Skip to main content
Vraag

Glasvezel aanleg wordt steeds niet uitgevoerd door geen VvE toestemming

• 28 maart 2025
  • 8 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik heb nu al 2x maal glasvezel aangevraagd voor mijn woning in een appartement steeds niet uitgevoerd volgens KPN geen VVE goedkeuring.

Geinformeeerd bij de VVE die geven dat ze wel goedkeuring hebben gegeven maar dat de onderaannemer geen plan van aanpak wil geven voor de uitvoering van de aanleg.

Jullie geven mekaar de schuld en ik zit er tussen en kan geen glasvezel aansluiting krijgen.

Het is ook een beetje vreemd als mijn buurman de postcode check doet kan hij wel glasvezel bestellen.

Het is wel mogelijk als ik de postcode check uitvoert bij ODIBO kan ik wel glasvezel bestellen.

8 reacties

• 5908 reacties
  • 28 maart 2025

Ik heb dit draadje al een paar keer aangehaald in een andere soortgelijke vragen
oa hier :

citaat :

Zie ook mijn mogelijke (niet wenselijke) oplossing.
Op die manier wordt de DSL lijn veel korter gemaakt waardoor de snelheid hoger wordt.

Maar het is toch haast niet voor te stellen dat er geen route gevonden kan worden voor een bescheiden kabeltje (glas of ethernet).
Voor het zoeken naar zo’n route hoef je geen elektronica kennis te hebben trouwens.
Wat zou er gebeuren in zo’n gebouw als er een gasleiding of riool of verwarming oid moet worden vervangen.
Je kunt glasvezel ook zien als vervangen van “versleten” leidingen.

NB, je hebt nu internet via DSL ( “telefoon”/koper kabel ) ?
Dan is die bekabeling in orde.

• Slimmerik
  • 100 reacties
  • 28 maart 2025

Ik denk dat je Odido bedoeld😉

• 3437 reacties
  • 28 maart 2025

De onderaannemer heeft gewoon geen zin. Appartementen zijn altijd lastig. Bewoners moeten allemaal thuis zijn om de kabels door te trekken. Soms zitter er tussen die helemaal geen glasvezel willen en daarbij ook helemaal geen toegang tot de woning willen geven. Soms moet de kabel door hele dunne pijpjes getrokken word met risico dat de kabel breekt. Allemaal trammelant. Ze leggen veel liever glasvezel aan bij gewone rijtjeswoningen. En die zijn er ook genoeg. Dus waarom tobben bij appartementen?

• 5908 reacties
  • 28 maart 2025

Aanvulling, dit draadje is nu afgesplitst
(van wat ?)  aanvulling, deze als ik het goed heb :

zie ik, daarom klopt mijn eerdere opmerking hier niet meer.

Maar daar uit :

KeesYagi schreef:

citaat :

Wat zou er gebeuren in zo’n gebouw als er een gasleiding of riool of verwarming oid moet worden vervangen.

Daar zal toch een voorziening voor zijn in het appartements recht ?
Of is die gemaakt voor de tijd van internet infra, maar dan toch wel voor telefoonleidingen ?
Nu is internet een basisbehoefte geworden (?)

Beste Ward,

Ik heb gevraagd omdat er bij ons in de meterkast de koperaansluiting nog aanwezig is om tijdelijk totdat glasvezel aanwezig is de koperaansluiting te maken.

Maar dat doet de KPN niet willen hierbij niet aan mee weken.

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

• 3437 reacties
  • 29 maart 2025
KeesYagi schreef:

KeesYagi schreef:

citaat :

Dat gebeurt natuurlijk niet zoveel. Maar als het gebeurt, dan word die gewoon over de muur gelegd. Door het trappenhuis zo naar boven. Er word niet eens gevraagd of je dat leuk vind of niet. Dat word gewoon gedaan.

• 786 reacties
  • 29 maart 2025

@Aanleg glasvezel appartement mogelijk ligt in dat appartementen complex dan glasvezel van Open Dutch Fiber, niet van KPN. Anders was het bij Odido ook niet mogelijk.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3496 reacties
  • 29 maart 2025
Rowi. schreef:

@Aanleg glasvezel appartement mogelijk ligt in dat appartementen complex dan glasvezel van Open Dutch Fiber, niet van KPN. Anders was het bij Odido ook niet mogelijk.

Odido biedt ook glasvezel op KPN netwerk, zelfs op adres nog zonder glasvezelaansluitingspunt

KPN glasvezel
Odido glasvezel
Freedom glasvezel

Reageer