Skip to main content

10 januari een KPN 1gbit aangevraagd met 4k tv ontvangers omdat videoland het oude kastje deed vastlopen, prijs van het abonnement ging niet omhoog dus ik dacht, dikke prima.

 

16 januari komt een monteur, constateert, verkeerde xps pon kastje geleverd. huidige G-pon kastje moet worden vervangen om glasvezel internet te verhogen van 200mbit naar 1gbit.

Monteur geeft aan dat de verbinding nog moet worden omgezet en dit na 24 uur opgelost wordt op afstand. 

18 januari, nog steeds geen internet en tv, monteur meld zicht aan huis en contstateert dat hij niks kan betekenen.

19 januari nieuwe email ontvangen dat er op 22 januari weer een monteur komt om het op te lossen, wat ook die monteur natuurlijk niet gaat lukken, want monteur op 18 jan had al in zijn rapport geschreven geen monteur te sturen.

Klantenservice gebeld, computer geeft aan op internet te kijken en hangen op.

Weer gebeld, medewerker aan de lijn, geeft aan dat op 22 januari toch een monteur komt om tijdens de activatie iets te komen doen. 

al 4 dagen geen internet en TV, en ook het komende weekend niet.

 

Echt waar joh? jongens en meisjes van de KPN, hoe kun je iemand die al jaren internet had via glasvezel, zo in de shit laten zitten met een nieuw abonnement en dan vervolgens geen verbinding meer hebben. 

Nog geen jaar geleden hebben we ook al dikke ellende gehad met een nieuw bestelde telefoon die via de post is kwijt geraakt en we ook heel lang hebben moeten wachten zonder oplossing, omdat kpn voet bij stuk hield terwijl ze helemaal geen gelijk hadden. 

Wat een ellendige situatie zo @PP_OLLY 😐 Je had gewoon een goed werkende verbinding en nu al een aantal dagen niet meer ☹️

Je geeft aan dat er morgen weer een monteur komt, laten we maar hopen dat het deze keer opgelost kan worden! 


Ja maar dat is nu het probleem, kpn snapt er geen reet van, ze moeten niet een monteur naar mijn huis sturen, maar een ticket aanmaken bij kpn netwerk om een monteur naar de wijkcentrale te sturen om de patch om te zetten naar xgs ipv g pon.

 

Nu stuurt kpn ook nog een heel noodpakket toe, met een doos vol spullen die ik niet nodig zou hebben als ze tijdelijk mijn g pon kastje terug zouden geven!

 

Die monteur aan huis gaat morgen niet weg tot ik mijn g pon kastje terug heb, of verbinding op via de xps pon. 

Ben er helemaal klaar mee dat kpn totaal niet begrijpt wat er moet gebeuren als je van 200mb naar 1gb gaat.

Ze zeggen zelf dat ze geen contact op kunnen nemen met kpn netwerk!? Wtf het telefoon staat gewoon op internet, dus heb ik zelf maar gebeld naar kpn netwerk, en die geven dus aan dat kpn nog steeds geen ticket heeft aangemaakt, stelletje pannekoeken. Zet jullen personeel eens op cursus voor je ze aan het werk laat zonder dat ze weten waar ze mee bezig zijn. 

 

 


Ook KPNNetwerk kan niks doen @PP_OLLY, op dit moment ervaren we bij sommige klanten problemen met het overgaan van GPON naar XGSPON. Er zijn afgelopen twee weken al verschillende meldingen geweest op het forum en ook de monteurs merken het op. Er lijkt iets fout te gaan in het proces waardoor de activatie van de XGSPON niet doorloopt bij de migratie. Wat hier de reden van is en hoe lang het duurt voordat dit hersteld is, durf ik helaas niet te zeggen. 
 

Edit; ook het terug zetten van de GPON lukt niet, het eerste wat gebeurd bij het activeren van een nieuw kastje is het deactiveren van het oude kastje. En aangezien de activering van XGSPON blijft hangen valt er niks anders te doen dan wachten tot dat kastje gaat werken. 


Ik heb er intern navraag over gedaan @PP_OLLY en ze zijn met verschillende collega's mee bezig om dit probleem op te lossen. Zodra ik een update krijg dat er schot in de zaak zit laat ik het hier weten!


Ik heb bericht ontvangen dat ze hier verder mee lijken te zijn @PP_OLLY, hoe staat het er nu voor bij jou?


Heb bericht ontvangen dat er weer een monteur komt. Dat is monteur nr 4. Ondertussen al 3 weken geen vaste internet en tv. Schandalig.

Thuiswerken via de hotspot werkt niet.

 


Hoe staat het er nu voor @PP_OLLY? Heeft deze 4e monteur het werkend gekregen?