Skip to main content

Nadat de glasvezel is aangesloten verbreekt de WiFi van mijn HP laptop. De overige apparaten in huis hebben wel internet, echter de laptop niet.

Na het resetten van de modem maakt hij wel verbinding, maar deze verbreekt daarna weer.

Ik krijg de melding "WiFi, geen internet beveiligd"

Hoe los ik dit probleem op?

Hi ​@SharBie, welkom bij onze community. 

Wat een gek maar herkenbaar probleem bij een nieuwe aansluiting. Het makkelijkste is om het netwerk te verwijderen en daarna opnieuw te verbinden. Hou wel het wachtwoord bij de hand. Hoe je dit doet? 

• Klik op de startknop > Instellingen > Netwerk en internet.
  • Klik op Wi-Fi.
  • Klik op Bekende netwerken beheren.
  • Een lijst met voorkeursnetwerken verschijnt. Klik in Windows 10 op het wifi-netwerk dat u wilt vergeten > Vergeten of Niet onthouden. Klik in Windows 11 achter het wifi-netwerk dat u wilt vergeten op Niet onthouden.

Hierna selecteer je weer het netwerk en log je in met je wachtwoord. Lukt het zo? 

Wat voor modem en laptop zijn dat?

Een apparaat kan moeite hebben met de WPA3 beveiliging en daardoor de verbinding steeds verbreking. 

Oplossing is dan op WPA3 naar WPA2 te zetten in het modem.

Erg goede toevoeging van Dennis, op onze Kennisbank kun je trouwens lezen hoe dit moet. 

Hi ​@SharBie, welkom bij onze community. 

Wat een gek maar herkenbaar probleem bij een nieuwe aansluiting. Het makkelijkste is om het netwerk te verwijderen en daarna opnieuw te verbinden. Hou wel het wachtwoord bij de hand. Hoe je dit doet? 

• Klik op de startknop > Instellingen > Netwerk en internet.
  • Klik op Wi-Fi.
  • Klik op Bekende netwerken beheren.
  • Een lijst met voorkeursnetwerken verschijnt. Klik in Windows 10 op het wifi-netwerk dat u wilt vergeten > Vergeten of Niet onthouden. Klik in Windows 11 achter het wifi-netwerk dat u wilt vergeten op Niet onthouden.

Hierna selecteer je weer het netwerk en log je in met je wachtwoord. Lukt het zo? 

Dit was helaas niet gelukt. Ik heb m.b.v. een collega van jullie de password gewijzigd.  Ook dat had niet  geholpen.  Zo maar de Wpa proberen  om te zetten. 

Reageer