Skip to main content

Ik heb vandaag een kastje in huis gekregen voor het aansluiten van glasvezel. Nu loop ik tegen 2 dingen aan.

 

-ik heb geen stopcontact in de meterkast.

- de modem staat aangesloten op een eigen mesh netwerk in de woonkamer waardoor ik deze niet in de meterkast kan plaatsen.

 

Wat nu?

Zorgen dat je stroom krijgt in de meterkast @DylanR en vanaf de glaskast in de meterkast een netwerkkabel aanleggen naar de modem in de woonkamer


KPN monteurs zijn opgeleid en gecertificeerd om een wandcontactdoos te plaatsen in een meterkast als hier ook de groepenkast zich bevindt. Ook het trekken van een kabel kunnen we prima. Bel 0800-0402 en boek een monteur in zou ik zeggen.


Ik heb dezelfde situatie. Moderne stoppenkast, maar geen stopcontact in de meterkast. Het modem moet in de woonkamer komen. (Waarschijnlijk via de kruipruimte, zoals nu ook de telefonie gaat)
Is het aansluiten van een stopcontact kostenloos? Maakt het nog uit of ik een huur- of koopwoning heb?


Ik heb hetzelfde probleem. Geen stopcontact in de meterkast, geen netwerkkabel van de meterkast naar mijn slaapkamer waar nu de router staat. Ik moet van KPN overstappen op glasvezel omdat ze binnenkort (?) de stekker uit de ADSL aansluiting trekken.

Nu kan ik een KPN-monteur bestellen die dit probleem hopelijk kan oplossen, maar dan heb ik een ander probleem: dit kost me €75. Waarom moet ik dit geld uitgeven om een probleem op te lossen dat door KPN zelf veroorzaakt is?


Ik heb hetzelfde probleem. Geen stopcontact in de meterkast, geen netwerkkabel van de meterkast naar mijn slaapkamer waar nu de router staat. Ik moet van KPN overstappen op glasvezel omdat ze binnenkort (?) de stekker uit de ADSL aansluiting trekken.

Nu kan ik een KPN-monteur bestellen die dit probleem hopelijk kan oplossen, maar dan heb ik een ander probleem: dit kost me €75. Waarom moet ik dit geld uitgeven om een probleem op te lossen dat door KPN zelf veroorzaakt is?

Als u belt naar KPN en aangeeft dat u er niet uit komt met de installatie dan krijgt u geheel kosteloos een monteur thuis. €75 is wanneer u zelf niet wilt nadenken, proberen of wat dan ook en direct zegt; KPN fix het. U heeft duidelijk al nagedacht dat u het zelf niet kunt en dan is het gratis.


En het doortrekken van een netwerkkabel van de meterkast naar mijn slaapkamer kan de monteur hopelijk ook? Ik wil absoluut geen WiFi verbinding naar mijn modem-router.


En het doortrekken van een netwerkkabel van de meterkast naar mijn slaapkamer kan de monteur hopelijk ook? Ik wil absoluut geen WiFi verbinding naar mijn modem-router.

dat kunnen ze zeker 


En het doortrekken van een netwerkkabel van de meterkast naar mijn slaapkamer kan de monteur hopelijk ook? Ik wil absoluut geen WiFi verbinding naar mijn modem-router.

Indien mogelijk moet dat kunnen maar let wel er zijn ook situaties waar bij het  op 1 of ander manier niet mogelijk is dus er zijn uitzonderingen op de regel.. Hou daar altijd rekening mee. Maar de monteur zal dat op locatie moeten beoordelen en met u overleggen. Succes iig!!


Ja ok ik schat in dat de kabel net geen 15 meter lang moet zijn. In de meterkast zitten geen stoppen maar schakelaars en er is een hoofdschakelaar. Dus er zou geen probleem moeten zijn.