Skip to main content

haal slechts 42/45 mb bij glasfiber contract zegt 50 mb nieuwe aansluiting helaas krijg het niet . monteur zegt je kunt nog veel hogere snelheid krijgen en dat is vreemd maar 50 is niet haalbaar hoe zit dat

Hallo @fiber , ik lees dat je een glasvezelabo hebt.

Ik ga er vanuit dat je de snelheid bekabeld gemeten hebt met 1 computer rechtstreeks op het modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en haal de stroom ook eens van de modem af.

Zet na minimaal 2 minuten de glaskast weer op stroom en wacht totdat deze volledig op stoom is, zet daarna de modem weer aan en wacht ook dan totdat deze weer volledig op stoom is.

Doe de hiervoor beschreven snelheidstest dan nog eens 3x met korte tussenpozen achter elkaar en neem daar dan het gemiddelde van, kom je dan beter uit?

 


nee helaas, had net zo goed adsl kunnen houden want zie geen verschil


Hallo @fiber , via glas moet je de snelheid toch gewoon kunnen behalen. Bij xDSL haal je een veel lagere uploadsnelheid.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af en vul in het privédeel van je profiel van je postcode/huisnummer en klantnummer in.

Succes.

 


nog ff gekeken in de buurt die ook het nieuwe glas pakket hadden tv beeld was minder als van de schotel .je wordt gewoon voor de gek gehouden door de reclame .de schotel gaat bij mij niet weg .

vanmorgen nog ff getest ,start bij 42mb einde 45/46 mb


Voor een 50/50 Mb/s abo zijn dat toch redelijk keurige waarden. Je zult doorgaans de theoretische waardes in de praktijk niet halen. Ik heb een VVDSL 200/60 abo en haal iets van 185/55 op mijn bekabeld aangesloten pc, maar soms niet meer dan 30/5 op m'n Wi-Fi slimfoon. 


Voor een 50/50 Mb/s abo zijn dat toch redelijk keurige waarden. Je zult doorgaans de theoretische waardes in de praktijk niet halen. Ik heb een VVDSL 200/60 abo en haal iets van 185/55 op mijn bekabeld aangesloten pc, maar soms niet meer dan 30/5 op m'n Wi-Fi slimfoon. 

Ik vind het voor glasvezel, zeker bij zo’n lage snelheid 50/50 slechte waarden, dan haal ik met xDSL nog betere waarden 50/5 = 60/30 in de praktijk.

 


 

Ik vind het voor glasvezel, zeker bij zo’n lage snelheid 50/50 slechte waarden, dan haal ik met xDSL nog betere waarden 50/5 = 60/30 in de praktijk.

Ik vind 't ook niet hoog, maar binnen de marge. Als je meer wilt moet je een sneller abo nemen. Jij hebt duidelijk een lager abo dan je lijn aankan, want dat zal wel 100/30 zijn. Het ligt er een beetje aan hoe krap de lijn geknepen wordt mb.t. het abo.

Ik had vroeger 100/10 BVDSL, maar haalde krap 50/7. Na de omzetting naar BVVDSL (actieve straatkast) telt m'n V10 222/63. maar met speedtesten (verschillende) kom ik écht niet hoger dan wat ik hierboven aangaf.

 


Hallo @Henk2304 , ik heb nu 100/10 en behaal 100/30 in de praktijk via xDSL.

 


Hoi @fiber, 

Welkom op het Forum van KPN. Niet fijn dat je een wat lagere snelheid meet dan verwacht. Bij een glasvezelverbinding komt de volledige snelheid binnen op je modem (de Experiabox). Ik begrijp dat een monteur dat bij jou ook al vastgesteld heeft. Mogelijk verlies je daarna wat snelheid, bijvoorbeeld wanneer je een draadloze Wifi verbinding gebruikt of door de bekabeling vanaf je Experiabox naar het apparaat waarmee je test. Een snelheidsverlies van een paar procent is niet iets om je zorgen over te maken.

Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je, wanneer je de snelheid van je pakket verhoogt, nog steeds niet hoger uit zal komen dan de nu gemeten snelheden. Ook dan zal je (bij gebruik van een bekabelde verbinding) naar verwachting hooguit een paar procent van je snelheid verliezen. Probeer het anders gerust uit door je snelheid via MijnKPN te verhogen. Heb je een Hussel abonnement, dan is verlagen ook altijd weer mogelijk, en heb je ouder type abonnement, dan is een extra snelheidsoptie na een maand ook weer uit te zetten. 


Reageer