Skip to main content

Sinds kort maak ik gebruik van het 4G buitengebied kastje en de experia V10. In eerste instantie had ik beschikking over de V10a, maar afgelopen zaterdag is deze vervangen door een V10, omdat de verbinding vaak weg viel. Volgens de monteur werkt de V10 beter op een koperlijn. Echter verandert de snelheid niet wanneer het 4G kastje aanstaat. En dit was wel het geval met de V10a. 

De verbinding op het 4G kastje is goed. In de instellingen van de V10 zie ik ook dat deze verbonden is. Beide (modem en 4G kastje) zijn gereset geweest, maar zonder resultaat. Op dit moment is mijn snelheid lager dan 3 mb. Zijn et ideeën om dit op te lossen? 

 

Ik heb dezelfde combinatie en het werkt prima. Heb je al geprobeerd om het 4g modem op een andere plaats te zetten? Hoeveel streepjes bereik heb je?


Hoi @Nik1991. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw 4G modem jouw internetsnelheid niet meer verhoogt.

Heb je al geprobeerd om het 4g modem op een andere plaats te zetten? Hoeveel streepjes bereik heb je?

 Is jouw 4G modem direct aangesloten op de ExperiaBox?


Hoi @Vikash@Vikash

Het grootste gedeelte van de tijd heb ik twee streepjes. Heb meerdere locaties geprobeerd, en op de huidige locatie heb ik het beste bereik. 

Het 4G modem is rechtstreeks aangesloten op de V10. De laatste dagen is mijn snelheid zelfs minder dan 1 mb helaas. Meerdere keren heb ik contact gehad, maar helaas nog zonder resultaat. Heel af en toe is de snelheid hoger, maar dit begint steeds sporadischer te worden. 

 


Bovenstaand is de snelheid zonder 4G modem, bedroevend eigenlijk. Met 4G modem lukt het om er maximaal 5mb bij te krijgen. 


Bovenstaand is de snelheid zonder 4G modem, bedroevend eigenlijk. Met 4G modem lukt het om er maximaal 5mb bij te krijgen. 

Ik zou naast wachten en hopen op dat KPN je weer 10Mbps of meer kan leveren, ook maar eens naar 4GvoorThuis van de concurrent gaan kijken. Met al die complexiteit van DSL+4G dit soort snelheden halen is nogal van de zotte. T-Mobile heeft onlangs hun abo’s uitgebreid, misschien kom je goed door de postcodecheck.


Dat is inderdaad wel erg laag. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik jouw verbinding doormeten.


Dat is inderdaad wel erg laag. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik jouw verbinding doormeten.

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga ervan uit dat je het probleem via een andere weg hebt verholpen. Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!