Skip to main content
Sinds gisteren avond kunnen wij geen interactieve tv meer kijken en sinds vanmorgen ook op de telefoons en tablet geen WIFI meer. Het geeft aan wachtwoord onjuist... maar dit klopt absoluut niet.



Router is een Experia box v9



Al wat procedures van KPN site geprobeerd maar er lijkt geen storing te zijn. Stekker eruit gehad, draadloze verbindingsets opnieuw gekoppeld, router gereset. Doet allemaal niets...



Iemand een idee??
@Marcia_ We hebben hier gewoon géén tot weinig signaal.... op dit moment zelfs 0%



Ook bij handmatig zenders zoeken zegt hij bij de andere zenders "no Digitenne signal"
Heb je de antenne binnen of buiten staan? Is het mogelijk om 'm buiten (of hoog tegen het raam aan) neer te zetten? Je zult er dan een beetje mee moeten draaien om te kijken hoe je het beste bereik binnen kunt halen. Verre van optimaal, ik weet het.
Is het nog gelukt met het verplaatsen van de antenne?
Nee, en ik ben er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee.... Ik wil nú een oplossing! Wij moeten ons in allerlei bocten wringen voor een probleem waarvan de oorzaak bij KPN ligt... Wat is er nou werkelijk gedaan in die ruim 1,5 week, ik hoor het graag.
Dat snap ik ook.. Wil je je CAS ID invullen bij de 'persoonlijke opmerkingen' in je profiel? Ik ga kijken of ik nog iets anders voor je kan doen. Voor wat betreft het lopende ticket: daar moeten we nog steeds op blijven wachten 😞
Wat is een CAS ID?
Dat is het nummer dat onderop de ontvanger vermeld wordt, hij staat op een sticker. Aan de hand daarvan kunnen we hier controleren of de ontvanger goed geactiveerd is.
Ach zo... CAS 4637-802-004-7



Het is hier in de buurt bekend dat digitenne geen of heel slecht ontvangst heeft. Bijna iedereen is overgestapt naar een andere provider.
Ai, dat maakt het er dan niet beter op 😞 Ik heb in ieder geval gecontroleerd dat de ontvanger goed geactiveerd is aan onze kant. Als je in het menu nu kijkt bij abonnementstatus, staat die wel op 'Ja'? Zo niet, zorg ervoor dat de ontvanger minimaal een uur aanstaat om te zorgen dat hij de activatiesleutel binnenkrijgt.



Op welke mast richt je uit? Ik zie dat Smilde en Zwolle de dichtstbijzijnde masten zijn op 22 en 33 km. Heb je ze beide geprobeerd? Je kunt nog een keer het handmatig zender zoeken proberen als je wilt. Zet dan, voor Smilde, het RF kanaal op 25 en voor Zwolle op 44.



Vanmiddag hebben Marcia en ik gekeken naar de lopende melding. Er wordt aan gewerkt, maar voor ons zijn ook niet alle details inzichtelijk. Dus, zoals Marcia ook al aangaf, helaas moeten we nog even afwachten. Wel heb ik zojuist nog een verzoek gedaan of er contact met je opgenomen kan worden voor een update. Gezien het tijdstip wordt dat verzoek pas morgen gelezen. Ik hoop dat ze dan ook morgen contact met je opnemen.
Op RF 25 krijg ik maar 7 tv kanalen in totaal en op RF 44 zoekt ie niet eens.... 0% signaal



Abbonnementstatus staat op ja
Dan is Smilde nog de beste van de twee. Helaas heb ik dan verder eigenlijk geen ander opties meer dan de antenne verplaatsen. Bij voorkeur naar buiten, en zo hoog mogelijk. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Wat ik voor nu wil voorstellen is dat we morgen afwachten. Hopelijk hebben we dan duidelijkheid wanneer je reguliere diensten het weer doen. Mocht nou blijken dat dit toch nog enkele dagen gaat duren, dan gaan we (als je dat wilt) zorgen voor een montageset zodat de antenne buiten geplaatst kan worden.
Wij hebben een oude stadsboerderij dus alleen de begane grond is recht en dan begint het schuine dak al. Dus aan de wand zul je niet hoog komen. Ik heb heb nu al op nog. 2.50 m hoogte voor het raam. Mochten jullie wat kunnen doen 0p het dak dan graag maar dit is verder onwerkbaar. Ik heb een autistische pleegzoon die helemaal van slag is door dit alles...
Ik zie dat er contact met je is opgenomen vanmorgen met een update over de problemen. De notitie hier impliceert dat het nog wel even kan duren. Is dat ook wat jou is verteld?



Verder heb ik zojuist een montageset voor je besteld. Vanwege hoe het systeem werkt hier betekent dit dat je dan een pakketje krijgt met zowel een antenne als een montageset. Je krijgt een bevestiging daarvan via sms. Of het dan lukt om de antenne buiten te bevestigen, gezien wat je typte over het dak, durf ik niet met zekerheid iets over te zeggen.
Klopt, niet veel wijzer over hoe lang het nog gaat duren maar wel over wat er ong. aan scheelt...



Ik heb een sms gehad dat er een pakket onderweg is ook dat wachten we af.



Mvr Mireille
Ik zie dat het pakket afgeleverd is. Is het gelukt (of denk je dat het gaat lukken) om de antenne buiten te kunnen plaatsen?
Ik heb gekeken maar de zenders RTL 4,5,7 sbs6 en anderen blijven weg terwijl ik wel signaal heb. Het signaal percentage verspringt wel steeds. Er staat bij subscription wel Basic subscription, Yes.
Die zenders zitten met z'n allen in dezelfde transportstream, dus het lijkt alsof dat signaal dan niet goed bij je binnenkomt. Wat je dan kunt doen is handmatig zender zoeken op deze manier:



- Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

- Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

- Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en zet deze eens op het kanaal voor NTS 1, de stream waar deze zenders onder vallen. Voor jouw mast (Smilde) is dat 46.

- Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening



Op deze manier zoekt hij specifiek op de frequentie van de missende zenders en kan hij ze hopelijk wel vinden.
Gedaan.... 0 kanalen gevonden... dus werkt niet. Kan iemand ons al vertellen hoe lang dit nog gaat duren? We zitten al in de 3e Week namelijk en ons geduld raakt meer dan op!
Vanmiddag deden de lampjes op het modem het ineens weer. Ik heb toen alles opnieuw opgestart en ik werd gelijk door een medewerker van KPN gebeld. Na wat proberen hadden we internet en telefoon. Interactieve t.v. kregen we niet aan de praat.... het leek dat er iets niet goed werd doorgezonden naar het modem. De Devolo boven liet een rood lampje zien. Ik kan nu morgen op het afhaalpunt nieuwere devolo's ophalen. En er is een afspraak met de monteur gepland.



Vanavond deed mijn zoontje de tv aan, ik had het digitennekastje niet teruggezet maar de digitale ontvanger zat er nog aan en ineens hadden we t.v :o



Boven kan ik niet kijken want daar slaapt mijn man ivm nachtdienst. Dat kan morgen weer.
Dat is heel goed nieuws! Laat je even weten of het inderdaad helemaal opgelost lijkt? Ik zie nog wel een monteur voor morgen staan inderdaad, ik ben heel benieuwd hoe alles werkt als hij klaar is.
Ik krijg nu net een melding van Postnl dat het pakket is vertraagd en pas morgen na 15:00 komt...

Wij kunnen het dan niet ophalen want zijn 2 dagen in Groningen vanwege een concert. De monteur heeft er dan ook niets aan en kan dan ook wel worden afgezegd...
Het klinkt wel weer positief wat je eerder beschreef over het signaal an sich, we gaan de goede kant op :)



De monteur is geannuleerd als ik het goed zie, dus dat is dan in orde. Over het algemeen is er voor nieuwe Devolo's ook geen monteur nodig. Als je nu met de oude, of straks met de nieuwe, nog een probleem ervaart kijk dan even naar dit topic. Daar staat wat informatie over aansluiten en tips voor bij problemen.
Gelukkig wel ja, dat mocht ook wel na 2 en halve week.... ;)



Ik heb inderdaad zelf de monteur geannuleerd het leek me niet nodig die te laten komen.



We hebben het boven nog niet aangesloten. Gaan daar vanavond even naar kijken. Ik laat na het weekend even weten hoe het gaat met de nieuwe Devolo's.



Fijn weekend alvast!
Prima, wachten we dat af. Fijn weekend!
Goedemiddag, alles doet het hier weer gelukkig! Wel wil ik graag bespreken hoe het zit met evt. compensatie etc.