Skip to main content

Sinds vandaag is mijn ONT defect. de netwerkpoort voor de rode kabel functioneert niet meer. Nu wil ik graag mijn eigen apparatuur gebruiken maar moet hiervoor het serie nummer doorgeven via de zelf service tool echter kan de service tool enkel gebruikt worden wanneer je via de thuis internet verbinding de tool gebruikt maar de verbinding is door de defecte ont niet te gebruiken. Het serie

Na enkele telefoontjes met KPN klantenservice kon men mij niet verder helpen. Echt bizar nu enkele dagen zonder tv en internet. ik moet maar gebruik maken van de KPN gsm netwerk door middel van hotspot. terwijl ik eigen apparatuur heb wat dit probleem kan oplossen.

KPN onderstreunt wel degelijk eigen apparatuur @Jeffrey_Rwk .

Echter bij storingen in het netwerk t.e.m. de huisaansluiting c.q. de glasvezelkast adviseert KPN de standaard meegeleverde KPN-modem/router aan te sluiten om de verbinding te kunnen testen en naar een oplossing te zoeken.

Als je dat doet en je belt dan met de aangesloten KPN-router kan men je verder helpen.

 


Hallo @Jeffrey_Rwk 

Je hebt het over een defecte WAN poort van de ONT. Dat is dan waarschijnlijk een Genexis XGS-PON, daar is een serie van in omloop waar de ethernetpoort defect gaat door een stroomonderbreking.

Heb je dit al aangegeven bij 0800-0402 ? Dan kunnen ze een vervangende ONT naar je toesturen die je zelf kan verwisselen met de defecte ONT.


Reageer