Skip to main content

Ik heb al jaren abonnementen bij KPN. Voor het eerst heb ik nu een probleem; ik heb geen wifi op zolder. Nu blijkt dat KPN dat probleem kosteloos kan oplossen met een bekabelde wifi versterker. Maar goed, een kabel door mijn woning leggen, dat is geen echte oplossing. Lelijk, onhandig met kleine kinderen. Door het plafond boren is wel een grote ingreep niet? Voor nieuwe klanten biedt KPN kosteloos een draadloze oplossing aan. Leuk voor nieuwe klanten, maar een grote teleurstelling dat KPN een trouwe klant 150e laten betalen. In het Engels is daar een mooie uitdrukking voor: penny wise, pound foolish. Maar goed, ik op zoek naar andere mogelijkheden: Ziggo? Dat zijn pas hufters. XS4ALL: mooie club, maar die heeft KPN overgenomen dus geen optie. Slimme zet trouwens.  Wat moet ik nu doen? Het handelen van KPN is ongepast maar ik kan er niets aan veranderen. Ik ben ook niet meer dan een nummer. Waar kan ik heen? Ik twijfel over Belgie.

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @KPN tegen wil en dank , je zou powerline adapters met ingebouwde wifi kunnen overwegen, dan is je stroomnet de netwerkkabel.

 


Hallo @KPN tegen wil en dank en welkom op het forum :)

 

Wat @JanD zegt kan een hele goede optie zijn!

 

 


Daarbij; ik denk dat KPN een van de weinige providers is die je gratis apparatuur aanbiedt om er voor te zorgen dat je overal in huis goede wifi hebt. Als provider zijn we verantwoordelijk voor het signaal tot aan je modem. Dat je het niet zitten om eventueel kabels te trekken, snap ik maar dat ligt niet bij KPN. Er wordt een (bekabelde) gratis oplossing aangeboden en dat is echt een uitstekende optie om voor de gewenste verbetering te zorgen. We bieden ook een (bijna) draadloze variant aan en het klopt dat dit voor nieuwe klanten nu gratis is. Het is een introductieaanbieding waar iedereen (eenmalig) gebruik van heeft kunnen maken toen hij of zij klant werd. Normaal gesproken kost een nieuwe set 199 euro dus je krijgt als bestaande klant zelfs nog 25% korting op de aanschafprijs! Maar het is niet reëel om te verwachten dat we dit soort apparatuur gratis weg gaan geven. Hopelijk geef je het een kans en persoonlijk zou ik adviseren om kabels naar boven te trekken en daar de gratis KPN Experia Wi-Fi te plaatsen, ga je jarenlang plezier van hebben :) 


SuperWifi's is hier helemaal geen oplossing voor. De afstand tussen beneden en de zolderverdieping in veel te groot. Die SuperWifi's communiceren onderling ook gewoon via WiFi. Als u nu dus geen wifi heeft op zolder, dan zal zo'n SuperWifi ook geen verbinding hebben. Kabel leggen is echt de beste optie.


Reageer