij hebt nu toch werkende diensten? Ik kan het voor jou regelen dat je overgezet wordt op glasvezel. Dat is toch goed nieuws? Mijn excuses als ik iets over het hoofd zie.

Er ligt hier al een maand glasvezel waarvoor ik wel moet betalen, maar ik kan er geen gebruik van maken. Ja wat ik nu hebt werkt. Maar wel zo verschrikkelijk traag. En dat zijn we spuugzat. Hebben wel eindelijk glasvezel word het niet aangesloten.  Dat zou jij ook niet leuk vinden toch? En nu kom jij ook nog met de melding dat het nog weer eens 3 weken gaat duren.


Mag ik vragen waar je voor moet betalen? Doorgaans wordt de infrastructuur gratis aangelegd.  

Je hebt een topic aangemaakt met de vraag om jou over te zetten op glasvezel. Dat lag lange tijd gevoelig door alle beperkingen. Ik heb nu de mogelijkheid om dat voor je aan te vragen. Laat maar weten wat je wilt. 


Mag ik vragen waar je voor moet betalen? Doorgaans wordt de infrastructuur gratis aangelegd.  

Je hebt een topic aangemaakt met de vraag om jou over te zetten op glasvezel. Dat lag lange tijd gevoelig door alle beperkingen. Ik heb nu de mogelijkheid om dat voor je aan te vragen. Laat maar weten wat je wilt. 

Ik moet betalen voor de glasvezelkabel natuurlijk. Dat is echt niet gratis hoor. Tenminste niet hier.  Ik wil gewoon dat het word aangesloten.  Dat heb ik al meerdere keren aangegeven.


Wat betaal jij nu voor die glasvezel dan? Ik snap het namelijk niet.

Zal ik maar gewoon een monteur inplannen? Kun je een aantal dag(delen)  noemen waarop  je  altijd kan? Wil je tevens je mobiele nummer in je profiel zetten?


Beste @Nooky ,

Bij KPN betaal je alleen een abonnement. Je betaalt niet meer omdat er een glasvezelkabel in huis ligt. Je hebt op dit moment een abonnement bij KPN en daar betaal je voor. Dat abonnement wordt je nu geleverd via de koper kabel. Er is inmiddels een glasvezelkabel beschikbaar dus daar kan je op worden overgezet zoals Erwin al aangeeft. Dan blijf je hetzelfde betalen (tenzij je meteen je abonnement verbetert of aanpast) want bij KPN is er geen prijsverschil tussen een aansluiting op glas of op koper.

 

 


Wat betaal jij nu voor die glasvezel dan? Ik snap het namelijk niet.

Zal ik maar gewoon een monteur inplannen? Kun je een aantal dag(delen)  noemen waarop  je  altijd kan? Wil je tevens je mobiele nummer in je profiel zetten?

https://digitale-stad.nl/borger-odoorn

Hier kun je lezen dat er wel degelijk betaald moet worden voor de glasvezel hier. Je snapt toch zeker wel dat zoiets niet gratis word aangelegd he? En de kosten voor glasvezel staat los van de kosten van KPN. Ja plan eindelijk eens even een monteur in. Dat vraag ik nu al een maand. Er is hier altijd iemand thuis dus hij kan gewoon iedere werkdag komen aansluiten.


Beste @Nooky ,

Bij KPN betaal je alleen een abonnement. Je betaalt niet meer omdat er een glasvezelkabel in huis ligt. Je hebt op dit moment een abonnement bij KPN en daar betaal je voor. Dat abonnement wordt je nu geleverd via de koper kabel. Er is inmiddels een glasvezelkabel beschikbaar dus daar kan je op worden overgezet zoals Erwin al aangeeft. Dan blijf je hetzelfde betalen (tenzij je meteen je abonnement verbetert of aanpast) want bij KPN is er geen prijsverschil tussen een aansluiting op glas of op koper.

 

 

Wie zegt dat KPN hier de glasvezel heeft neergelegd dan? Zie link en uitleg die ik bij Erwin heb neergezet.


Mijn excuus. Je hebt helemaal gelijk. In dit geval is het een betaalde aansluiting bij Digitale Stad.


Nou. Zo leer ik ook weer eens wat. Dank voor de opheldering.

Er moet mij van het hart dat ik de toon waarop je mij nu vraagt om een monteur aan te sturen niet zo waardeer. Ik lees onze conversatie terug en ik ben vriendelijk, behulpzaam en eerlijk geweest. Ik kan me goed indenken dat je niet blij bent met de hele situatie maar je hebt niet met een bot of iets dergelijks te maken. Ik ben gewoon een medewerker van KPN die zijn best doen om klanten te helpen. 

Ik heb de monteur op vrijdag 17-7 ingeboekt tussen 8:00 en 10:00.

 


@Erwin_ dit zullen jullie vaker gaan horen de komende tijd. KPN WBA gaat leveren op meerdere netwerken in buitengebieden van bijv Glasdraad, Fiber Flevo, Fiber NH en al een tijdje op netwerken van Digitale Stad. Deze hebben allemaal met elkaar gemeen dat bewoners een eigen bijdrage betalen voor de aansluiting. Meestal toch al snel 1000 euro of soms nog iets meer.


Nou. Zo leer ik ook weer eens wat. Dank voor de opheldering.

Er moet mij van het hart dat ik de toon waarop je mij nu vraagt om een monteur aan te sturen niet zo waardeer. Ik lees onze conversatie terug en ik ben vriendelijk, behulpzaam en eerlijk geweest. Ik kan me goed indenken dat je niet blij bent met de hele situatie maar je hebt niet met een bot of iets dergelijks te maken. Ik ben gewoon een medewerker van KPN die zijn best doen om klanten te helpen. 

Ik heb de monteur op vrijdag 17-7 ingeboekt tussen 8:00 en 10:00.

 

Nou ik vind dat KPN mij nou ook niet echt klantvriendelijk heeft behandeld. Mij eerst heel eventjes in de wacht zetten dat werd een half uur en dan zomaar de verbinding verbreken. Meteen weer gebeld en weer het verhaal doen en dan krijg je doodleuk te horen dat ze je weer minstens een half uur in de wacht moeten zetten.  En een chat waaraan je al helemaal niks hebt. En geen mogelijkheid om een mail te sturen. Een officiële klacht ingediend waar niet eens op gereageerd word.  Dat heeft natuurlijk niks met jou te maken Erwin.  Maar met de verdere klantonvriendelijkheid en het trage werken van KPN. 2 maanden moeten wachten om een klein dingetje aangesloten te krijgen kan echt niet meer in deze tijd.  KPN is niet meer wat het vroeger was.  Nogmaals jij was de enige die geholpen heeft na weken gedoe met KPN.  Ik ben boos op KPN maar zeker niet op jou.


@Erwin_ dit zullen jullie vaker gaan horen de komende tijd. KPN WBA gaat leveren op meerdere netwerken in buitengebieden van bijv Glasdraad, Fiber Flevo, Fiber NH en al een tijdje op netwerken van Digitale Stad. Deze hebben allemaal met elkaar gemeen dat bewoners een eigen bijdrage betalen voor de aansluiting. Meestal toch al snel 1000 euro of soms nog iets meer.


Dan staat er ook nog in de overeenkomst met dit bedrijf dat je zodra het klaar is je binnen een bepaalde tijd aangesloten moet zijn op het glasnet want anders betaal je het volle pond. Dat is geen prettige gedachte als KPN niet meewerkt.  Eigenlijk zou KPN zelf overal gratis glasvezel moeten neerleggen.  Maar dat doen ze dus niet, 


Nou. Zo leer ik ook weer eens wat. Dank voor de opheldering.

Er moet mij van het hart dat ik de toon waarop je mij nu vraagt om een monteur aan te sturen niet zo waardeer. Ik lees onze conversatie terug en ik ben vriendelijk, behulpzaam en eerlijk geweest. Ik kan me goed indenken dat je niet blij bent met de hele situatie maar je hebt niet met een bot of iets dergelijks te maken. Ik ben gewoon een medewerker van KPN die zijn best doen om klanten te helpen. 

Ik heb de monteur op vrijdag 17-7 ingeboekt tussen 8:00 en 10:00.

 

Nou ik vind dat KPN mij nou ook niet echt klantvriendelijk heeft behandeld. Mij eerst heel eventjes in de wacht zetten dat werd een half uur en dan zomaar de verbinding verbreken. Meteen weer gebeld en weer het verhaal doen en dan krijg je doodleuk te horen dat ze je weer minstens een half uur in de wacht moeten zetten.  En een chat waaraan je al helemaal niks hebt. En geen mogelijkheid om een mail te sturen. Een officiële klacht ingediend waar niet eens op gereageerd word.  Dat heeft natuurlijk niks met jou te maken Erwin.  Maar met de verdere klantonvriendelijkheid en het trage werken van KPN. 2 maanden moeten wachten om een klein dingetje aangesloten te krijgen kan echt niet meer in deze tijd.  KPN is niet meer wat het vroeger was.  Nogmaals jij was de enige die geholpen heeft na weken gedoe met KPN.  Ik ben boos op KPN maar zeker niet op jou.

Begrijp ik, hoor.  Volgens mij zitten we op één lijn en ik snap ook zeker dat je hier vaart achter wil zetten als het geld kost. 

Ik spreek de hoop uit dat het 17-7 allemaal netjes aan de praat komt. 


Bij mij hoeven ze niet meer te komen! ze zouden hier om 19.00 uur zijn, ik heb ze nog niet gezien.

Dit kost mij dus 2 uur minder salaris 42,50, heel veel stress en dan nog het wachten.

Plus dat ik nooit bij Ziggo weg ga, i.i.g niet naar KPN sws niet. 

Laat mij aub met rust met dat opdringerige pushende in je maag duwen van Glasvezel waar ik helemaal niks aan heb, ik ga nooit meer naar KPN. 

 

 


Gelukkig is mijn koper dsl verbinding goed, ik zie wel dat verschillende huizen waar ook glasvezel in de grond ligt groene of oranje spuitbus markeringen hebben waarschijnlijk krijgen die dan wel al een aasluiting? hier ligt ook glasvezel, maar heb nog geen “teken” ook nog geen andere indicatie dat ik al een aansluiting krijg, ik had al een kabeltje, voordat ik mijn QR code activeerde, dus ik neem aan, dat dus gewoon overal glasvezel wordt “neergelegt” het is natuurlijk ook nog maar de vraag wanneer het andere uiteinde op het netwerk wordt aangesloten, ik zie totaal geen struktuur van hoe ze het aanleggen per straat, heb dacht ik ook al 2 verschillende “bedrijfsbusjes” gezien die het werk uitvoeren, (voor KPN)  ik neem wel aan dat ik een brief ontvang voor een afspraak, als het eenmaal zo ver is, telefonische afspraken zie ik in zo’n geval vaak misgaan, of je woorden worden verdraaid.