Skip to main content

Vanaf vandaag zou het glasvezelinternet moeten werken, helaas gaat ‘glas’ niet branden. Alle stappen ondernomen, maar blijft op ‘We controleren nu je aansluiting, nog even geduld ...’ en dan ‘Oeps, we zien dat je nog niet bent aangesloten’. Wat is eraan te doen behalve de stappen die al op de site staan ?

Aanvulling, net 0800-0402 aan de lijn, volgende week komt er iemand kijken waar het mis gaat met de glasvezel, er is te zien dat er geen signaal hier aan komt. Maar afwachten dan.


Hi @Muo, welkom hier. 

Als dat lampje niet brandt komt er helaas geen signaal binnen. Heel goed dat je al met ons gebeld zodat een monteur dit kan onderzoeken. Hopelijk ligt het in de centrale en is het geen breuk in de grond zodat dit gelijk opgelost kan worden. 

Laat ons even weten hier hoe dit afloopt. 


Nou het euvel is verholpen, het bleek dat er een stukje van het beschermdopje was afgebroken en precies op de glasvezel was gevallen. De aansluiting hier zit al bijna 10 jaar in de meterkast, dus dat plastic was misschien wat bros geworden. Na enig gepruts was dat dingetje eruit en was er signaal :-)

Draait nu al een paar dagen bijzonder stabiel, snelheid zo rond de 930/900Mb. Geleverde Experia modem heb ik niet in gebruik, er hangt direct een Mikrotik RB4011 aan. Hopelijk blijft alles net zo stabiel gaan als Ziggo wat ik voorheen had hier.


Nou het euvel is verholpen, het bleek dat er een stukje van het beschermdopje was afgebroken en precies op de glasvezel was gevallen. De aansluiting hier zit al bijna 10 jaar in de meterkast, dus dat plastic was misschien wat bros geworden. Na enig gepruts was dat dingetje eruit en was er signaal :-)

Draait nu al een paar dagen bijzonder stabiel, snelheid zo rond de 930/900Mb. Geleverde Experia modem heb ik niet in gebruik, er hangt direct een Mikrotik RB4011 aan. Hopelijk blijft alles net zo stabiel gaan als Ziggo wat ik voorheen had hier.

Daar gaan we vanuit, dankjewel voor de terugkoppeling hier. 

Mocht ik nog iets kunnen doen in de toekomst.. laat het me weten.