Skip to main content

Ik ben/ was aangesloten op Glasvezel, 1 Gigabit sinds 4 januari 2024 en heel erg tevreden.

Sinds 26 november 2024 is de glasvezel verbinding verbroken (rood alarm lampje op het glasvezelkastje). Via de KPN app allerlei probleem oplossers geprobeerd, volgens de app lag het probleem aan mijn zijde. Via de app uiteindelijk een monteurs afspraak gemaakt. Toen kwam de ‘In home-monteur”, die zag ook een rood lampje branden en na een half uur bellen (wachtstand) met een collega op kantoor, zei hij dat er een glasvezelmonteur benodigd  was. De week erop, maandag 2 december kwam de glasvezelmonteur en zag dat er ergens een kabelbreuk was en dat hij niet wist wanneer deze gerepareerd werd.

Toen heb ik via de KPN app-chat en telefonisch KPN service geprobeerd om informatie te krijgen wannneer het opgelost zou worden. De service medewerker gaf me een telefoonnummer van KPN netwerk, die heb ik gebeld en die gaf me een nummer van de aannemer, die weer gebeld en die zei dat er een “ticket” is aangemaakt en dat ik door KPN zou worden geinformeerd… Nadat KPN geen contact opnam, heb ik maar weer de KPN service gebeld… (10 minuten wachtstand) en vroeg ik om een noodpakket. Die medewerker zou het regelen. 2 dagen later nog niks gehoord en weer de wachttijd in met KPN service, hij zou het even vragen aan zijn collega, oh het is 12 minuten wachtrij met mijn collega, ik verbind u even door en dan kunt u 12 minuten wachten. Eindelijk de collega aan de telefoon en ik werd netjes en snel geholpen. Dat was gisteren 4 december. Zelfs met de Sinterklaas drukte werd het noodpakket vandaag afgeleverd.

En als u nu denkt dat het tijdelijk zou worden opgelost… Mobile Wifi, simkaart er in, opgeladen en ingeschakeld. Alleen een 4G signaal, geen 5G. De barcode op de handleiding gescand voor de bijbehorende Alcatel Wifi app, niks te vinden voor mijn Android apparaat (Pixel 9 Pro) in Google Playstore, alleen op een oud Android device te downloaden. Dat gedaan en proberen in te loggen in de Alcatel Wifi app met het bijgeleverde wachtwoord…. Password wrong.

Dan bij het noodpakket bijgeleverde Digitenne inelkaar gezet en verbinding maken…. Het menu op de tv, kiezen provincie Groningen... Op geen enkele plek in huis een antenne signaal ontvangst.

Samenvattend: ik had een perfect werkende glasvezel verbinding. Om een of andere reden is er geen verbinding meer, KPN schuift het probleem af op KPN-netwerk en die schuift het af naar de aannemer, en ik moet altijd en overal achter aanbellen met minimaal 10 minuten in de wachtstand  en bij een nieuwe medewerker ook weer in de wachtstand. KPN informeert me niet. Na weer bellen door mij. regelt KPN binnen 24 uureen noodpakket, waar Digitenne geen signaal heeft (Oost-Groningen), de Mobile Wifi alleen een 4G ontvangst heeft en ik niet in het apparaat kan inloggen vanwege een niet juist bijgeleverd wachtwoord. Dus kan ik geen SMSjes van KPN ontvangen, niet inzien hoeveel data ik verbruik en nog heb, geen wijzigingen kan aanbrengen in het Mobile Wifi netwerk. 

En het allerbelangrijkste: ik weet dus absoluut niet OF en WANNEER ik weer een werkende glasvezelverbinding krijg, oh ja… De facturen voor de 1 Gigabit glasvezelverbinding met TV en pluspakket worden uiteraard netjes geind door KPN en dan moet ik straks ook nog achter mijn geld aan en hoogstwaarschijnlijk weer een abonnement afsluiten bij Ziggo. Dat wil ik niet , ik wil gewoon KPN Internet en TV, maar KPN doet er alles aan om mijn abo te beeindigen en niets om het mij als klant makkkelijk te maken (behalve met betalen van de facturen dan). Als het allemaal werkt is er geen probleem, als het niet werkt, dan word je van het kastje naar de muur gestuurd, niet geinformeerd en er word niks opgelost.

Dus als iemand van KPN dit leest;

Mij niet verder verwijzen naar een van je collega's bij KPN-Internet, KPN-netwerk of een aannemer die voor KPN werkt, LOS HET GEWOON OP AUB en HOUD ME OP DE HOOGTE VAN DE STAND VAN ZAKEN!

Hallo ​@HK Gorter ,

I

Dan bij het noodpakket bijgeleverde Digitenne inelkaar gezet en verbinding maken…. Het menu op de tv, kiezen provincie Groningen... Op geen enkele plek in huis een antenne signaal ontvangst.

Voer deze instructie uit: 

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.  

2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. (Dus niet Groningen) 

4/ Draai de richting van de antenne bij (richting de stad Groningen) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Hi ​@HK Gorter en welkom bij de KPN Community. Wat ontzettend frustrerend dat de diensten al zo lang uit de lucht zijn. 😔 Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. 

Wat de mobiele wifi betreft, 4G zou ook voldoende moeten zijn voor alledaags gebruik, maar je noemt ook dat je er via de app en dergelijke niet in komt. Bedoel je hiermee dat je geen wifi signaal vanuit de MiFi router krijgt? 
Mocht dat zo zijn, dan hier wat tips: 

• Op de binnenkant van de achterklep in de Alcatel MiFi router vind je:
    • De netwerknaam: SSID. Kies deze netwerknaamop je mobiel/laptop/pc of tablet.
    • Het wifiwachtwoord staat onder Wifi Key:
    • Password:… Dit is het wachtwoord, Admin password, voor de App Alcatel Wifi Link.
      • Dit heb je alleen nodig als je het data verbruik wil inzien of de SMS wil lezen die je van KPN ontvangt.
  • Wifi of Admin password onbekend:
    • Verwijder de achterklep en druk voorzichtig met een paperclip op de reset knop boven de R.
    • Gebruik na het resetten de wifi gegevens die op de binnenkant van de achterklep staan.

Als het alleen om de 5G gaat, dan is dit geen optie. De routers werken alleen met 4G. 

Voor Digitenne heeft Noordzee je een goede tip gegeven:

4/ Draai de richting van de antenne bij (richting de stad Groningen) aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Wat het op de hoogte houden betreft, je ontvangt vanzelf bericht wanneer er een monteur langs moet komen of wanneer de storing opgelost wordt. Ook word je gebeld door onze technische dienst of KPN Netwerk wanneer meer informatie nodig is. 
Bij het repareren van een glasvezelkabel zijn meerdere partijen nodig, hierdoor kan het soms lang duren voordat het opgelost kan worden. 

Hopelijk lukt het met bovenstaande tips in elk geval om het noodpakket werkend te krijgen zodat deze een goede overbrugging is tot je weer diensten hebt.

Wooh lijkt mij verhaal wel ok 26 nov in groningen en 6 dec kabel monteur langs gehad kon niks doen was een breuk buiten kan nog wel tot maart duren zei die… gelukkig doet de digitene het wel maar kan niet inloggen in met de WiFi link app om mijn verbruikt te zien.. ik heb knopje R al ingedrukt maar lijkt niks te gebeuren.. andere tips om het verbruik van de Alcatel te checken?

Vandaag is het al 3 (DRIE) weken zonder een glasvezelsignaal EN nog steeds geen antwoord OF EN wanneer dit is opgelost. Wat een ongelofelijk belabberde service. “Het beste netwerk van Nederland”… Het ergste is dat KPN me niet eens een antwoord kan geven, alleen maar afschuiven naar KPN Netwerk en die schuift het af richting de aannemer. Ik heb toch potverdorie een contract bij KPN en niet bij een aannemer. Gelukkig loopt mijn jaarcontract tot 4 januari 2025, vorige week dinsdag heb ik KPN glasvezel Internet en TV opgezegd. En terug naar Ziggo, binnen 3 dagen geregeld. Voor mij geen glasvezel meer, want als er een storing is bij het “Beste netwerk van Nederland”, dan is KPN niet thuis en laat de klant in de kou staan.  En die tips hierboven over het "noodpakket”, Digitenne werkt hier dus niet, ik heb van alles geprobeerd.  Tips om het Alcatel verbruik te checken? Daar had ik van KPN een direct telefoonnummer met een medewerker die mij kon vertellen hoeveel data er nog op stond en eventueel kon optoppen.

Wooh lijkt mij verhaal wel ok 26 nov in groningen en 6 dec kabel monteur langs gehad kon niks doen was een breuk buiten kan nog wel tot maart duren zei die… gelukkig doet de digitene het wel maar kan niet inloggen in met de WiFi link app om mijn verbruikt te zien.. ik heb knopje R al ingedrukt maar lijkt niks te gebeuren.. andere tips om het verbruik van de Alcatel te checken?

Daar had ik van KPN een direct telefoonnummer met een medewerker die mij kon vertellen hoeveel data er nog op stond en eventueel kon optoppen.

Hi ​@HK Gorter en welkom bij de KPN Community. Wat ontzettend frustrerend dat de diensten al zo lang uit de lucht zijn. 😔 Ik kan me goed voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. 

Wat de mobiele wifi betreft, 4G zou ook voldoende moeten zijn voor alledaags gebruik, maar je noemt ook dat je er via de app en dergelijke niet in komt. Bedoel je hiermee dat je geen wifi signaal vanuit de MiFi router krijgt? 
Mocht dat zo zijn, dan hier wat tips: 

• Op de binnenkant van de achterklep in de Alcatel MiFi router vind je:
    • De netwerknaam: SSID. Kies deze netwerknaamop je mobiel/laptop/pc of tablet.
    • Het wifiwachtwoord staat onder Wifi Key:
    • Password:… Dit is het wachtwoord, Admin password, voor de App Alcatel Wifi Link.
      • Dit heb je alleen nodig als je het data verbruik wil inzien of de SMS wil lezen die je van KPN ontvangt.
  • Wifi of Admin password onbekend:
    • Verwijder de achterklep en druk voorzichtig met een paperclip op de reset knop boven de R.
    • Gebruik na het resetten de wifi gegevens die op de binnenkant van de achterklep staan.

Als het alleen om de 5G gaat, dan is dit geen optie. De routers werken alleen met 4G. 

Voor Digitenne heeft Noordzee je een goede tip gegeven:

Wat het op de hoogte houden betreft, je ontvangt vanzelf bericht wanneer er een monteur langs moet komen of wanneer de storing opgelost wordt. Ook word je gebeld door onze technische dienst of KPN Netwerk wanneer meer informatie nodig is. 
Bij het repareren van een glasvezelkabel zijn meerdere partijen nodig, hierdoor kan het soms lang duren voordat het opgelost kan worden. 

Hopelijk lukt het met bovenstaande tips in elk geval om het noodpakket werkend te krijgen zodat deze een goede overbrugging is tot je weer diensten hebt.

Die tips hierboven over het "noodpakket”, Digitenne werkt hier dus niet, ik heb van alles geprobeerd. Contract opgezegd bij “Het beste netwerk van Nederland”, wat een belabberde service. 3 Weken geen glasvezel en KPN weet nog steeds niks wanneer dit opgelost is/ wordt. Geen glasvezel meer voor mij. Ik ben alweer terug bij Ziggo.

Tips om het Alcatel verbruik te checken? Daar had ik van KPN een direct telefoonnummer met een medewerker die mij kon vertellen hoeveel data er nog op stond en eventueel kon optoppen.

Oké tip thanks ja vandaag moest er een monteur langs komen vrij moeten nemen man is helaas nooit langs gekomen… kpn kan niks doen want het is een onder aannemer die langs moet komen.. en als ik het nummer van de onder aanemer bel is iedereen bij een kerst borrel.. dit is echt vreselijk slechte manier van je klanten helpen..

Erg jammer dat het maar niet opgelost werd ​@HK Gorter. 😔 Begrijpelijk dat je hebt opgezegd, bepaald geen pretje om zo lang zonder diensten te zitten en zonder duidelijkheid. 

Hopelijk heb je nu weer stabiele diensten. Excuses voor het ongemak en alvast fijne feestdagen gewenst!

Reageer