Skip to main content

Sinds kort in bezit van Experia Box v10. Wifi werkt op laptop. Voor de PC heb ik een ethernetbekabeling. Nu ik de PC windows 10 wil aansluiten op wifi blijkt er geen wifi instelling zichtbaar bij de PC instellingen. Zie bijlage Hoe los ik dit op?

 

Hoi @vandenB , weet je zeker dat er een WiFi interface in jouw PC zit?

Een laptop heeft dat er standaard in zitten, maar een PC (nog) niet altijd.


Neen dat weet ik niet zeker de PC is van 2015.


Neen dat weet ik niet zeker de PC is van 2015.

Welke versie van Windows staat daar op? @vandenB ,

als deze ouder is dan Windows 10, moet je die PC niet meer voor internet willen gebruiken i.v.m. de veiligheid.

 


Dan vermoed ik dat die wifi er niet in zit. Op het scherm wat je toont zie ik er ook niets van.

Als je PC een geschikte USB poort (over) heeft, zou je een WiFi adapter kunnen kopen en die in de USB poort steken. Maar anders zal de PC aan zijn ethernetkabel moeten blijven hangen.


Als de Wi-Fi adapter is uitgeschakeld zie je hem ook niet in dat scherm.

Je moet dan aan de linkerkant op Ethernet klikken en dan in dat scherm aan de rechterkant op Adapteropties wijzigen.

Je krijgt dan een nieuw scherm met alle netwerkadapters, als er bij 1 daarvan Wi-Fi staat en Uitgeschakeld, dan daar met de rechtermuisknop op klikken en dan voor Inschakelen kiezen:

 

 

Vind je daar geen netwerkadapter met Wi-Fi in de naam dan zit er geen Wi-Fi adapter in je PC.


Dank aan alle reageerders. Ik heb zoeven een USB adapter gekocht voor wifi. En zowaar het werkt.


Heel mooi @vandenB , graag gedaan.