Skip to main content

Goedemorgen,

Vanmorgen is bij mij de glasvezel in de meterkast geplaatst.

De monteur had echter geen opdracht om de NT te plaatsen .

Dus geen verbinding, bij de buren wel.Iets fout gegaan ?.

M.v.g henk

Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Is opgelost, de NT moet weer door KPN geplaatst worden.

Ā 


Even weer een reactie.

Het is dus helemaal niet opgelost, op 7 oktober zou de NTĀ geplaatst worden, niemand gezien.

Daar ik enige tijd niet aanwezig was deze week weer gebeld, wel in de tussentijd mail gehad over vertraging i.v.m corona.

Wat schetst mijn verbazing, gisteren KPN in de straat om o.a bij de overburen NT modem te plaatsen.

Ik stond niet op de lijst, weer gebeld, nu is mij medegedeeldĀ dat mijn aansluiting door een derde partij, nl. Volker Wessels gedaan moet worden. Deze is niet te bellen, telefoonnummers verwijzen naar Kpn.

Hoe nu verder ?.

Gr, Henk.


Half september is in de straat de glasvezel opgeleverd.

Afspraak gemaakt met KPN , op 7 oktober zou de NT geplaatst worden, niemand gezien,

Daar ik een week niet aanwezig was , later weer gebeld, kreeg verhalen en mail dat er vertraging was i.v.m. corona, is te begrijpen.ā€™

Wat schetst mijn verbazing dat er vorige week donderdag KPN monteurs in de straat waren om o.a. bij de overburen de aansluiting gereed te maken, ik stond niet op de lijst.

Weer kontakt gezocht met KPN, die wist mij nu te melden dat mijn adres door een derde partij, n.l Volker WesselsĀ  aangesloten moet worden. Hier de telefoonnummers van gezocht, maar dit zijn de nummers van KPN. Schiet dus ook niet op.

Hoe nu verder ?

Gr, henk

Ā 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ā 


Dag @henkie944Ā Jammer om te lezen dat het toch nog niet is opgelost. Ik heb ondertussen gekeken naar wat er nu precies aan de hand en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het een nogal onduidelijke situatie vindt. Alles lijkt op het eerste gezicht in orde, wat betekent dat je gewoon aangesloten zou moeten worden. Maar ergens gaat ook iets mis. Ik ben heel benieuwd of collega @Ward_Ā hier ideeĆ«n over heeft. Dit zit net iets meer in zijn expertiseveld.Ā 


@Bart_Ā Zonder adres kan ik niet veel zien.Ā 

Ā 

In het algemeen: Als KPN enkele dagen voor de aansluiting door KPN Netwerk NL een glasorder plaatst komt het installeren van de NT ook bij onze aannemer terecht en doet deze dat tegelijk met het invoeren van de kabel. De klant kan dan eventueel zelf verder met aansluiten want er is geen bijzondere kennis meer voor nodig.

Ā 

Plaats KPN niet op tijd een order in de leverstraat dan kan KPN Netwerk NL uiteraard ook die NT niet plaatsen. Dat moet dan alsnog door een inhome monteur (van de provider KPN) gedaan worden.

Ā 

Wat hier gebeurd is kan ik op zich deels wel zien maar dan graag met een adres.

Ā 

Ā 


Bart,

Ā 

Nog geen uur terug is een kennis van mij aangesloten door kpn, een wijk verder.

Die hadden later glasvezel dan mijn wijk

Die belde en kon afspraak maken en kiezen welke dag en tijd de monteur moest komen.

Die kpn monteur is nog geen half uur terug even bij mij langs geweest en heeft mij direct nummer van kpn gegeven, beginnend met 088-, dit nummer gebeld, diverse keren doorverbonden, conclusie vreemd geval.

Alles is klaar hier , alleen NT modem moet nog geplaatst worden, en misschien patch in centrale, dus wat er nou fout zit ?. geen flauw idee,

Ā 

Gr, Henk


Helder.Ā @henkie944Ā Voor de duidelijkheid,Ā @Ward_Ā is geen moderator zoals ik, maar wel een KPN-collega die hier op persoonlijke titel actief is. Jouw probleem valt binnen zijn expertisegebied. Ben je er mee akkoord dat ik jouw adresgegevens met hem deel?Ā 


Ja, is prima, moet toch een keer opgelost worden.

Gr, Henk


Het is me duidelijk. Op 30 september is de glasvezel binnengebracht. Ook op 30 september kwam de opdracht om de NT mee te installeren. Die kwam dus te laat..

De aannemer (Allinq, niet Volker Wessels) mag dan de opdracht voor het plaatsen van de NT terug geven en die komt dan alsnog terecht bij de KPN monteur.

Ā 

Dat terug geven is wel gebeurd maar deze opdracht staat nog niet op "geannuleerdā€.Ā Daarom denkt de provider KPN nog dat KPN Netwerk NL dit moet doen.

Ik zal achterlangs even vragen of dit hersteld kan worden zodat er gewoon een KPN Monteur kan worden gepland voor het plaatsen van de NT (en misschien dan ook het aansluiten van de rest).

Het zetten van een verbinding in de wijkcentrale is wel gedaan trouwens dus het is echt alleen die NT plaatsen.


@Bart_Ā en @henkie944Ā 

Probleem opgelost.

Opdracht voor de NT is geannuleerd en morgenochtend zou KPN dit ook moeten zien. Daardoor kan er een monteur worden ingepland en die kan zelf de NT (die ze op de wagen hebben) plaatsen bij de activatie.


Goedemorgen,

Ā 

Grote dank aan @Ward voor het vinden van de oplossing, hoe gaat het nu verder, moet ik zelf weer bellen met KPN of krijg ik bericht wanneer ze komen ?

Gr, henk


Goedemorgen,

Ā 

Grote dank aan @Ward voor het vinden van de oplossing, hoe gaat het nu verder, moet ik zelf weer bellen met KPN of krijg ik bericht wanneer ze komen ?

Gr, henk

Ā 

Je kan nog even wachten tot @Bart_Ā reageert en voor jou een monteur kan plannen. Of zelf gaan bellen.

Ik hoop alleen echt dat dit vlot kan. Ik lees het en der dat de monteurs planning best vol zit maar dat kan ook te maken hebben met corona. Ik begreep dat KPN de monteurs nu vooral rondom de eigen woonplaats inplant om niet teveel reisbewegingen te creƫren.


Ok,

Ā 

Wacht ik even op reactie, zou het zelf ook wel kunnen, heb jaren met glasvezel gewerkt, zelfs de schoonmaaksetjes nog thuis liggen, maar dat mag niet heb ik begrepen.

Gr, Henk


Ok,

Ā 

Wacht ik even op reactie, zou het zelf ook wel kunnen, heb jaren met glasvezel gewerkt, zelfs de schoonmaaksetjes nog thuis liggen, maar dat mag niet heb ik begrepen.

Gr, Henk

Ā 

De FTU en de NT zijn geheel ontworpen voor Doe Het Zelf dus dat hoeft geen probleem te zijn. Maar je hebt die NT niet dus dan kom je niet zo ver..


Enorm bedankt voor de snelle actie @Ward_Ā Ik krijg het ondertussen niet voor elkaar om zelf een monteur voor je in te plannen, @henkie944Ā Ā Ik heb hiervoor een achterliggende afdeling ingeschakeld. Ik kom er op terug zodra ik meer weet


Bart,,

Ā 

Wachten we nog even af, die paar dagen maken ook niet meer uit, ik zou zeggen als je iets kunt regelen

elke dag of tijd is goed, zorg ik dat ik thuis ben.

Gr, Henk


Bart,

Ā 

Gebeurt in ieder geval wel iets, kreeg net mail met gefeliciteerd met uw glasvezelaansluiting en instructies

hoe het modem aan te sluiten. Daar is het wachten nog op, of er een monteur komt of dat het opgestuurd wordt.

Gr, Henk


Hoi Henk, Hier hetzelfde geval! januari mijn abbo aangepast naar hussel zodat alles al geregeld was zodra glasvezel zou komen, nu is glasvezel door corona pas in september opgeleverd maar je raad het al geen NT, was geen order gekomen van KPN. Inmiddels 6x contact gehad met KPN, Eerst KPN netwerken zou de lijn niet hebben opgeleverd, ondanks dat hij hier binnen al bevestigd is. daarna kon er geen monteur besteld worden en alles was maar vreemd en niemand weet iets. Nu weer 2 weken verder na contact, backoffice zou contact opnemen, maar je raad het al! niets gehoord. Wel krijg ik vandaag mailtjes dat alles opgeleverd is en dat ik het rode kabeltje kan aansluiten op mijn modemā€¦ Echter is er nog helemaal niets veranderd!


@Bart_Ā 

Bart,

Ā 

Krijg nu bericht dat ik een nieuw abbo besteld zou hebben bij KPN, klopt toch niet.

Alleen Nt modem moet geplaatst worden.

Gr, Henk


@henkie944Ā 

hier hetzelfde geval gister, mailtjes dat verbinding opgeleverd is en dat ik 2 maanden geleden een nieuw abbo heb besteld.


Matthijsgraaff,

Ā 

Zou nieuw abonnement hebben afgesloten tot eind 2021, krijg bericht van "volg uw bestellingā€ en vanaf gisteren zou ik het aan kunnen sluiten.Ā 

Denk dat het automatisch verstuurd wordt, maar zeker weten doe ik dat dus niet.

Zou mooi zijn als ze dat NT modem opsturen, is het enige wat moet gebeuren.

Gr. henk

Ā 


@Matthijsgraaff

Ā 

Net gebeld met KPN, ze weten nog steeds niet wat er aan de hand is, zou de status niet geupdate worden in het systeem, Moet steeds het hele verhaal uitleggen.

Of het zijn allemaal verschillende afdelingen.


Ā 

Bart,

Ā 

Krijg nu bericht dat ik een nieuw abbo besteld zou hebben bij KPN, klopt toch niet.

Alleen Nt modem moet geplaatst worden.

Gr, Henk

Dag @henkie944Ā Men is druk bezig om dit op te lossen en mogelijkerwijs houdt dat bericht er verband mee. Ik heb hier zojuist navraag over gedaan en we komen er snel bij je op terug. Ik zie ook dat je gebeld hebt inderdaad. Wellicht is het handig om het even via deze weg te laten lopen? Dan hoef je ook niet steeds je verhaal te doen.Ā 


@Bart_Ā 

Ā 

Ging er van uit dat alsĀ ze bij de helpdesk mijn adres intypen, het hele verhaal wel te voorschijn zou komen. Maar de oplossing is in zicht, zojuist gebeld door Kpn en een afspraakĀ staan voor volgende week.

Gr, Henk


Hier hetzelfde ook net gebeld en afspraak voor volgende week, waarom het 2 maanden heeft mogen duren als zo simpel is, blijft me een raadsel maar blij toe dat er nu iemand komt!