Skip to main content

Goedenavond,

Vandaag zou onze monteur langs komen tussen 1500 en 1700 uur. Uiteindelijk is er niemand gekomen. Gebeld om 17.15 uur, bleek dat de afspraak zonder ons weten is geannuleerd. Meneer zei ook dat er alleen in spoedgevallen een monteur langs komt ivm corona enz.

Na zelf alles te hebben aangesloten werkt het toch niet, het lampje van het internet blijft knipperen en wifi doet het ook niet.

Kan iemand mij helpen wat te doen. Glasvezel, Genexis, alle lampjes doen het daar zoals ze moeten doen. 

Slechte service tot nu toe en wij moeten ons in bochten wringen om morgen te kunnen werken op ons nieuwe adres.

@lisanne123

Maak je Glasvezelkast eens spanningsloos voor 2 min.

Maak ondertussen ook je Experiabox eens spanningsloos.

Dan glasvezelkast weer aan zetten (ff wachten)

Hierna Experiabox weer aan zetten en rustig laten opstarten tot alles brandt :thinking:

Wat heeft U voor Experiabox ?

Zou vandaag die Box en Glasvezel door een monteur in gebruik worden genomen ?

 

 


Hoi dank voor je bericht. Kpn box 12 is het. Dit hebben wij geprobeerd, het lampje van internet blijft knipperen helaas.


Vandaag zou de monteur komen, wij kregen te horen dat in het systeem stond dat de klant zelf het zou installeren. Net weer gebeld, ni zal er morgen een expert op afstand bellen, hopen dat het werkt. @tonymelony 


@tonymelony  Hoi dank voor je bericht. Kpn box 12 is het. Dit hebben wij geprobeerd, het lampje van internet blijft knipperen helaas


@lisanne123

Had je ook al een sms gehad dat je de box vandaag in gebruik kon nemen ?

Wat je nog zou kunnen proberen is om je Box een harde reset te geven.

Aan de achterkant zit een gaatje (reset) waar je een puntig voorwerp in kan steken.

Net zolang indrukken tot power lampje rood wordt en dan loslaten en rustig laten opstarten.

Dat kan even duren tot alles groen wordt.

 


Wij hebben geen sms ontvangen helaas. Morgen zal ik dit nog proberen en ik hoop gebeld te worden door de expert op afstand. Dank voor uw hulp. Is die sms noodzakelijk?


@lisanne123 

Hoe is de situatie momenteel ?


@tomy74 Dank voor uw bericht. Er is nog steeds geen internet. Vandaag op 19-02 komt de monteur in de middag. Zelf ben ik niet gebeld door de expert op afstand op 17-02 wat wel was toegezegd. Er zou ergens in een kastje nog niet de koppeling zijn gemaakt van NL type 1 naar NL type 6, wat wij nodig hebben voor glasvezel. Ook is er aangegeven dat mocht die koppeling nog steeds niet goed staan het zou kunnen dat de monteur ook vandaag niet komt. Noodpakketten voor spoed internet zouden op zijn want het is het begin van het jaar. Wij wachten af.


Hoi @lisanne123, welkom bij ons op het forum. Het aansluiten van jouw abonnement ging niet heel soepel begrijp ik, ondanks dat een aantal mensen hier al met je mee hebben gedacht.  Is het vandaag met de monteur wel gelukt, en heb je nu een werkende verbinding? Als dat nog niet zo is kan je jouw forumprofiel volledig invullen en hieronder een seintje geven. Dan kunnen we meekijken. 


Hoi @Jasper Dank voor je bericht, alles werkt nu! Het is de monteur gelukt.


@lisanne123 

En wat was het probleem nu ?


Dat is mij niet bekend en kon de monteur niet aangeven. Mogelijk het glasvezelkastje, dat is nieuw aangesloten.


Dat is goed om te lezen inderdaad! Het kan zijn dat zijn aanpassing in het glasvezelkastje de oplossing was, het kan ook zijn dat hij buitenshuis ook iets heeft gedaan en dat die combinatie voor de oplossing zorgde. We weten in ieder geval zeker dat zijn acties ervoor hebben gezorgd dat het nu werkt. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden Lisanne.