Skip to main content

Vandaag overgestapt naar KPN met het zelf installatie pakket. SMS gehad dat ik over kan maar geen lampje glas op de NT.

Monteur moet komen en kan pas maandsg! 

Heel weekend zonder internet/tv…

Hoe kan ik zorgen dat de monteur eerder komt. Via 0800 0402 kom ik niet verder.

Hi @TjallingH! Als het vroegst mogelijke moment voor de monteur maandag was dan kan het helaas niet eerder. 😕 Je hebt al gebeld dus ik neem aan dat dit al geprobeerd is, maar voor de zekerheid: 
Is het glasvezelpunt al herstart door deze van de stroom te halen, 2 minuten te wachten en weer aan te sluiten? 

Zo ja, dan is het echt de monteur morgen afwachten. Hopelijk heeft die het snel opgelost en kun je dan van je diensten genieten!


@Sanne van KPN

Net bericht van thuis dat internet het doet. Het bleek dat in de wijkkast een kabel niet goed zat. 

Opmerking monteur Geen licht bij de klant. Testopstelling gedaan in de pop. Wel licht en patchkabel gecorrigeerd. Bij de klant alles opnieuw aangesloten. Alle diensten werken weer

Ik mis hierbij in het zelf-installatie pakket de werkelijke controle of er inderdaad wel een signaal bij de gebruiker is. Het aanpassen in de wijkkast en dan en sms dat de verbinding werkt is dus niet voldoende. Zeker als je dan een weekend zonder internet zit!

Graag ontvang ik daarom ook een vergoeding voor drie dagen zonder internet.


Ik mis hierbij in het zelf-installatie pakket de werkelijke controle of er inderdaad wel een signaal bij de gebruiker is. Het aanpassen in de wijkkast en dan en sms dat de verbinding werkt is dus niet voldoende. Zeker als je dan een weekend zonder internet zit!

Die SMS wordt verstuurd nadat de monteur zijn/haar werkzaamheden heeft afgerond in de wijkkast. Dat gebeurt (gok ik) 99% gewoon goed. Ik denk dat je eerder van een menselijke fout kan spreken, en dat kan nu eenmaal eens gebeuren.

 

Graag ontvang ik daarom ook een vergoeding voor drie dagen zonder internet.

Volgens mij betaal je pas vanaf het moment dat je signaal echt binnen komt, maar dat is een gokje. Anders kan je denk ik hier een vergoeding aanvragen. Heel eerlijk zou ik mij alleen wel afvragen of je dat echt moet willen.. dat de monteur maandag al kon komen vind ik echt wel snel opgelost en nogmaals: een menselijk foutje kan nu eenmaal eens gebeuren..


TjallingH schreef:

Graag ontvang ik daarom ook een vergoeding voor drie dagen zonder internet.

Ik zou de eerste factuur gewoon even afwachten vanaf welke datum er gerekend wordt, dan kun je altijd nog reageren @TjallingH 

Op voorhand vergoeding aanvragen is weinig zinvol, want je weet nog niets concreet.

 


@ikheetjeff , natuurlijk is een foutje menselijk maar door de extra controle bij de gebruiker thuis was dit te voorkomen geweest (als is het maar een mail met een “het werkt” knop oid) 

De klantenservice vrijdag zelf aangegeven (zonder dat ik er om vroeg) dat ik de vergoeding vanaf maandag op kan vragen nadat de monteur is geweest.... 

De eerste factuur betaal je vooraf en had ik vrijdag al in de mailbox.