Skip to main content

Geen Wifi!!! Het lampje van Wireles op experiabox v10 brand niet. 

bedraad heb ik wel internet. Wireless is gewoon verdwenen. Herstarten en resetten helpt niet.

 

Hoe kan ik klantenservice bereiken? Ik zit gevangen in kpn’s chatbot en telefoonbot hangt op nadat hij me een sms met een link naar de “probleemoplosser” heeft gestuurd.

Hallo @Kesselsr, hopelijk heb je inmiddels weer een werkende wifi verbinding! 

Zo niet, wil je dan aangeven of je mogelijk ook gebruik maakt van versterkers, zoals de Experia Wifi of de SuperWifi? In dat geval gaat het lampje op de V10 van de wireless namelijk uit en wordt de wifi geregeld door de versterkers. Als je geen gebruik maakt van versterkers, dan hoort het lampje op de V10 wel te branden. Je kan, als het lampje niet gaat branden, eens inloggen op de Experia Box en kijken of je daar de wifi weer kan aanzetten. 

Om in te loggen op de eigen omgeving van de Experia volg je de volgende stappen:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de V10 is Admin. De V10 heeft geen standaard wachtwoord. De eerste keer inloggen gaat zonder wachtwoord. Direct daarna moet je zelf een instellen. 

Na het inloggen ga je dan naar het tabblad WiFi (bovenaan) en kijk je of de Wifi aan of uit staat. Staat het uit, dan mag je het hier aanzetten. 
Ook kan je hier, als je wilt, de naam van het netwerk (SSID) en het wachtwoord wijzigen. 

Als je telefonisch contact opneemt en aangeeft dat je een medewerker wil spreken dan wordt je doorverbonden met een van mijn collega's.