Skip to main content

KPN: U hebt op 14 sept een gedeelte van de dag geen service ivm werkzaamheden ter verbetering van uw diensten.

14 sept gaat de dienst eruit, 16 sept melden we ons dat ie het nog niet weer doet, ze melden het aan als een storing. 19 sept bellen we, KPN zegt het zsm op te lossen door een monteur te sturen (storingsmonteur, komt de 20e).

Storingsmonteur is er mooi op tijd, rijdt 2 uur lang af en aan met tests, constateert dat alles zou moeten kloppen, maar er is geen signaal; hij schakelt KPN infra in, ik mag een noodlijn aanvragen bij de helpdesk. Ik rij met de monteur de wijk uit omdat we in en rondom het huis geen bereik hebben met onze KPN mobieltjes.

Infra komt waarschijnlijk niet voor het weekend, noodlijn afgewezen omdat ik een kpn mobiel abbonement heb... WAT?! Bedrijf aan huis, vrouw heeft geen KPN (want belabberd bereik),en dan krijgen we geen noodlijn maar extra MBs op mijn (unlimited) abonnement, ondanks dat ik hele dagen van huis ben? Servicedesk medewerker bevestigd met medeleven en schaamte en quote van de storingsdienst; beleid is beleid, u heeft thuis een kpn mobiel abonnement en dan mag ik u geen noodlijn aanbieden. 

Medewerkers zijn vriendelijk en doen hun best, jammer dat het beleid (en mobiel bereik in onze regio) zo belabberd is.

Hoi @Jay Double-U en welkom hier op ons forum, al is de aanleiding wel een stuk minder.

Kan me gezien de situatie zoals je deze beschrijft, heel goed voorstellen dat het een enorme domper was dat je niet in aanmerking kwam voor een noodpakket. Voor zover ik weet, zijn deze pakketten relatief schaars. Als iemand KPN mobiel heeft, kunnen we daar gratis databundels opzetten en mogen we inderdaad geen noodpakket sturen. Er zijn natuurlijk situaties (zoals die van jou) waarin zo'n oplossing niet altijd even optimaal is. Is de storing inmiddels wel verholpen?
Verder geef je aan dat het mobiele bereik in je regio slecht is; kun je dit nader toelichten? Is dit alleen binnen in huis of ervaar je ook buitenhuis een slechte verbinding? En speelt dit dan op specifieke locaties of is het overal? En zijn er meer mensen in je omgeving met KPN mobiel die soortgelijke ervaringen hebben?

Â