Skip to main content

Heb mij internetsnelheid verhoogt van 100mb/s naar 1gb/s toon ik nog 100mb/s had was de download snelheid 90mb/s en nadat ik naar 1gb/s ben gegaan is de snelheid 20mb/s wel raar aangezien ik juist hogere snelheid zou krijgen maar niet omhoog gegaan is. Ook heb ik de modem gereset de glasvezel 2 minuten stroomloos gemaakt en nog steeds heel laag. Is nu ongeveer al 13 uurtjes is nog steeds mager. Je zou de product of extra dienst binnen 15 minuten al kunnen gebruiken ook heb ik de klantenservice gebeld slecht communicatie vage antwoord. Hopelijk hier betere antwoord.

Heb je het over de snelheid van internet (dus over ethernet) of over de snelheid van de wifi?


Over de snelheid van de internet 


Dus je hebt bekabeld gemeten op een laptop. En de modem en glasvezelpunt al even een paar minuten uitgezet voor de tweede keer (kan even duren). Eerst glasvezelpunt aan, dan even wachten dan de modem weer aan.

 


ben ik nu aan het doen 


moet het dan gewoon werken


Na paar problemen is het gelukt om de internetsnelheid in orde te krijgen. Maar nu is er een andere problemen bij de router/modem meet de internetsnelheid ongeveer 800mbp/s  (iets onder 1gb/s). Heb ook 3 superwifi versterkers allemaal staan ze aan op groen (heb ze ook aan de experiabox aangesloten voor een reset) maar de internetsnelheid als ik naar boven loop is ongeveer 80mbp/s. Iemand hier een oplossing voor want is raar dat ik dicht bij de router zo’n 800mbp/s heb maar als ik door het huis ga zo’n 80mbp/s. 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Het is niet duidelijk wat je met “het” bedoeld.

als je 800-930 binnenkrijgt op je router, dan is dat ok.

Als je wifi laag blijft, dan moet je daar inderdaad naar kijken, WiFi moet je zelf regelen, omdat daar veel variabelen zijn, en dan zou je wel duidelijk moeten uitleggen hoe je “het” hebt aangesloten anders krijg je ook hier vage antwoorden.


De superwifi’s zijn ongetwijfeld niet met een kabel aangesloten.

Goede wifi op afstand krijg je alleen met kabels tussen de accesspoints. 


Hoe bedoel je moet je ze alle 3 bekabelde hebben of alleen de ene bij de router 


Allemaal. 
Er is veel verlies als ze draadloos signaal aan elkaar doorgeven, zeker als ze verder uit elkaar staan en er muren of plafonds tussen zitten.

Reken bij draadloze doorgave naar 3 accesspoints (over de hele dikke duim) 50% verlies op elke doorgifte: 600mbps * 0,5 * 0,5 *0,5 = 75 mbps

 


hoe wil ik dat doen dan aangezien het moeilijk draden trekken is


Dan heb je nog 1 keus, maar die werkt, afhankelijk van je electriciteitsnet, wel, vaak of niet stabiel: dat is een powerline. Bijvoorbeeld van TPlink of Devolo. 
neem een basisstation en twee satellieten met ingebouwde wifi. Voor de twee verdiepingen. 

 

Maar bekabelt is altijd beter, dan maar moeilijk…


heb je suggesties want heb ook een tp link RE705X


Hier word wel heel drastisch gedacht.

 

Om wat voor huis gaat het, beton?

Welk modem gebruik je? V10? Dan hoeft er maar 1 Superwifi bekabeld aangesloten te zijn. V10a of Box12? dan kunnen ze allemaal draadloos. 

Uiteraard is alles bekabeld beter, maar ze mogen wel wat meer dan 80mb geven. 2e verdieping gaat het om?

Is je telefoon wel naar die Superwifi geschakeld of probeerd hij nog wifi uit het modem te krijgen?


Gaat om beton huis gebruik box12 2e en 3e verdieping allebei een draadloos superwifi staan halen de beloofde 1gb/s niet en wat bedoel je met telefoon naar de superwifi geschakeld want ik heb ook gekeken op mijnmodem.kpn en daar staat dat bij elke superwifi wel een of meerdere apparaten verbonden is

 


De site van KPN staat vol suggestieve meldingen, die vervolgens in algemene voorwaarden en andere pagina’s soort van feitelijke gemaakt worden. Samenvattend:

  • Nergens op de KPN site staat dat je 1gb draadloos wifi hebt/krijgt.
  • Je krijgt optimaal wifi (maar daarvoor moet je vaak wel extra voor betalen), en besef dat optimaal niet gelijk is aan bruikbaar of maximaal.
  • Dit wordt ook “overal perfecte wifi” genoemd. Wat is perfect? Minder dan 20mb/s geeft recht op een monteur.
  • Superwifi is in het stopcontact zetten en werken, “zonder lastige kabels” maar op andere plekken staat dat de beste kwaliteit Wifi alleen via een met een kabel aangesloten superwifi te verkrijgen is.


Dit is bij veel andere aanbieders hetzelfde. De teksten zijn vaak nog net binnen de lijntjes van wat nog geen misleiding is.

Het zou KPN sieren als ze op de website minder de verkoop praatjes, maar meer transparant, open en feitelijke communicatie doen.

 


helemaal gelijk

 


misschien naar andere provider?


misschien naar andere provider?

Gaat je niet helpen, het is overal hetzelfde.