Skip to main content

Hoi, ik probeer al maanden om een aansluiting op glasvezel voor elkaar te krijgen, nu heb ik sinds 12 december eindelijk voor elkaar dat KPN een abonnements wijziging heeft doorgevoerd waardoor KPN-Netwerk kan komen aansluiten.

Alleen ontvangt de onderaannemer van KPN-Netwerk (VolkerWessels Telecom) maar geen "ticket" van de provider (KPN) dus kunnen zij nog niks inplannen. Ik ben inmiddels een paar versleten zolen verder van de kilometers die ik van het kastje naar de muur en weer terug heb afgelegd. VolkerWessels stuurt me naar KPN, die sturen mij naar KPN-Netwerk, die zeggen nee je moet eerst abonnement voor glasvezel aansluiten (had ik in augustus al gedaan?), KPN heeft eindelijk het abonnement goed gezet en nu vraagt KPN Netwerk aan VolkerWessels om mij aan te sluiten en zeggen zij weer dat ik bij de provider moet zijn omdat zij nog geen "ticket" hebben ontvangen....🤯

Wat kan ik nog doen om voor elkaar te krijgen dat VolkerWessels mij kan gaan inplannen voor het aansluiten van de kabel in mijn meterkast???

Ik heb hetzelfde. Glaspoort heeft de hele wijk aangesloten. Bij ons regende het en de monteur zou de dag erna terugkomen. Dit was oktober vorig jaar 2022. Vanmiddag belt er een gabber van kpn die mijn vrouw glasvezel wil verkopen. Ik neem het gesprek over en gooi hem dit voor de voeten. Enige optie is mijn vrouw een kpn abbo af laten sluiten en de mijne opzeggen. Echt wat een gelul....alleen voor nieuwe klannten een stapje harder zetten. Wat een k*tbedrijf.


Hoi @Cynbie .  Welkom op het forum.

Het woord ticket herken ik niet direct in deze context. Zou  het om een zogenaamde gereed melding kunnen gaan?  Technisch heet het een RFS (een ready for service) wat zoveel wil betekenen dat KPNNetwerk/glaspoort de verbinding werkend heeft opgeleverd en wij als provider het abonnement in gang kunnen zetten. 


Hoi @Cynbie .  Welkom op het forum.

Het woord ticket herken ik niet direct in deze context. Zou  het om een zogenaamde gereed melding kunnen gaan?  Technisch heet het een RFS (een ready for service) wat zoveel wil betekenen dat KPNNetwerk/glaspoort de verbinding werkend heeft opgeleverd en wij als provider het abonnement in gang kunnen zetten. 

Hoi Erwin_,

Dat is het hele probleem, het opleveren van een werkende verbinding lukt niet omdat het bedrijf die dat in mijn woning moet installeren (VolkerWessels) geen seintje ontvangt van KPN dat ik een glasvezel abonnement heb en er een aansluiting gemaakt moet worden. De glasvezelkabel ligt letterlijk voor de deur maar moet alleen nog naar binnen getrokken worden. En dit laatste is schijnbaar nogal lastig om daar een afspraak voor te kunnen maken omdat de aannemer die opdracht maar niet ontvangt....🙄


Ik kan niks beloven maar mijn interesse is nu gewekt en ik wil graag even meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ik kan niks beloven maar mijn interesse is nu gewekt en ik wil graag even meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?

Nou zou fijn zijn, ik heb mn profiel aangevuld met relevante gegevens, als je meer nodig hebt hoor ik t graag! Alvast bedankt hè 😊


Hoi @Cynbie . Ik zie dat er 19-12 een berichtje is gestuurd met een terugbel verzoek. In dat berichtje staat een nummer en een code.

Heb jij toen dat nummer gebeld?  Zo ja, wat zeggen ze dan? Dit is namelijk de partij die het dichtst bij het vuur zit. Dus relevante informatie zul je daar moeten halen.

 


Hoi Erwin, ik heb teruggebeld en iemand gesproken, en die kon me vertellen dat er nog geen planning kon worden gemaakt omdat er een soort "plan-stop" was (vanwege drukte ofzo?), en dat zodra ze weer kunnen plannen dat ik dan vanzelf een bericht van de onderaannemer ga krijgen. Maar daarná kreeg ik weer een mail van de onderaannemer dat zij nog steeds geen "ticket" (ofwel aanmelding) hebben van de provider en daarop wachten.

 

Dus... zeg jij het maar, kastje-muur-en-weer-terug??


Dit is een stukje uit het log, @Cynbie .  Afwachten is het devies. ‘Wij’ kunnen momenteel niks voor je doen.  Pas na 10 januari als de deadline niet gehaald wordt, zijn er weer mogelijkheden.


Dit is een stukje uit het log, @Cynbie .  Afwachten is het devies. ‘Wij’ kunnen momenteel niks voor je doen.  Pas na 10 januari als de deadline niet gehaald wordt, zijn er weer mogelijkheden.

Bedankt voor het nakijken, dan blijft me niks anders over dan afwachten dus.

Groetjes en fijn weekend!