Skip to main content
Antwoord

Geen opening in glasvezelkastje waar KPN kastje ingeschoven kan worden

• May 30, 2025
  • 8 reacties
  • 157 keer bekeken

Hallo, ik heb geen klacht maar bij mijn vader is het 'kastje' voor de glasvezel geplaatst, en ik denk dat deze niet juist is. Er zit namelijk geen opening in waar het kastje van KPN ingeschoven moet worden. Zie foto. Kan er iemand contact opnemen met mij om dit te bespreken? Hartelijke groet, Astrid

Beste antwoord door Jaijks

Nou.. met jeugdig enthousiasme is het gelukt! Jippie! Er zitten 2 gleufjes in het zwarte bakje aan de zijkanten om de geleiden langs de uitsteeksel op het witte kastje... omdat er direct onder het witte kastje een verwarmingsbuis zit, en het snoer vrij vlot naar rechts gaat lukt dat dus niet van onderaf.. dus ik heb het zwarte kastje zo laag mogelijk gedaan, en toen eigenlijk frontaal tegen de muur aan gedrukt waardoor de gleufjes over het randje klikten... en toen kon ik hem zo naar boven schuiven... pfff.…

Bedankt allemaal voor het meedenken! Fijne dag verder!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • May 30, 2025

Hi ​@Jaijks, het glasvezelkastje kun je van onder erover heen schuiven. Dat wordt in deze video rond 2:00 ook voorgedaan: 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 30, 2025

Zie ook dit 10 seconde durende filmpje.

• May 30, 2025

Je ziet toch een blauw klepje zitten? Dat gaat vanzelf open als je het glasvezelkastje eroverheen schuift. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 31, 2025

Ik ga het nogmaals proberen! Ik houd jullie op de hoogte! 

• May 31, 2025

Denk er wel om dat je het beschermdopje in het zwarte kastje eerst verwijderd. Zie ook de video's. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 31, 2025

Ja, dat had ik gelezen, dank daarvoor. Het gekke is dat bij mijzelf thuis ik met lichte druk het voor elkaar kreeg, en bij mijn pa niet. Ik wou dus niets forceren… maar ik ga er straks naar toe voor een nieuwe poging.😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 31, 2025

Nou.. met jeugdig enthousiasme is het gelukt! Jippie! Er zitten 2 gleufjes in het zwarte bakje aan de zijkanten om de geleiden langs de uitsteeksel op het witte kastje... omdat er direct onder het witte kastje een verwarmingsbuis zit, en het snoer vrij vlot naar rechts gaat lukt dat dus niet van onderaf.. dus ik heb het zwarte kastje zo laag mogelijk gedaan, en toen eigenlijk frontaal tegen de muur aan gedrukt waardoor de gleufjes over het randje klikten... en toen kon ik hem zo naar boven schuiven... pfff.…

Bedankt allemaal voor het meedenken! Fijne dag verder!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 3, 2025

Hoi ​@Jaijks , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Goed om te lezen dat het, met dank aan je jeugdige enthousiasme, uiteindelijk is gelukt en top dat je hier de afloop ook nog even hebt willen delen, dat wordt gewaardeerd! Ook een mooie dag toegewenst en mocht je ons nog een keer nodig hebben, dan weet je ons te vinden!