Skip to main content

Omdat ons internet via DSL (vaste telefoonleiding) zonder verklaarbare oorzaak internet steeds trager maakte, contact opgenomen met KPN. Na een speedtest werd mij verteld dat de snelheid niet voldoende was. Hoe kan het dan dat het voorheen jarenlang geen enkel probleem was met laptop, 2 telefoons, televisie en tablet en desktop geen problemen gaven. Ja, dat wisten ze niet. Ik moest maar overstappen naar 4G. Nou heb ik dat een paar jaar geleden geprobeerd en het scheelde niets in de snelheid. Maar goed, niets doen was ook geen optie. Mij werd verteld dat het 4G modem en de router opgestuurd zouden worden, maar er nog een pakketje zou komen die nodig was voor een monteur die dat aan zou komen sluiten. Enkele dagen later kregen we rechtstreeks een groot pakket binnen, en nog een paar dagen later een bericht dat het derde pakket binnen was gekomen en opgehaald kon worden. Dus 12 km gereden om te horen dat ik het pakket niet mee kreeg, want ik moest een retourpakket inleveren. Terug naar huis en contact opgenomen met KPN. Bij klantenservice werd me verteld dat ik maar een lege doos retour moest sturen zodat ik het derde pakket mee zou kunnen nemen. Wat er in dat pakket zat wisten zelf niet. Inmiddels was het pakket dat ik niet had meegekregen weer retour gegaan richting KPN want de termijn van ophalen was verstreken. Ik had het niet eerder opgehaald, omdat de monteur nog niet ingepland was en de aansluitdatum later lag. Via de post kreeg ik een retoursticker en een begeleidende brief dat ik het oude router op moest sturen. Er was mij niets verteld over het feit dat ik de nieuwe router al gewoon aan had kunnen sluiten. Dat was voor mij namelijk de reden dat ik nog niets retour ging sturen. Uiteindelijk kreeg ik dus in tweede instantie toch het derde pakket. Ik had immers de oude router teruggestuurd. Thuisgekomen maakte ik het derde pakket open, en tot mijn verbazing zat daar dezelfde router in die ik in het eerste pakket al ontvangen had. Ik had dus 2 Experia boxen V10.  Omdat ik in de veronderstelling was dat er toch écht een derde pakket moest komen die zoals in eerste instantie gezegd voor de monteur bestemd was, heb ik wederom contact opgenomen met KPN. Toen werd er verteld dat er helemaal geen monteur zou komen om nog iets aan te sluiten. Blijkt achteraf helemaal niet nodig, maar ja, ik had dat niet verzonnen. Omdat ik niet wist wat een 4G modem was, heb ik gezegd dat die waarschijnlijk in het derde pakket zou moeten zitten. O, maar dat was geen probleem. Die sturen we naar u op. Inmiddels begon de datum te naderen dat de 4G in werking zou worden gesteld. (8 maart) Toen ben ik me maar gaan verdiepen in hoe e.e.a. in elkaar stak. Meer dan de router, waarvan ik er inmiddels 2 had, zat er dus ook een 4G modem in de eerste doos. Na alles aangesloten te hebben, werkte 4G op 8 maart en was voor mij de zaak rond. Afgelopen donderdag werd ik gebeld door klantenservice. Mijnheer er ligt een pakketje met een 4G modem klaar om afgehaald te worden. Ik had dus 2 complete sets kunnen hebben, ware het niet dat ik het laatste pakket maar niet op ga halen, zodat hij automatisch retour gaat. Als ze de dubbele Experia V10 terug willen hebben sturen ze me maar een retoursticker. Ik ga daar verder geen energie in steken.  KPN…… ga uw klantenservice beter opleiden zodat klanten geen onjuiste informatie wordt verstrekt, en stuur vooral niet alles dubbel op, want onnodige kosten worden weer gewoon aan ons (klanten) doorberekend. O ja, u berekende de extra kosten voor de overstap naar 4G al in februari en niet zoals het uiteindelijk aangesloten is op 8 maart j.l.  Graag terugbetaling over februari.  LEER HIER VAN! 

Hi @dutchsongwriter, het is niet gladjes verlopen met het toevoegen van het 4G modem aan jouw abonnement en het ontvangen/ophalen van het pakket lees ik. Dat is jammer om te horen, dankjewel voor deze feedback. 

Wel fijn om te lezen dat uiteindelijk alles voor elkaar was op 8 maart. Ik begrijp dat je nu nog een Experia Box teveel hebt thuis, en dat de kosten voor 4G al op de factuur van februari staan. Vul je voor mij je gegevens in je forumprofiel in, en geef je hier een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan help ik je verder.


Gm, heb het forumprofiel aangepast. 


@dutchsongwriter Super, ik heb je gegevens erbij gepakt. 

Ik heb een retourdoos naar je toe gestuurd, waarmee je de Experia Box die je nu teveel hebt gratis kunt retourneren. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis. Verder heb ik ook de factuur van februari bekeken. Deze is inderdaad 8 euro hoger dan voorheen, omdat het abonnement al aangepast was. Dat zijn de extra kosten die je bedoelt, toch? 


@dutchsongwriter Super, ik heb je gegevens erbij gepakt. 

Ik heb een retourdoos naar je toe gestuurd, waarmee je de Experia Box die je nu teveel hebt gratis kunt retourneren. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis. Verder heb ik ook de factuur van februari bekeken. Deze is inderdaad 8 euro hoger dan voorheen, omdat het abonnement al aangepast was. Dat zijn de extra kosten die je bedoelt, toch? 

Ok, ik stuur de Eperia Box retour, en zie de € 8,= wel tegemoet. 


@dutchsongwriter Super, ik heb je gegevens erbij gepakt. 

Ik heb een retourdoos naar je toe gestuurd, waarmee je de Experia Box die je nu teveel hebt gratis kunt retourneren. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen thuis. Verder heb ik ook de factuur van februari bekeken. Deze is inderdaad 8 euro hoger dan voorheen, omdat het abonnement al aangepast was. Dat zijn de extra kosten die je bedoelt, toch? 

Ok, ik stuur de Eperia Box retour, en zie de € 8,= wel tegemoet. 

Helemaal goed. We zien de Experia Box wel verschijnen, en ik zorg ervoor dat je de €8 teveel betaalde abonnementskosten van februari terug krijgt. Dit wordt verrekend op een van de komende facturen. Excuus dat het zo gelopen is. En je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen betekenen.