Skip to main content

Orderbevestiging Glasvezel +TV                18 Sep 2023
Doorgegeven aanlegdatum naar binnen    18 Oct 2023
Kabel en FTU in huis aangelegd                  22 Nov 2023
 

22 Nov is de glasvezelaansluiting en FTU bij ons thuis aangelegd. Dit was al ruim een maand later dan oorspronkelijk was aangegeven. Wat vervelend was want we gingen 1 november naar de orderlocatie verhuizen.

We zijn nu weer tweëenhalve week verder en nog steeds geen update. Niemand bij KPN schijnt hier helaas iets aan te kunnen doen.

We zijn wel geïnformeerd dat:

  1. eerst het signaal op de kabel moet worden gezet (en schijnbaar stokt het proces hier maar kan niemand dat oplossen);
  2. dan kan de monteur gepland worden die nog een extra kastje erop moet komen zetten;
  3. en daarna pas kunnen we de modem aansluiten, die we ook nog moeten ontvangen.

Ik heb vele mails gestuurd en talloze telefoontjes gepleegd waar je ook eindeloos in de wacht staat en doorverbonden wordt naar een persoon die je ook niet kan helpen. Het hele proces is nog veel rommeliger en frustrerender dan hierboven staat maar heb het even beperkt tot de hoofdzaken.
Iedereen is overigens wel heel beleefd en vriendelijk maar ja dat lost niks op.

We zitten nu te internetten en thuis te werken op een KPN 4G wifi routertje dat we van KPN hebben ontvangen (dat is wel netjes van KPN) maar die heeft weinig bereik, connectie issues etc. en de data is snel op terwijl je het verbruik niet goed kan tracken. Eigenlijk geen doen anno 2023.  Dus wij hopen toch dat we nu snel aangesloten worden :)

Wellicht is hier iemand die hier hopenlijk iets mee kan?

 

PS: Aansluitpunt ziet er nu zo uit:
 

 

Hi @Carlien10, welkom op ons forum. 

Zo te zien en lezen ben je nog aan het wachten tot het signaal actief is op je adres, het kastje is aangesloten zie ik. Ik moet je helaas teleurstellen, wij als provider wachten ook tot het zover is zodat we je kunnen aansluiten en de apparatuur naar je op kunnen sturen. 

Als het aan mij lag had ik hier gelijk het knopje omgezet. Ik moet je echter vragen om nog even geduld te hebben. 


Ik snap dat jullie afhankelijk zijn van onderaannemers. Maar waarom wordt dat mijn probleem gemaakt? Jullie hebben ze aangenomen, afspraken gemaakt over hoe jullie samenwerken en levertijden afgesproken en het belangrijkste, mij een abonnement verkocht. KPN zou meer in de lead moeten zijn en zich daar verantwoordelijk voor moeten voelen. Jullie onderaannemers sturen ons namelijk van het kastje naar de muur. Niemand kan iets anders dan wachten, wat natuurlijk onzin is...


Follow up:

Uiteindelijk heeft het vanaf bestelling 4 maanden geduurd voordat alles werkte.

Glasvezel lag allang in de straat. Enige wat diende te gebeuren is glasvezel vd straat naar binnen leggen en FTU kastje plaatsen. Vervolgens het tweede kastje erover heen plaatsen (wat de eerste monteur weer niet mocht...). Zelfs dat laatste ging niet goed want de monteur plaatste een AON kastje terwijl het een PON kastje moest zijn.

Alles bij elkaar, als je het in één keer goed doet, niet meer dan een uurtje werk.

Helaas is het een kafkaiaans, chaotisch en inefficiënt proces gebleken waar iedereen naar elkaar wijst en niemand echt wat voor je kan doen en talloze fouten gemaakt worden. En dan hebben we hier nog maar een fractie van alles opgeschreven. Het kan eigenlijk niet anders dan dat dit KPN via de achterdeur klauwen met geld kost.

Gelukkig na ontelbare telefoontjes hebben we uiteindelijk dan één dame getroffen die er echt aan getrokken heeft en intern en extern overal achteraan gegaan is. Kudo’s voor deze dame !!!!! 👋👋👋

Wat dan natuurlijk weer wel heel efficiënt gaat is de factuur. Binnen één dag na de formele gereedmelding ligt die op je mat. 🤣😎

Anyway nu het glasvezel werkt zijn we er tot nu toe erg blij mee maar we hopen toch echt dat KPN dit proces op orde gaat brengen zodat toekomstige en andere klanten hier niet meer mee opgezadeld worden.

 


Oh my, wij zitten in exact dezelfde situatie! Nieuwbouwappartement, glasvezel (oranje) kabels liggen in de woning en dat is het dan. Netwerk beheer wacht op bericht van de aannemer die kennelijk niet communiceert want kabels liggen al twee weken te wachten. Ziggo heeft in onze woning meteen toen kabels lagen de kabels doorgetrokken naar boven en kastjes gemonteerd. Volgende dag werd daar alles werkend op aangesloten.

 

Honderdduizend keer bellen, mailtjes sturen, erg frustrerend en het helpt niet. Tot overmaat van ramp worden de nieuwe router etc naar ons oude adres gestuurd waar wij dus niet neer wonen!

 

Ten einde raad zelf een Netgear kastje gekocht met een data kaartje. Gekmakend dit hele verhaal. Ik hoop zó dat er iemnd is die dit kan oplossen!

 


Oh my, wij zitten in exact dezelfde situatie! Nieuwbouwappartement, glasvezel (oranje) kabels liggen in de woning en dat is het dan. Netwerk beheer wacht op bericht van de aannemer die kennelijk niet communiceert want kabels liggen al twee weken te wachten. Ziggo heeft in onze woning meteen toen kabels lagen de kabels doorgetrokken naar boven en kastjes gemonteerd. Volgende dag werd daar alles werkend op aangesloten.

 

Honderdduizend keer bellen, mailtjes sturen, erg frustrerend en het helpt niet. Tot overmaat van ramp worden de nieuwe router etc naar ons oude adres gestuurd waar wij dus niet neer wonen!

 

Ten einde raad zelf een Netgear kastje gekocht met een data kaartje. Gekmakend dit hele verhaal. Ik hoop zó dat er iemnd is die dit kan oplossen!

 

Heel veel sterkte!


vraag ff een tijdelijke mobiele router met 100gb data en digitenne pakket. die data kan je steeds opgewaardeerd krijgen. dan heb je iig iets gecompenseerd, want zelf data kopen gaat snel duur worden. 


Heb ik ondertussen gedaan. dánk voor de tip 👍 Omdat onze vorige woning verkocht was en de nieuwbouw oplevering later werd dan verwacht hebben we een periode moeten overbruggen in de caravan.