Skip to main content

Sinds ca  2 weken hebben we last van wegvallend internet, zowel bekabeld als wifi. Van alles geprobeerd, rechtstreeks aansluiten, herstarten, fabrieksinstellingen, kabels gewisseld, gebeld met KPN voor hulp op afstand. Maar helaas is het probleem er nog steeds. Hiervoor nooit problemen gehad en er is niets gewijzigd. Hoe nu verder ?

Ik heb soortgelijke problemen. Welk types modem heb je? 


Experia V10


Dat lijkt heel erg op het probleem dat ik heb met mijn V10

Kijk daar maar eens:

V10 Update V1.01.00T04.3 Broke DHCP server | KPN Community


Hoi @Danielle1501. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw internetverbinding meerdere keren per dag wegvalt. Dat is zeker niet de bedoeling. Maak je gebruik van een glasvezelverbinding? Zo ja, heb je het glasvezelkastje al eens voor 2 minuten stroomloos gemaakt? Als dit het probleem niet verhelpt kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402), zij hebben de mogelijkheid om jouw verbinding door te meten en met een passende oplossing te komen. 


Hallo Vikash van KPN,

Ik heb alles al van de stroom afgehaald gedurende ca 15 min. De klantenservice heeft op afstand gemeten en reset naar fabrieksinstellingen. Dit heeft helaas niet geholpen, de problemen zijn er nog steeds.


@Danielle1501 Jammer dat een reset het probleem niet heeft verholpen, maar dat was te verwachten aangezien jij dit zelf ook al had gedaan. Je kan het beste opnieuw contact opnemen met onze klantenservice. Ik verwacht dat er dan een afspraak met één van onze monteurs wordt ingepland.


@Vikash van KPN Ik heb gisteren nogmaals gebeld met de klantenservice en een aantal nieuwe instructies gekregen. Reset op modem zelf mbv paperclip op de reset knop. Dit maakte het helaas nog erger….Daarna alle stekkers en kabels eruit gedurende 45 min en vervolgens eerst glasvezel opstarten, toen modem en alle kabels weer terugplaatsen. Nu even afwachten hoe het gaat… Mocht dit niet werken dan wordt er een monteur ingeschakeld.


Ik hoop dat het voldoende is🤞🏽


Helaas is ons probleem nog steeds niet opgelost. Gisteren een nieuwe Experia box v 10a aangesloten, hoopvol als we waren, maar helaas lijken de storingen nog erger. Wifi valt nog vaker weg, bekabeld internet valt weg, televisie valt soms weg, maar niet altijd. Op glasvezel kastje en Experia box is niets te zien. Het vaste internet valt weg maar dit is niet zichtbaar op de computer, verbinding lijkt aanwezig, monitor is zichtbaar ipv wereldbolletje, zoals normaal te zien is wanneer er geen verbinding is. Ik kan niet verbinden met  http://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254

Wie o wie heeft de gouden tip ?


Wat me wel opvalt is dat er heel veel variatie zit in de download en uploadsnelheid 120/50, 80/40, nu net 117/148. Met hetzelfde aantal apparaten/programma's online.


@Danielle1501 Wat jammer dat een nieuw modem het probleem toch niet heeft verholpen. Je kan het beste opnieuw contact opnemen met onze klantenservice. Ik verwacht dat er toch echt wel een monteur bij je langs moet komen om dit probleem te verhelpen. 


Een monteur is langs geweest, super vriendelijk en heeft alles vervangen, weer een nieuw modem, nu de Experia 12, nieuw glasvezelkastje, nieuwe kabels etc. Alles wat vervangen kon worden is vervangen. En wat gebeurd er zodra hij weg is….internet valt uit. De monteur gaf aan als alles vervangen niet heeft geholpen is er waarschijnlijk een IP conflict. Dus...kabel voor kabel uitgeprobeerd rechtstreeks op het modem, 1 voor 1 en welke combinatie er ook is, internet valt toch weer uit. Zowel bekabeld als Wifi, op het modem zelf is niets te zien. Ik heb nu na zoeken op het forum IPv6 uitgezet, geen idee of dat zou helpen, maar we zijn na een maand met internet problemen het wel zat. En waar het probleem ineens vandaan komt, geen idee, we hebben niets gewijzigd, geen apparaten toegevoegd etc, 
 


@Danielle1501 Wat jammer dat het probleem nog steeds niet verholpen is, nadat een monteur alles heeft vervangen. Wanneer de internetverbinding toch blijft wegvallen kan je het beste opnieuw contact opnemen met onze klantenservice. Dan wordt het doorgezet naar een achterliggende afdeling om verder uit te laten zoeken of opnieuw een afspraak met een monteur ingepland. Ik kan mijn voorstellen dat dit erg vervelend is en hoop dat er snel een blijvende oplossing komt voor dit probleem. 


Reageer