Skip to main content

Glas lampje brandt niet

• October 23, 2025
  • 6 reacties
  • 86 keer bekeken

Goedenavond,

Na een aantal jaren wilde ik weer terug naar KPN en vandaag zou mijn nieuwe abonnement ingaan. Vanochtend heb ik netjes een smsje gekregen dat mijn internetverbinding werkt. Plug and play staat op de doos. Vanavond dus aan de slag!

Het gehele pakket uitgepakt en alles netjes volgens de manual aangesloten. Nee toch, niet weer. Het ‘glass-lampje’ brandt niet. Ook niet na herhaaldelijk proberen en ook niet na twee keer contact te hebben gehad met de klantenservice. 

Het signaal komt niet binnen… Dat zegt u goed meneer van de klantenservice bij mijn tweede gesprek. Dit was immers de vorige keer dat ik een abonnement afsloot ook al het geval. Net als die keer is het waarschijnlijk niets anders dan simpelweg een schakelaar ergens in een kastje in de wijk omzetten. Ik heb van te voren met jullie klantenservice hierover contact gehad en mij is verzekerd dat na het smsje van vandaag de schakelaar zou zijn omgezet en de internetverbinding zou moeten werken. Niet dus. 

Dat dit één keer fout gaat en ik daardoor een week zonder internet zit… is niet goed maar tot daar aan toe. Dat het nu een tweede keer gebeurt betekent dat jullie je (aansluit)processen niet op orde hebben.

Het kan overigens ook niet zo zijn dat ik tien dagen zonder internet en tv kom te zitten want zoveel tijd gaat erover heen alvorens jullie een monteur kunnen sturen. Het zou fijn zijn als jullie morgen iemand kunnen sturen om hier internet e.d. aan de praat te krijgen of in ieder geval de schakelaar kan omzetten. Installeren kan ik zelf. Plug and play.

Met vriendelijke groet,

Stef

6 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 23, 2025

Het hoeft geen schakelaar te zijn, het kan ook een technische storing in de glasvezelcentrale (de POP) zijn. 

Als het haast heeft, heb je al met 0800-0402 gebeld?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 24, 2025

Dank voor jouw reactie. Ik heb twee keer gebeld met 0800-0402, een keer voor en keer na installatie. Haast of geen haast, de eerste mogelijkheid voor een monteur is 4 november. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 24, 2025

Hallo ​@Stef2018 ,

Haast of geen haast, de eerste mogelijkheid voor een monteur is 4 november. 

Hier gaat het jou niet lukken om die afspraak te vervroegen.

Je kunt wel altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Stef! Wat een ongelofelijke vervelende start van jouw abonnement, dat is natuurlijk niet wenselijk, excuses daarvoor. Als het echt een probleem is met de infrastructuur zelf dan vrees ik dat een monteursbezoek de enige weg is om dit opgelost te krijgen. Ik kan dit proces als moderator ook niet bespoedigen :-( .  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 27, 2025

Dank voor je reactie, Remco. Helaas kan de afspraak niet eerder worden gepland maar een monteur komt langs. Wat mij betreft mag dit draadje dicht.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hij blijft even open door de onderliggende techniek Stef maar dan beschouwen we hem als gesloten. Ik snap echt dat je baalt dat die monteur niet eerder kan en ik zou echt willen als moderator dat het in bepaalde gevallen dan sneller kan. 

Ik wil in ieder geval wel aanbieden dat als je nog ergens tegen aanloopt dat je dan even hier een bericht plaatst dan doe ik mijn best om daar een antwoord op te vinden@