Skip to main content

Sinds de overgang naar glasvezel nauwelijks tot geen wifi meer. Ik heb de hele dag mijn wifi aan maar geen verbinding. Mijn mobiel data raakt iedere keer op. Boven heb ik geen tv omdat de wifi zodanig slecht is dat de draadloze verbindingsset niet werkt. Modem staat bij de tv voor het raam. Zelfs een wifiversterker aanwezig maar helpt niets.

Al meerdere keren gebeld naar kpn maar ze blijven zeggen dat mijn ontvangst goed is. Wat kan ik nu nog doen want het is een groot drama hier.

Hoi @Sharon1988, welkom hier. 

Wat balen zeg dat de wifi niet meer doet wat je verwacht. Wat heb je al gedaan?

Heb je het glasvezelkastje en modem al eens minimaal 2 minuten van het stroom gehad? Dan eerst modem opstarten en daarna het modem?

Internet via de kabel is verder wel goed? Oftewel het is echt alleen de wifi?

 

Verder geeft je aan dat de DVS niet goed werkt voor de tv. Die heeft niets met de wifi te maken. Die is met een kabel aangesloten op het modem. Want wat zie je op de tv? Welke foutmelding? 

 

Verder kun je voorkomen dat jouw mobiele data het overneemt als de wifi slecht wordt. Voor iOS heet het wifi-assistentie en voor Android slimme netwerkwissel. Als je dit uitzet en de wifi wordt slecht of valt weg, dan kun je geen internet gebruiken tenzij je de wifi op jouw toestel uit zet. 


Bedankt voor de reactie!

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Alle tips die ik heb gekregen of zelf heb kunnen vinden heb ik uitgeprobeerd. Ook zoals nu, als ik mijn wifi op mijn telefoon aanzet dan vind hij niets. Alle apparaten vinden hier geen wifi en als we deze wel vinden is hij zo extreme langzaam dat je gewoon niets kunt.

We hebben nu al tweemaal nieuwe dvs aangeschaft. Telkens is er geen verbinding. Ik krijg altijd foutmelding 143. Soms moet ik de modem meerdere keren opnieuw opstarten of zelfs de tv kastjes omwisselen, dat wil nog wel eens helpen maar soms hebben we tot 3 dagen geen tv. We hebben nu maar streamingsdiensten aangeschaft zoals netflix, videoland etc want anders hebben we niets.

Tot op heden krijgen we nog steeds geen oplossing aangeboden dus nu toch aan het rondkijken ergens anders.

 


We hebben nu maar streamingsdiensten aangeschaft zoals netflix, videoland etc want anders hebben we niets. 

 

Een Chromecast met Google tv was goedkoper, dan kun je gewoon met de KPN app tv kijken. 

Maar heb je ook een andere modem gekregen na de overstap op glasvezel?

Welk type modem en tv ontvanger gebruik je? Superwifi? DVS? 


Ergens gaat er iets niet goed. Maar we moeten ons eerst even focussen op de basis. Het internet. Hoe gaat dat via de kabel? Want ik vermoed dat dat ook slecht is aangezien zowel de tv als wifi niet werkt. 

Ik wil graag eens meekijken. Zou je daarvoor jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Mocht je het makkelijker vinden, mag je ook bellen met 0800-0402. Dan kan mijn collega alles met je doorlopen en actie uitzetten. 


Ik heb zojuist mijn profiel gegevens ingevuld.

Alle internetkabels zijn hier destijds vernieuwd. Maar het enige waar een kabel naartoe gaat is naar de tv/dvs. Ook heb ik eerder contact gehad over het dvs maar dit zou het laatste typenummer moeten zijn en gewoon goed werken. Ik heb deze ook destijds al een keer vernieuwd net als de aanschaf van de wifi versterker. Helaas helpt het niet. Het lijkt mij dus echt te liggen aan het signaal. Het is echt pas vele malen erger geworden sinds de aanleg van glasvezel.


@Sharon1988

Maar heb je ook een andere modem gekregen na de overstap op glasvezel?

Welk type modem en tv ontvanger gebruik je? Superwifi? DVS? 


Ik kan zo geen bijzonderheden in de lijn naar jouw huis vinden. Het zit dus vermoedelijk wel bij je thuis. Zou je alle apparaten eens van de wifi en kabel willen loskoppelen. Dan glasvezelkastje en modem 2 minuten stroomloos maken. Eerst glasvezelkastje laten opstarten, dan het modem. En dan 1 voor 1 met ruime tussenpozen de apparaten weer toevoegen. Gaat het dan bij het eerste apparaat goed, dan weer 1 toevoegen.  Is er dan een apparaat wanneer is het mis gaat?

Â