Skip to main content
Sticky

Glasvezel aan? Koper uit!

• May 8, 2024
  • 153 reacties
  • 8247 keer bekeken
Glasvezel aan? Koper uit!
Toon eerste bericht

153 reacties

• Topper
  • May 22, 2026

En je hebt een abonnement en de koperverbinding wordt uitgezet terwijl je geen glasvezel hebt, of kan die situatie niet voorkomen? Garandeert KPN een koper verbinding zolang je geen glasvezel hebt?  Het glasvezel  deel loopt hier nog al moeizaam, het ligt eigenlijk stil, ook door mij omdat ik het zat ben dat er een order open blijft staat waardoor ik niks kan wijzigen in Mijn KPN.  Ik kies dus ook niet meer voor een glasvezelupgrade. Maar goed kan er nog meer over zeggen, maar dat hoort niet thuis in dit deel vermoed ik, dus zal het achterwege laten. Eigenlijk ben ik best tevreden over het DSL deel, dus wat mij betreft is het ok zo. Maar heb het thuis contract niet zolang geleden verleden verlengd met 2 jaar, dus zou wel leuk zijn als ik tot die tijd een internet verbinding blijf houden, en dat het koper deel dus in de lucht bljft zolang er geen glasvezel  ligt. Vandaar mijn vraag.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Oeh, maar als je de migratie (ooit) in gang hebt kunnen zetten betekend dat er op jouw adres technisch gezien wel glasvezel mogelijk is. (Al dan niet lastig) dus dan kan wel voor problemen zorgen. Enkel een annulering van de migratie door een monteur kan er voor zorgen dat het glasvezel administratief weer dicht wordt gezet. Dus het kan in zo'n geval best zijn dat KPN je gaat forceren om te migreren.

Mocht je dan zelf geen initiatief nemen zal er een monteur moeten komen om de situatie ter plaatsen te beoordelen en te kijken of de migratie doorgang kan hebben.

Mochten er nu problemen met de koperkabel zijn zal KPN deze ook niet meer herstellen aangezien glas beschikbaar is. Dan zit je zo weken zonder diensten, zou dan toch opnieuw proberen om glasvezel te krijgen.

• Topper
  • May 22, 2026

Oeh, maar als je de migratie (ooit) in gang hebt kunnen zetten betekend dat er op jouw adres technisch gezien wel glasvezel mogelijk is. (Al dan niet lastig) dus dan kan wel voor problemen zorgen. Enkel een annulering van de migratie door een monteur kan er voor zorgen dat het glasvezel administratief weer dicht wordt gezet. Dus het kan in zo'n geval best zijn dat KPN je gaat forceren om te migreren.

Mocht je dan zelf geen initiatief nemen zal er een monteur moeten komen om de situatie ter plaatsen te beoordelen en te kijken of de migratie doorgang kan hebben.

Mochten er nu problemen met de koperkabel zijn zal KPN deze ook niet meer herstellen aangezien glas beschikbaar is. Dan zit je zo weken zonder diensten, zou dan toch opnieuw proberen om glasvezel te krijgen.

Vanaf 21 januari zt er al een soort van “voor migratie”, weet niet hoet dat precies heet,in MIJN KPN(zie glasvezel snelheden enzo). Zijn meerdere pogingen gedaan voor een aansluitpunt, en de laatste is gestopt omdat er bij de onderburen water in de kruipruimte stond, dus monteurs zijn toen gestopt(met doorvoeren van glasvezelkabel vanuit meterkast onderburen richting straat). Ben niet tegen die migratie uiteraard, maar wel de manier waarop het nu gaat en dan vooral met die openstaande orders, wat soms wel twee maanden kan duren omdat MIJN KPN bij bepaalde wijzigingen die activatiedatum twee maanden verder zet. En ondertussen kan je dus ook geen wijzigingen doorvoeren,