Skip to main content

Hoi allen, 

Ik gebruik al een tijd zonder problemen mijn eigen pfSense-router in plaats van de router van KPN. 

Nu heb ik enige tijd geleden ook ons glasvezel-abonnement omgezet naar gigabit, maar als ik een snelheids-test doe wordt consequent maximaal de helft gehaald. Dit was ook het geval voor ik het abonnement heb gewijzigd, wat juist was, want toen hadden we 500mbit. Dit doet dus vermoeden dat er bij het omzetten van het abonnement iets mis is gegaan. Helaas kom ik via klantenservice niets verder omdat die er altijd vanuit gaan dat je de kpn router gebruikt, die zij op afstand kunnen resetten etc. 

Ik doe de snelheidstest direct vanuit de pfSense-box, dus bekabeld. 

Wat zijn mijn opties nu nog richting KPN, word ik alleen verder geholpen als ik de KPN-router er weer tussen hang? En wat als het dan niet beter wordt, ik krijg in geen mogelijkheid een persoon aan de lijn. 

Hoor graag en alvast bedankt!

Groet,

Ruben

Hallo @Rubenzovoorts 

 

Je zal sowieso eerst moeten testen met het modem van KPN, anders kunnen ze je bij de klantenservice ook niet verder helpen.

Het is toch ook handiger om eerst te kijken welke snelheid je met het KPN modem haalt, dan weet je zelf ook gelijk of je het in de pfSense router moet zoeken of dat het aan je internet verbinding ligt.


Hoi @Rubenzovoorts, als je zo’n abonnement hebt wil je dat ook kunnen gebruiken. Net als GeSp ben ik ook benieuwd wat de snelheid doet als je het KPN modem hebt aangesloten en een bekabelde speedtest doet. Dat geeft ons een beter beeld van de situatie en kunnen we vanaf daar verder meedenken.

Als de snelheid daarmee bijvoorbeeld wel goed is, kan het zijn dat er ergens bij de pfsense niet goed gaat. Als het met ons modem ook niet op snelheid is, dan kan er iets anders met de verbinding zijn. Nu kunnen we dat niet beoordelen.


Hoi @Rubenzovoorts, als je zo’n abonnement hebt wil je dat ook kunnen gebruiken. Net als GeSp ben ik ook benieuwd wat de snelheid doet als je het KPN modem hebt aangesloten en een bekabelde speedtest doet. Dat geeft ons een beter beeld van de situatie en kunnen we vanaf daar verder meedenken.

Als de snelheid daarmee bijvoorbeeld wel goed is, kan het zijn dat er ergens bij de pfsense niet goed gaat. Als het met ons modem ook niet op snelheid is, dan kan er iets anders met de verbinding zijn. Nu kunnen we dat niet beoordelen.

Hoi Jasper,

Ik heb eindelijk een moment gevonden om alles even los te koppelen en het KPN Modem er weer tussen gezet, hoewel het al iets beter lijkt haal ik nog steeds verreweg geen gigabit snelheden, dit is bekabeld, rechtstreeks op de experia-box.

Wat zijn m’n opties nu?

Groet,

Ruben


Welke snelheid haal je bekabeld precies, nu de Experia Box is aangesloten? Wij zien alleen wat jij noemt, wij zien niet wat jij ziet. Hoe meer je ons kunt vertellen, hoe meer wij ook weten om mee te kunnen denken.

Kan je daarnaast je forumprofiel ook volledig invullen, zodat ik mee kan kijken?