Skip to main content

Ik heb gisteren een nieuwe modem van KPN ontvangen ivm zeer trage en wegvallende WiFi met verouderde experiabox V8. KPN systeem herkent nieuwe KPN modem niet. Ziet nog steeds de Experiabox V8 staan en heb daardoor nu geen internet. Met klantenservice van KPN alles opnieuw doorgelopen en meerdere malen gereset maar nog steeds geen internet. Heeft iemand nog een tip?

Mogelijk heeft u versterkers? Deze blijven gewoon hetzelfde netwerk uitzenden. 

Heeft u ook tv van KPN? Doet dat het?

Heeft u internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


De verbinding tussen het glasvezelkastje en de modem wordt niet gemaakt.

Het KPN netwerk geeft aan dat ik nog mijn oude modem heb. TV doet het ook niet.

Ik moet op een monteur wachten maar volgens mij zit het probleem gewoon in de instellingen bij KPN (dat ik nog een Experiabox V8 zou hebben ipv KPN box 12).


Het lijkt erop dat de nieuwe modem niet herkend wordt.


Bent u oud Telfort klant?


Ja, dat klopt


Ja, dat klopt

Dan is de kans aanwezig dat u ook nog een Telfort verbinding heeft. Die is iets anders dan een KPN verbinding. En de KPN Box werkt daar niet op. 


Kan ik daar iets aan doen?

De glasvezelkast werd wel door een KPN monteur geïnstalleerd bij verhuizing naar deze woning.


Hoi @GeenWifi, welkom bij ons op het forum. De KPN Box 12 werkt inderdaad niet op een oud-Telfort verbinding zoals Nick al aangeeft. Die is bij Telfort nooit uitgeleverd en is daardoor niet geschikt gemaakt voor de Telfort verbindingen. Nadat de technische overzetting naar het KPN netwerk gereed is (die in batches wordt uitgevoerd, je krijgt bericht als je daarvoor aan de beurt bent) zal die modem wel werken, maar tot die tijd niet. Hoe heb je die modem gekregen, is die door ons naar jou opgestuurd? 

Voor de Wifiverbinding kan je de Wifi Manager op onze site ook doen, die helpt je om het netwerk zo optimaal mogelijk in te stellen en kan aan het einde alternatieven bieden.


Beste Jasper,

 

De box is door jullie opgestuurd omdat de experiabox die we hadden defect was.

Inmiddels heb ik een collega van jou gesproken en komt er woensdag een monteur langs.

Ik ga er dan vanuit dat dit woensdag opgelost is. Ik vind het wel storend dat wij nu dagen geen internet en tv hebben doordat kpn ons een verkeerde box heeft gestuurd. Ik zou graag zien dat hier actie op wordt ondernomen.


Bij voorbaat dank!


Voor jouw verbinding zou er dan geen Box 12 opgestuurd mogen worden, aangezien je daar niets aan hebt. Is het vandaag met de monteur dan wel gelukt? Op je forumprofiel staan nog geen gegevens, daardoor kan ik niet met je meekijken of zeggen waarom het verkeerde modem is gestuurd. Als je dat invult en een seintje geeft kan ik daar voor je naar kijken.


Ik heb geen reactie (of gegevens op je profiel) meer van je gezien, dus ik ga er vanuit dat de monteur het woensdag heeft kunnen oplossen. Als dat niet zo is, of als we iets anders voor je kunnen doen horenw e het graag.