Skip to main content

Gisteren was de aansluitdatum mijn KPN 4gb internet. Ik stap over van Ziggo.

Op de dag zelf in de avond alles aangesloten maar geen internet verbinding.

Dag later geprobeerd nu weer geen verbinding.

Ik heb ook nog geen sms ontvangen dat de verbinding klaarstaat. Maar ook geen bericht dat de aansluitdatum niet gehaald zou worden.

Op het glasvezelkastje brand de power en het connection lampje.

Op de box 14 modem gaat het powerlampje na een tijdje uit en brand het wifi lampje groen.

Klantenservice gebeld die zeiden afwachten. Maar ik heb geen idee waarom de verbinding nu nog niet klaar is op de afgesproken datum. Ik heb op dit adres 2 jaar geleden ook al eens kpn glasvezel gehad.

 

Kan iemand meekijken?

 

Als de overstap naar KPN nog niet rond is heb je dus nog wel internet via Ziggo @Thoraxx , toch.


"Afwachten" is de standaard bij KPN....


Als de overstap naar KPN nog niet rond is heb je dus nog wel internet via Ziggo @Thoraxx , toch.

Klopt, gelukkig wel. 

Maar het is toch wel vervelend dat je een datum afspreekt en niets hoort, behalve in de app "sluit de KPN apparatuur aan". Alles dan van ziggo al afgekoppeld hebt en er dan achter komt dat je aansluiting nog niet gereed is.

2x gebeld met de klantenservice, eerste zegt wacht 1 dagje af. Werkt het nog niet en de volgende zegt wacht een week af…

Maar wat er nu nog moet gebeuren? Geen idee


Als het connection lampje goed brand zou je in theorie gewoon moeten kunnen verbinden. 


Goedemorgen @Thoraxx, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)
We zijn inmiddels weer een paar dagen verder, wat is op dit moment de stand van zaken? Snelste manier om met dit soort problemen geholpen te worden, is door even te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). 


Hi Jan!

Ik heb telefonisch contact gehad, maar de verbinding werkt nog niet.

Het power en connection lampje brandt constant op het glasvezel kastje, maar bij de UTP poort van zowel de modem als het glasvezel kastje knippert er niets. Een harde reset van de modem werkte ook niet.

Als het goed is, is er voor morgen middag een monteur ingepland (maar heb geen bevestiging gekregen).

 

Maar ook zie ik net dat tijdens het gesprek met de klantenservice ik een mail heb gekregen dat de aansluitdatum verzet is van 20 juni naar morgen 25 juni. Ik heb geen idee of dit nu door de klantenservice medewerker is gedaan, of dat dit toevallig is gebeurt omdat er fysiek in de wijkkast misschien nog wat aangepast moest worden en dit morgen klaar is.

 

Kunt u dit zien? Ik zag het namelijk pas na het gesprek met de klantenservice.

En is er nu daadwerkelijk een afspraak met de monteur? Aangezien ik geen bevestiging mail heb gehad.

 

Alvast bedankt!


Helder @Thoraxx, bedankt voor de toelichting!
Ik zie inderdaad dat er voor morgen een monteur is ingepland tussen 13.00 en 17.00. Hopelijk is er iemand aanwezig in dat tijdsblok? Wat betreft die aansluitdatum; dat kan ik ook niet helemaal plaatsen, voor zover ik het in kan schatten is dit puur administratief. 


Helder @Thoraxx, bedankt voor de toelichting!
Ik zie inderdaad dat er voor morgen een monteur is ingepland tussen 13.00 en 17.00. Hopelijk is er iemand aanwezig in dat tijdsblok? Wat betreft die aansluitdatum; dat kan ik ook niet helemaal plaatsen, voor zover ik het in kan schatten is dit puur administratief. 

Bedankt Jan voor het nakijken.

Ik heb zojuist de bevestiging gehad per mail. Ik ben dan gewoon thuis :)

 

Er stond ook het volgende:

Heb je eerder een andere startdatum afgesproken?
Dan vervalt die datum helaas. Sorry hiervoor. De afspraak met onze monteur is de nieuwe startdatum van je abonnement. Uiterlijk 3 werkdagen voor deze nieuwe startdatum, krijg je het installatiepakket.

 

Dus waarschijnlijk heb je gelijk en is de nieuwe startdatum administratief?

 

Ik wil wel voorkomen dat morgen ochtend ineens alles wel werkt, (omdat heel toevallig net iets door KPN Netwerk in de wijkkast oid is aangepast) en de monteur voor niets komt en ik de kosten krijg.

Maar ik denk dat die nieuwe startdatum puur komt door het inplannen van die monteur toch?

 

 


Yes, daar mag je in dit geval wel van uitgaan dat dit komt door het inplannen van de monteur @Thoraxx.

Wat betreft eventuele kosten; hier hoef je je absoluut geen zorgen om te maken want ik kan je garanderen dat hier achteraf geen kosten in rekening worden gebracht. Mocht alles morgen wel werken voordat de monteur komt dan is dan echt geen enkel probleem. Wellicht kan de monteur dan nog even wat zaken dubbelchecken om er zeker van te zijn dat alles gaat werken zoals je dat zou mogen verwachten. Bij een storingsmonteur kan dit (kosten) nog wel eens voorkomen mocht blijken dat er sprake is van een probleem dat buiten de invloed van KPN ligt (een konijn dat alle kabels in huis heeft doorgebeten bijvoorbeeld). Maar die vlieger gaat hier gelukkig niet op omdat het niet om een storing gaat. Hopelijk heb ik je hiermee gerust kunnen stellen!


Yes, daar mag je in dit geval wel van uitgaan dat dit komt door het inplannen van de monteur @Thoraxx.

Wat betreft eventuele kosten; hier hoef je je absoluut geen zorgen om te maken want ik kan je garanderen dat hier achteraf geen kosten in rekening worden gebracht. Mocht alles morgen wel werken voordat de monteur komt dan is dan echt geen enkel probleem. Wellicht kan de monteur dan nog even wat zaken dubbelchecken om er zeker van te zijn dat alles gaat werken zoals je dat zou mogen verwachten. Bij een storingsmonteur kan dit (kosten) nog wel eens voorkomen mocht blijken dat er sprake is van een probleem dat buiten de invloed van KPN ligt (een konijn dat alle kabels in huis heeft doorgebeten bijvoorbeeld). Maar die vlieger gaat hier gelukkig niet op omdat het niet om een storing gaat. Hopelijk heb ik je hiermee gerust kunnen stellen!

Top! Bedankt voor de geruststelling :)

Dan gaat het zeker goedkomen en wachten we het morgen even af.

Ik zal nog terugkoppelen hier wat nu uiteindelijk het euvel was!

 

Bedankt voor je hulp tot die tijd!


Graag gedaan uiteraard @Thoraxx en zie je terugkoppeling morgen dan ook graag tegemoet :) 


Graag gedaan uiteraard @Thoraxx en zie je terugkoppeling morgen dan ook graag tegemoet :) 

Helaas is de monteur vanmiddag niet op komen dagen. Hele middag voor niets gewacht binnen met dit mooie weer op een vrije dag.

Kreeg net 17:30 een mail dat de afspraak helaas niet door kon gaan en dat ze mij gebeld hebben, maar heb geen telefoontje gehad.

De afspraak is verplaatst naar morgen maar dan kan ik niet. Zal hem naar eind vd week zetten.

Ik kom er op terug als ze geweest zijn!


Voorspelbaar, bij mij was de afspraak tussen 13:00 en 17:00. Om 16.55 nog geen monteur, dus bellen. Neee meneer, u vergist zich, de afspraak is pas morgen. KPN gebeld, wat er in het systeem stond. Werd me verteld dat daar stond " afspraak verzet naar volgende dag op verzoek klant".  Even bellen is blijkbaar echt heel veel moeite. Vervelende mensen....


Inmiddels werkt alles naar behoren, helaas niet zonder slag of stoot.

Nadat vorige week dinsdag de monteur niet kwam opdagen, met daarna savonds pas een mail dat deze het helaas niet gered had.

Kwam afelopen vrijdag de monteur. Het glasvezelkastje (Genexis) was kapot en is vervangen door een Nokia.

Hierna probeerde de monteur de modem aan te sluiten maar deze kreeg geen koppeling met de KPN servers. Wel kreeg ik al de sms van Ziggo dat KPN had doorgegeven dat de overstap gelukt is en mijn internet viel uit.

Gelukkig uiteindelijk werkte het internet van KPN wel, al was het beperkt en de super wifi punten werkten ook niet.

Afgelopen woensdag moest ik de modem een reset geven en toen werd hij wel juist aangemeld en werkte alles naar behoren.

Een nogal valse start, maar hopelijk blijft alles nu goed werken!

De monteur had het over compensatie aanvragen voor het ongemak, maar niet hoe. Weten jullie waar ik daarvoor terrecht kan? Bijv de aansluitkosten laten wegvallen zou ik al tevreden mee zijn.


Hoi @Thoraxx, fijn om te lezen dat je inmiddels eindelijk bent aangesloten en alles nu ook werkt. Dat het zoveel voeten in de aarde had is natuurlijk zuur, het liefst wil je natuurlijk dat dit soort dingen in 1 x goed gaan. Wat betreft een compensatie vanwege het ongemak; ik zou je willen aanraden om daar een klacht voor in te dienen. Daar kun je dit klachtenformulier voor gebruiken en zelf beschrijven waarom je een compensatie wenst.


Reageer