Skip to main content

Beste Kpn

ik heb inmiddels 3 superwifipunten aangeschaft.

1 aan het modem op de begane grond, 1 op de slaapverdieping en de derde op zolder. Die derde is het probleem. Ik krijg geen snel WiFi op zolder. Het superwifi punt gaat steeds groen knipperen en WiFi is traag op zolder.

ik had nog een set netgear powerline adapters av500

die heb ik aangesloten om het superWiFi punt te voeden met een kabel echter het WiFi komt niet boven de snelheid van 20 mbps terwijl ik op de andere punten ruim 50 haal.

omdat ik een smarttv op zolder wil hebben waarop ik Netflix e.d. Wil kijken heb ik toch minimaal 50 mbps nodig.

 

hellup

wat nu

 

gr

Marvin

De afstand tussen de SuperWiFi beneden en de SuperWiFi boven is denk ik te ver. Je zult een kabel moeten leggen.


Hoi Nick

Dat is niet het geval aangezien ik met mijn telefoon op zolder zelfs nog verbinding heb met het superwifi punt op de begane grond en de slaap verdieping daarboven.

maar mijn vraag gaat het meest over de powerline adapters. Kan het superwifipunt via zo’n adapter verbonden worden want ik krijg op die manier een slecht of geen verbinding


Een WiFi punt aan een powerline adapter koppelen is nog nooit een goed idee geweest. KPN ondersteund dat ook niet.

Kun je die tv niet beter gewoon rechtstreeks aan die powerline adapter koppelen? 


Hallo @MarvinW, welkom op het KPN forum! Wat @Nick83 zegt, klopt. We raden niet aan om de Superwifi op een powerline adapter aan te sluiten. Je kunt het beste een kabel direct naar boven trekken.