Skip to main content
Antwoord

Geen verschil in internetsnelheid ondanks aanpassing naar 200mbit

• June 24, 2025
  • 13 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten 200mb maar ik merk geen verschil met mijn vorig abonnement 100mb. Ik voel mij belazerd door de kpn. Ik kan op snelheid controleren, maar daar heb ik slechte ervaring mee. De laatste keer dat ik dat deed ging mijn router kapot experia 12. De monteur heeft toen een nieuwe router geplaatst echter de experia 10. Met de experia 12 had ik wel goed internet , maar de monteur had de opdracht gekregen de 10 te plaatsen. Ik zit nu met de gebakken peren want kpn geeft niet thuis

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Leusden6, welko op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Kom je er n beetje uit zo? Als je liever iemand van de klantenservice spreekt om te checken of de wijziging goed doorgevoerd is en om de lijn uit te lezen kun je het makkelijkst even een belafspraak maken! Dat gezegd hebbende worden hierboven wel een paar goede punten genoemd, er zijn een hoop mogelijke oorzaken voor een wegvallende verbinding.

13 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 24, 2025

Hallo ​@Leusden6 , vervelend als je slechter internet ervaart! Hoe merk je dat? Wegvallende verbindingen, langzamere downloads, haperende filmpjes?

Iets meer uitleg helpt ons om jou te helpen.

PS Het kan best zijn dat je internetsnelheid gewoon op 200 staat, maar dat je wifi niet al te best is. Heb je de wifi hulp of de wifi manager van KPN al eens geprobeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Wegvallen van verbinding 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 24, 2025

Wegvallen van verbinding 

Op je telefoon, laptop of computer? Bedraad verbonden of via de wifi?

Is er in de logs van je experiabox iets over terug te vinden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Ik snap ook niet goed waarom 200 md geen verbetering oplevert , eerst had ik 100 m’n en dat werkte beter, dat hoort niet. Ik kan alleen op mijn factuur zien welk abonnement ik heb, maar ik kan als leek niet controleren of dat echt is uitgevoerd, maar ik ga wel twijfelen natuurlijk.

• June 24, 2025

Wegvallen van verbinding 

Dat hoort niet te gebeuren. Nooit. Bij geen enkele snelheid niet. En als dat wel gebeurt, dan is een snelheidsverhoging geen oplossing. 

Heb je bij een bekabeld aangesloten pc of laptop ook problemen? 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 24, 2025

Ik snap ook niet goed waarom 200 md geen verbetering oplevert , eerst had ik 100 m’n en dat werkte beter, dat hoort niet. Ik kan alleen op mijn factuur zien welk abonnement ik heb, maar ik kan als leek niet controleren of dat echt is uitgevoerd, maar ik ga wel twijfelen natuurlijk.

Je kan het makkelijk controleren door een laptop bedraad me je experiabox te verbinden en een speedtest te starten. Het is echt onzin dat de box daar stuk van gaat.

Gewoon naar speedtest.net en op start klikken

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 24, 2025

Natuurlijk heb ik de speedtest gedaan, maar mijn snelheid wordt niet verbeterd. Ik betaal nu meer voor een sneller abonnement, maar volgens mij heeft kpn dat niet ingevoerd. Ik heb geen bekabeling, alles is draadloos en dat wil ik graag zo houden. Met mijn vorige abonnement kon ik boven printen, dat is nu onmogelijk. Laat kpn op afstand kijken of kpn mijn aanpassen ( lees 200mb) wel heeft doorgevoerd 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 24, 2025

Laat kpn op afstand kijken of kpn mijn aanpassen ( lees 200mb) wel heeft doorgevoerd 

Beste ​@Leusden6 , zoals ​@XS4-Arjan ook schreef, bekabeld testen op 1 pc met alle overige (draadloze) apparatuur is de enig juiste manier om vast te stellen of je de snelheid ook haalt.

Via wifi is 200Mbit/s ook eenvoudig te halen met de juiste instellingen en een niet te grote draadloze afstand.

De V10 is in de ogen van velen de beste modem/router ook.

Welke firmware heeft jouw V10, heb je als inlogscherm een ouderwets inlogscherm of een inlogscherm met de afbeelding van de V10?

• June 24, 2025

Met mijn vorige abonnement kon ik boven printen, dat is nu onmogelijk. Laat kpn op afstand kijken of kpn mijn aanpassen ( lees 200mb) wel heeft doorgevoerd 

De snelheid van je abonnement heeft geen enkele invloed op de mogelijkheid om boven te kunnen printen.

Waarschijnlijk was je WiFi netwerk vroeger 2,4 Ghz. En nu (vooral) 5 Ghz. Dat is sneller. Maar het bereik is een stuk minder. En het is gevoeliger voor verstoringen. 

Waar staat de Experiabox? Meterkast? Je zal denk ik WiFi versterkers nodig hebben die bekabeld aangesloten zijn. 1 in de woonkamer en 1 boven. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 26, 2025

Hoi ​@Leusden6, welko op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Kom je er n beetje uit zo? Als je liever iemand van de klantenservice spreekt om te checken of de wijziging goed doorgevoerd is en om de lijn uit te lezen kun je het makkelijkst even een belafspraak maken! Dat gezegd hebbende worden hierboven wel een paar goede punten genoemd, er zijn een hoop mogelijke oorzaken voor een wegvallende verbinding.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Nee ik ben natuurlijk niet geholpen met de antwoorden. Mijn vraag is nog steeds dat ik het vermogen van mijn internet heb verdubbeld en ondanks die verdubbeling merk ik geen verschil in snelheid regelmatig wegvallen van de verbinding terwijl ik wel meer ga betalen voor mijn abonnement. 

• July 1, 2025

Nee ik ben natuurlijk niet geholpen met de antwoorden. Mijn vraag is nog steeds dat ik het vermogen van mijn internet heb verdubbeld en ondanks die verdubbeling merk ik geen verschil in snelheid regelmatig wegvallen van de verbinding terwijl ik wel meer ga betalen voor mijn abonnement. 

Volgens mij hebben we al uitgelegd dat het verdubbelen van de internesnelheid niets uithaalt voor het wegvallen van de verbinding. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 1, 2025

De hogere snelheid merk je pas werkelijk bij het up- en downloaden van bestanden, zo goed als niet bij het normale internetverkeer via de browser.