Skip to main content

Gisteren is bij ons glasvezel aangesloten. Er is een NT ding geplaatst en een router.

 Direct merkte ik al dat de snelheid van 1gbps niet gehaald werd, maar dacht aan profielen zoals vroeger met dsl was, dat hij steeds hoger intraint, maar binnen 40 minuten na aansluiten kreeg ik automatisch een mailtje van KPN dat iets niet goed was en dat er weer een monteur moest komen, volgende week dinsdag..

 Nou prima. Ik had tenminste internet en kan werken.

 Heb wel even gekeken of ik nog iets kon zien of wijzigen, maar niks.

 

 Zojuist om exact 12:30 valt mijn hele internet uit. Ik zie dat het glas lampje op de NT niet meer brandt. Dat betekent gewoon dat ik niet kan werken.

 Herstart geprobeerd, maar zelfde euvel.

 

 Ziggo modem weer aangesloten, maar helaas, KPN heeft blijkbaar al doorgegeven dat de verbinding werkt.. 

 

Wat is dit? en wat gaat KPN doen dat ik gewoon kan werken?! Waarom valt spontaan glas uit?

 Ik kan niet tot dinsdag  zonder internet. Bellen is vanwege gehoor geen optie, en qua verder contact met KPN zie ik geen betere opties dan dit forum

Goedemiddag @EenForumnaam123 en welkom hier op ons forum!

Dat is uiteraard een hele zure situatie en ik begrijp de noodzaak van werkend internet in verband met het thuiswerken. Ik kijk daarom natuurlijk ook graag wat ik in deze kwestie voor je kan betekenen. Zou jij voor mij je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt. 


Hallo @JanZ_ bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld.

 


Hallo @JanZ_ bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

Bedankt voor het invullen van je profiel @EenForumnaam123!

Ik ben meteen eens gaan kijken en volgens mijn informatie moet het abonnement zelf nog actief worden. Ik begrijp dat je wel tijdelijk verbinding hebt gehad nadat de monteur is geweest maar ik kan dat niet helemaal verklaren. Normaal gesproken, gaat een abonnement in zodra het modem contact heeft gemaakt en de internetverbinding werkt. Al mijn systemen geven aan de je aansluiting nog in levering is en dat het signaal actief wordt op 29 november (dezelfde dag de er ook een monteur komt). Met alle goede wil van de wereld kan ik dit niet voor je versnellen, het spijt me 😞 Ik kan je wel een tijdelijke oplossing aanbieden zodat je gebruik kunt maken van het internet. Zo kan ik je een zogenaamd noodpakket toesturen (mifi router) en hiermee kun je de tijd totdat de monteur komt dan overbruggen. Mocht je hier gebruik van willen maken, laat me dit dan weten zodat ik dit voor je in orde kan maken. 


Hallo Jan,

 ik heb zeker weten contact gehad met dit modem. Kan ook prima het externe ip dat ik had doorgeven. Want die had ik nodig om mee natuurlijk voor werkgever te kunnen Whitelisten. installateur heeft ook tv verbinding gecheckt, en het Ziggo modem verwijderd. 

 

 overigens is er 1 lichtpuntje. Het Ziggo modem heeft na wederom herstarten nu toch verbinding gekregen.

 Hopelijk blijft dat zo tot de 29e, gezien deadlines.

 

 Is het wellicht verstandig het mifi modem toch op te sturen, of zal Ziggo nu toch aanblijven tot minimaal de 29e?


Hallo Jan,

 ik heb zeker weten contact gehad met dit modem. Kan ook prima het externe ip dat ik had doorgeven. Want die had ik nodig om mee natuurlijk voor werkgever te kunnen Whitelisten. installateur heeft ook tv verbinding gecheckt, en het Ziggo modem verwijderd. 

 

 overigens is er 1 lichtpuntje. Het Ziggo modem heeft na wederom herstarten nu toch verbinding gekregen.

 Hopelijk blijft dat zo tot de 29e, gezien deadlines.

 

 Is het wellicht verstandig het mifi modem toch op te sturen, of zal Ziggo nu toch aanblijven tot minimaal de 29e?

Fijn om te lezen dat de aansluiting van Ziggo het nog doet @EenForumnaam123. Ik verwacht eerlijk gezegd ook dat deze gewoon blijft werken hoor. Ik zie dat je gebruik maakt van de overstapservice en dat betekent dat Ziggo de boel pas afsluit zodra wij een seintje door hebben gegeven. Zo te zien is dat nog niet gebeurd en zal dat pas de 29e plaatsvinden. Mocht het signaal onverhoopt wel wegvallen (waar ik dus niet van uit ga) laat me dit dan weten, dan kan ik altijd nog een noodpakket toesturen!