Skip to main content

Hallo.

Ik heb 2 weken geleden me installatiepakket ontvangen en er zat alleen een gele kabel in ipv van een rode die van mijn glasvezelkastje naar me modem moet.

Heb tot nu toe alleen maar trage en wisselende snelheden en soms valt hij ook weg.

Ik heb een 1gbit/s abonnement, maar krijg niet meer dan 100 bekabeld en 50 wifi

Komt dit omdat er eigenlijk een rode kabel tussen moet zitten?

Ik had ook geen stroomadapter voor mijn glasvezelkastje en heb er maar even een universele adapter opgezet, want KPN zou mij een nieuwe stroomadapter sturen en na 2 keer bellen heb ik hem nog steeds niet binnen.

Beste ​@mink1970 of een kabel rood of geel is maakt niet uit, alleen de kwaliteit van de kabel geldt en die dient minimaal CAT5e te zijn. Behalve CAT5e, levert KPN tegenwoordig ook CAT6(a) uit, afhankelijk van de samenstelling van het pakket.

Bij iedere RTV-winkel of onderdelenhuis verkopen ze LAN-kabels in allerlei lengten, kwaliteiten en kleuren.

Welk merk en type modem heb je van KPN???

Ondersteunt je PC wel Gigabit, of staat je netwerkinstelling binnen je PC misschien op 100Mbits, het beste  deze instelling op AUTO te zetten.

De voeding behoort wel de originele te zijn, een andere (universele) kan de glasvezelkast op termijn) kapot maken. Dus hier even achteraan gaan.

De kleur van de kabel maakt niet uit. Beide zijn geschikt voor 1Gig.

Dat glasvezelkastje (NTU) hing die er al of zat die in het installatie pakket? in het 2e geval hoort die voeding gewoon in de doos bij de NTU te zitten

Ik denk echter dat er iets anders aan de hand is met jouw verbinding. Je kan alles nog eens proberen opnieuw op te starten ( voeding van het modem en glaskastje eruit, 2 minuten wachten en opnieuw aansluiten) maar verwacht eerlijk gezegd niet dat dit gaat helpen. 

Je kan het beste even bellen met 0800-0402 geef daar aan dat je geen voeding bij de NTU hebt ontvangen. Zou hier een monteur naar laten kijken want verwacht niet dat het probleem ergens zit wat je zelf kan oplossen.

Bedankt voor jullie reactie eagle3824 en JanD.

Mijn laptop gaat niet verder dan 100mbits,omdat hij al wat jaartjes meegaat.

Ik heb de KPN 12 box.

Ik heb alles al een paar keer opnieuw aangesloten en blijft steeds traag/valt weg/Soms gaat de wifi naar rond de 300 Mbits, maar gaat weer snel terug rond de 50Mbits.

Het glasvezelkastje hing er al en is een zwarte van nokia.

Ga morgen de KPN nogmaals maar bellen waar mijn voeding blijft.

Heb jij goed nagekeken naar jou netwerkkabel op verborgen gebreken? 

En jij gebruik een universele stroomadapter voor jou glasvezelkastje? 

Voor jou glasvezelkastje moet je gebruik maken van de orginele voedingsadapter en niet de universele voedingsadapter want anders gaat jou NTU glasvezelkastje kapot. 

Waarom zit in jou installatie pakket van KPN geen orginele NTU glasvezelsadapter erbij voor jou glasvezelkastje?  Dat vind ik beetje erg slordig van KPN. 

Bestel zo snel mogelijk bij KPN het orginele NTU glasvezelkastje voedingsadapter en KPN moet dat voedingsadapter gratis bij jou thuis afleveren. 

Als je de verwachte snelheid niet haalt is stap 1 altijd bekabeld testen. Als je dat doet met een te oude laptop dan krijg je eigenlijk een resultaat waar je niets aan hebt. 

Heb je zelf een andere laptop of  kan je er een lenen, dan zou ik adviseren om opnieuw bekabeld te testen met een andere laptop. Afhankelijk van dat resultaat kunne we je hier verder adviseren. 

Anders is er ook de mogelijkheid om hiervoor KPN te laten komen. Als de snelheid bekabeld gemeten niet goed is dan zal de monteur dit kosteloos oplossen. Is b.v. de Wifi in jouw huis niet goed genoeg dan kan de monteur dit tegen kosten verbeteren.

Als jouw bekabelde netwerk niet meer dan 100Mbit/s aan kan, dan meteen je abosnelheid terugbrengen naar 100/100Mbit/s.

Nu betaal je veel te veel geld voor een verbinding waarvan je de snelheid niet kunt gebruiken.

Scheelt €10 per maand, oftewel €120 per jaar ​@mink1970 

Goedemiddag ​@mink1970, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Mooi om te zien dat je al zoveel goede reacties op je vraag hebt ontvangen en ik hoop dat je hier ook wat aan hebt gehad. Heb je inmiddels ook nog met ons gebeld in verband met de voeding?

Als jouw bekabelde netwerk niet meer dan 100Mbit/s aan kan, dan meteen je abosnelheid terugbrengen naar 100/100Mbit/s.

Nu betaal je veel te veel geld voor een verbinding waarvan je de snelheid niet kunt gebruiken.

Scheelt €10 per maand, oftewel €120 per jaar ​@mink1970 

Een goed advies waar ik me alleen maar bij aan kan sluiten!

Reageer