Skip to main content

Zojuist telefonisch contact gehad met een KPN medewerkster. zij verwijst mij naar dit Forum.

Zij geeft aan dat mijn sterkte 5Ghz. is.

Zij geeft ook aan dat je een extra wifiverbinding kunt maken met een sterkte van 2,4 Ghz.

Ik heb namelijk apparatuur gekocht die vereist een wifisterkte van 2,4 Ghz.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

 

Hallo @Tinus55 , welk merk en type modem heb je?

Bij een nieuwer modem heb je wifi via de 2.4- en de 5.0-band.

Die staan standaard aan in het modem.

Als je een apparaat hebt dat werkt op de 2.4- of de 5.0-band gewoon verbinden met jouw wifi-naam en het juiste wachtwoord invoeren en je hebt verbinding.

 


Dankjewel JanD voor jouw antwoord. ik ga zo kijken welk type modem ik heb.

Groet, Tinus55


Het klopt dat bij sommige apparaten het 5ghz netwerk niet van de 2.4 GHz te scheiden is. Met slimme lampen van de action bijvoorbeeld levert dit helaas de nodige verbindingsproblemen op. Als je router de 5ghz uit kan zetten kan je de lampen in dit geval verbinden en daarna zet je de 5ghz weer aan.

Als u modem dit niet ondersteund, is het kopen van een goedkoop wifi accespoint volgens mij een mogelijkheid, al zou dat niet mijn eerste keuze zijn.


Goedemiddag @Tinus55 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en ik zie dat de community je al op weg heeft geholpen. Is het inmiddels gelukt of heb je hier nog hulp bij nodig? Mocht dat het geval zijn dan horen we dat natuurlijk graag van je!


Hoi @Tinus55 , omdat ik niks meer van je heb moge horen ga ik dit topic sluiten! Ik ga er vanuit dat je vraag is beantwoord :)


Reageer