Skip to main content
Beantwoord

Geen stopcontact in de meterkast bij glasvezelpunt. Is DSL een optie?

• February 24, 2026
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Goedeavond,

Ik ben een nieuwe klant en heb het pakket met het modem, de tv-box en de glasvezelaansluiting ontvangen. Deze wil ik graag installeren.

Op ons adres is al glasvezel aanwezig van KPN. Helaas kunnen wij de door jullie geleverde modem hier niet op aansluiten, omdat er in de meterkast geen stopcontact aanwezig is voor de glasvezelaansluiting.

Mijn vraag is of het mogelijk is om het modem aan te sluiten via de DSL-wandcontactdoos? Dus zonder gebruik te maken van de glasvezelaansluiting.

Ik hoor het graag van u.

Met vriendelijke groet,

Raveendiran Maillu 

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Raveendiran. Welkom op de community! Een installatiemonteur kan vaak een stopcontact bijplaatsen in de meterkast. De monteur bekijkt ter plekke wat er mogelijk is. 

Wil je weten wat een installatiemonteur allemaal doet? Kijk dan in het onderstaande topic. Daar lees je precies wat je van onze installatiemonteur mag verwachten.

Laat het weten als je nog vragen hebt!

5 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Klanten service bellen en vragen dat installeren niet lukt. Dan krijg je een installatie monteur die het werkend maakt voor je. En een stopcontact maakt 💪

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 24, 2026

Bedankt voor uw reactie.

Zijn hier eventuele kosten aan verbonden? En is het mogelijk om dit zonder glasvezel te gebruiken, bijvoorbeeld via DSL?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Deze kosten zijn gratis. DSL worden geen diensten meer op aangesloten als er een werkende glasvezel in het pand is. 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 24, 2026

Bedankt voor uw reactie.

Zijn hier eventuele kosten aan verbonden? En is het mogelijk om dit zonder glasvezel te gebruiken, bijvoorbeeld via DSL?

Even duidelijk aangeven dat het je niet lukt om de verbinding te maken. Onder installatiegarantie krijg je dan een gratis monteur.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 27, 2026

Hoi ​@Raveendiran. Welkom op de community! Een installatiemonteur kan vaak een stopcontact bijplaatsen in de meterkast. De monteur bekijkt ter plekke wat er mogelijk is. 

Wil je weten wat een installatiemonteur allemaal doet? Kijk dan in het onderstaande topic. Daar lees je precies wat je van onze installatiemonteur mag verwachten.

Laat het weten als je nog vragen hebt!