Skip to main content

Beste,

Ik schrijf dit met m'n nekharen recht overeind.

Begin oktober kpn internet en tv via kpn winkel wezen aanvragen. Gewoon een simpel pakket omdat het maar voor 1.5 maand is ivm een verhuizing. (Tijdelijke woning)

Nu blijkt dat er glasvezel besteld is, wat ik niet wil hebben maar ach... dus moet er ook een glasvezel monteur de kabel naar binnen maken. Na veel heen en weer bellen met kpn (10 uur totaal incl in de wacht staan) is er een monteur besteld en die zou alles regelen mbt glasvezel. Deze beste man kwam na een dag of 3 om 16.50uur. Wel zei meneer direct niet alles af te kunnen maken omdat het hoofdkantoor om 17.00 uur sluit en niets kan activeren dus de volgende dag weer terug komt tussen 15.00 en 16.30 uur.

Dit kon niet ivm m'n eigen werk had nl. al vrij moeten nemen voor de 1e dag. Nieuw afspraak op vrijdag. Monteur kwam vrijdag terug, en heeft zn werk gedaan

Alleen moest nu de kabel internet kabel omgezet worden naar het glasvezel kastje, en dit kon hij niet doen. Het betreft een kabel zonder GJ45 connector van ptt kastje naar glasvezel kastje. Dus wederom geen tv en internet. (Leuk met een thuis werkende vrouw en 2 jonge Kids) 

Ik wederom bellen met kpn, meneer we gaan u helpen. Bel dinsdag maar even terug. HALLO??? BESTE KPN HET IS NU DONDERDAG?! 

Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en zelf bij gamma een utp kabel gekocht van 10m en deze aangesloten op het glasvezel kastje en over de trapleuning naar boven getrokken en vervolgens op het modem aangesloten. VOILA alles werkt. Tv en internet. 

 

Beste KPN, als je zo met je klanten omgaat ga je er snel wat kwijt raken. We hebben het over een GJ45 connector van ongeveer €0.30 cent en 1 minuut werk. Helaas heb ik deze connector niet zelf en ook de tang niet, anders had ik het wel zelf gedaan! 

Maar wat helemaal schandalig is, is dat je overal voor terug gebeld moet worden na 3 dagen om vervolgens nog eens je verhaal te doen en weer steeds te horen krijg we gaan een monteur bestellen en dit niet te doen! 

Ik zie tijdens het tikken van dit bericht tot 2x toe een kpn auto voorbij rijden, die beste man kan toch wel even 1 min tijd maken om dit probleem op te lossen?

 

Dit moet niet heel veel langer duren!!! 

 

Alleen moest nu de kabel internet kabel omgezet worden naar het glasvezel kastje, en dit kon hij niet doen. Het betreft een kabel zonder GJ45 connector van ptt kastje naar glasvezel kastje.

Ik vermoed dat dit nu een 4 aderige telefoon kabel is. Klopt dat? Dat moet een 8 aderige UTP kabel worden. Die kabel zal vervangen moeten worden denk ik. 


Alleen moest nu de kabel internet kabel omgezet worden naar het glasvezel kastje, en dit kon hij niet doen. Het betreft een kabel zonder GJ45 connector van ptt kastje naar glasvezel kastje.

Ik vermoed dat dit nu een 4 aderige telefoon kabel is. Klopt dat? Dat moet een 8 aderige UTP kabel worden. Die kabel zal vervangen moeten worden denk ik. 

 

Zover gaat mn kennis niet over het glasvezel en aansluitingen.

Zie foto. Rode cirkel zijn losse draadjes. Hier moet een connector aangemaakt worden en bij blauwe pijl erin geklikt worden. Blauwe pijl is glasvezel kastje.

 


Reageer