Skip to main content

Ik heb een KPN modem versie V10a en twee WiFi versterkers van TP link. Toen ik de versterkers eindelijk (opnieuw) werkend had begon mijn internet kuren te krijgen. Het probleem schijnt bij de versterkers te liggen, deze geven om een of andere reden storing aan de modem. Als ik ze uit de stroom trek is er niks aan de hand. Ik heb ze juist van TP link gekocht omdat ik ze van KPN te duur vindt (60 euro tegen 25 euro). Contact gezocht via KPN en daar komen ze niet met een andere oplossing dan de versterkers van KPN kopen maar dit zou toch gewoon moeten lukken? Het heeft hiervoor wel altijd gewerkt.

Ik las iemand ook dit probleem hebben met de V12 modem. Die persoon gaf aan dat het bij haar aan de SSID naam lag, dat de naam van de versterker hetzelfde moet zijn als die van je modem. Dit heb ik al aangepast maar heeft het niet opgelost. En je zou normaal gesproken EXT (o.i.d.) achter je versterker moeten kunnen zetten.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Alvast bedankt!

Je hebt de tp links een ander ssid gegeven dan het modem neem ik aan. Dat moet wel want ze werken niet samen.


Ja ik had van mijn modem de naam KPN_GBL en van de 2 extenders KPN_GBL_EXT. Maar in dat andere topic zei iemand dat dit juist problemen kan veroorzaken en zei dat alles 1 naam moest hebben. Ik heb het getest maar dit deed niks. Ik heb het nu weer terug gedraaid en er EXT achter gezet.


Zet eventueel de wifi van het modem uit want dat ga je toch niet gebruiken. 


Hoe bedoel je? Waarom niet? Als ik beneden zit dan maak ik gebruik van de wifi van de modem, deze doet het nu dus niet. Als ik op zolder ben dan gebruik ik de wifi via de versterker. Ik kan nu alleen beneden op internet als ik de versterker er boven uit haal


Dan heb je de verkeerde keus gemaakt.  Wat jij denk ik wil is één groot wifinetwerk zodat je het hele huis door kan lopen zonder opnieuw in te moeten loggen.  Dan heb je de kpn wifipunten nodig. Die werken samen met het modem.  Het alternatief is op iedere etage een tp link te plaatsen. Beneden de wifi gebruiken van de tp link en beneden van het modem gaat niet vlekkeloos werken.


Wat ik heb is een modem die tot kort nog altijd werkte. Ik heb nu op elke verdieping een versterker zitten van TP link die alleen het signaal van de modem moet versterken zodat ik op zolder (slaapkamer) ook voldoende signaal heb. Maar het probleem is nu dus dat de TP link versterkers er voor zorgen dat ik beneden op de modem van KPN geen wifi heb. 

 

Je zou toch gewoon een goed werkende modem moeten kunnen hebben en 2x een versterker (op verdieping 1 en 2 een). Zonder dat de ene de andere verstoord? Dit zou anders betekenen dat als je KPN hebt je echt alleen KPN versterkers kan gebruiken maar dat lijkt mij sterk.


Zoals je het nu hebt dan heb je twee verschillende wifinetwerken in huis. Het netwerk van de tp links EN een wifinetwerk van het modem.  Dit betekent dat je dus of gebruik maakt van de tp links of het modem.  Ook al is het ssid hetzelfde. Stel jij bent verbonden met de wifi van de tp links en je wil beneden gebruik maken van de wifi van het modem dan moet je dus handmatig verbinding maken met de wifi van het modem.  Doe je dat niet blijft je mobiel verbinding houden met de tp links. Vroeger moest dat ook op die manier. Welke wifipunten heb je?


Ja klopt maar dan hoef ik alleen even op het andere netwerk te klikken en vaak pakt hij hem ook wel automatisch over. De TP link op de 1e staat verbonden met de modem op de begane grond. De TP link op de 2e staat verbonden met die op de eerste. Maar wat is nu de oplossing? Ik ben verbonden met de wifi van de modem maar daarop heb ik geen internet, tenzij ik dus de TP links uit de stroom haal boven..

 

Dit zijn de wifi versterkers van TP link:

https://www.elektramat.nl/tp-link-wifi-versterker-300mbps-2-4ghz-tl-wa850re/?channable=0141ac69640031323630313839&utm_source=google-surfaces&utm_medium=organic&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA1rSsBhDHARIsANB4EJZ2n5j66qPkChh7i2EkkpHaiWykiOUgWa0jt1E9YKTrttL0wSkvzj0aAoXNEALw_wcB


Als je het modem een andere ssid geeft dan de tp links moet het gewoon werken.  Ik heb geen flauw idee waarom het niet zo werken. 


Ik heb een KPN modem versie V10a en twee WiFi versterkers van TP link. Toen ik de versterkers eindelijk (opnieuw) werkend had begon mijn internet kuren te krijgen. Het probleem schijnt bij de versterkers te liggen, deze geven om een of andere reden storing aan de modem. Als ik ze uit de stroom trek is er niks aan de hand. Ik heb ze juist van TP link gekocht omdat ik ze van KPN te duur vindt (60 euro tegen 25 euro). Contact gezocht via KPN en daar komen ze niet met een andere oplossing dan de versterkers van KPN kopen maar dit zou toch gewoon moeten lukken? Het heeft hiervoor wel altijd gewerkt.

Ik las iemand ook dit probleem hebben met de V12 modem. Die persoon gaf aan dat het bij haar aan de SSID naam lag, dat de naam van de versterker hetzelfde moet zijn als die van je modem. Dit heb ik al aangepast maar heeft het niet opgelost. En je zou normaal gesproken EXT (o.i.d.) achter je versterker moeten kunnen zetten.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Alvast bedankt!

 

Even om te zien of ik het goed begrijp, Romano:

Je hebt een V10A. De wifi van de V10A doet het als je géén wifipunten aangesloten hebt,

Je hebt ook twee TP Link Wifipunten. Zodra je deze verbindt met de V10A, dan werkt de wifi van de V10A niet meer.

En dit heeft altijd wel gewerkt.

 

Ik heb vragen voor je:

Als je inlogt op de webinterface van de V10A, staat de wifi daar dan wel aan?

Wanneer zijn de problemen begonnen? En is er rond die tijd ook iets veranderd of gebeurd met of rondom je netwerk? Nieuwe apparaten toegevoegd, bijvoorbeeld, of updates uitgevoerd?

Die TP-Link apparaten, ik zie dat die rechtstreeks in het stopcontact worden geplugd, en dat ze een ethernetpoort hebben. Zitten beiden apparaten met een kabel verbonden met de V10A? Of verbindt de tweede via wifi of het stroomnetwerk met de eerste?


Hi en bedankt voor je bericht!

Dat eerste deel klopt inderdaad helemaal. De TP links zijn draadloos verbonden met de V10a. De TP op de 1e verdieping draadloos op de V10a en de TP op de 2e draadloos met de TP op de 1e. Zodra ze erin zitten hebben ik overal wifi en werkt hij op mijn telefoon naar behoren. Maar op onze laptops en tablets werkt hij dan niet met de V10a. Er staat wel dat hij verbonden is maar geen wifi heeft. Zodra ik de TP links eruit haal werkt het internet op mijn laptop wel.

Voorheen werkte dit wel maar toen de TP links in eens geen verbinding meer maakte met de V10a heb ik de TP links gereset en alles opnieuw verbonden. Hierna kwamen de problemen, dit was begin vorige week. Ik sta momenteel ingelogd in de modem instellingen, ik weet alleen niet waar ik dit voor je kan checken. Volgens mij staat alles hier aan en goed. 


@Romano97c Jouw TP-Link zijn wifi4 extenders 300mbs/2.4 Ghz. Dus met 3 apparaten op wifi heb je al theoretisch maximaal snelheid 100mbs. Dat is echt te langzaam. bovendien denk ik dat de TP-Link incompatibel met experia-wifi indien ook een 5Ghz aanwezig is. Je kan beter een extra 2.4Ghz wifi maken in experia box en deze versterken met jouw TP-Link. Dus je heb 2 wifi netwerken in huis, b.v. KPN_GBL en KPN_GBL_Extra_2.4Ghz


Je versterkt je wifi_begane-grond naar etage-1 en etage-1 naar etage-2 middels het 2,4GHz protocol.

Dat kan werken, maar mijn ervaring met een V8, bekabeld naar Asus router wifi en Asus wifi repeaters/range-versterkers is wat dat betreft zeer negatief op de 2,4GHz wifi. Hick-ups en verbonden blijven met de verkeerde etage en zo.

Je hebt bezuinigd op de ideale oplossing, zijnde Mesh. Ik heb een TP-link Deco 3-sets Mesh oplossing staan (wel goedkoop kunnen aanschaffen) en ik heb in mijn tuinhuis, vergelijkbaar met jouw zolder, dezelfde up en download als in mijn huiskamer, 5Ghz ook nog. Via woonkamer bekabeld, wifi-woonkamer-raam (muur tussen Deco 1 en 2) en wifi-tuinhuis, met rolluiken dicht en triple HR-glas. Alle mobiele apparaten werken perfect en automatisch (zolder doe ik niks).

Sowieso is 2,4 GHz behoorlijk storingsgevoelig door de mogelijk vele netwerken in je buurt. Als het mogelijk is, verbind de 1e repeater middels kabel. Dat helpt al iets.

 

Â