Skip to main content

ODF gaat in mijn wijk binnenkort glasvezel aanleggen. Ik wil mijn KPN abonnement graag behouden. Sluiten jullie ook aan op een kastje van ODF? Zo niet, hoe kan ik dan toch KPN glasvezel krijgen?

KPN levert over het eigen netwerk van KPN. Helaas dus niet over ODF of Delta. (ik zit met hetzelfde probleem) je kunt hier Glasvezel internet & abonnement | KPN je postcode en huisnummer ingeven om te zien wat er op jouw adres mogelijk is.


Ja, dat heb ik gedaan en KPN is van plan glasvezel aan te leggen in mijn gemeente. Maar wanneer weet ik niet en ODF gaat binnenkort van start. Ik weet niet welke keuze ik moet maken...


ODF gaat in mijn wijk binnenkort glasvezel aanleggen. Ik wil mijn KPN abonnement graag behouden. Sluiten jullie ook aan op een kastje van ODF? Zo niet, hoe kan ik dan toch KPN glasvezel krijgen?

KPN Levert helaas niet over andere netwerken dan via Glaspoort en KPN Netwerk NL. Je kunt eventueel wel even de postcode check doen op de website van KPN Netwerk NL (linkje), eventueel zou je eens kunnen kijken op de website van Glaspoort (linkje).

Op de Netwerkkaart van KPN (linkje) kan je trouwens zien of glasvezel beschikbaar is (groen) aangelegd wordt (geel).

Verder geldt inderdaad wat @Driekie al zegt, de postcode check op de website van KPN laat zien of KPN al kan leveren. Mocht op de website van KPN Netwerk NL iets geelgekleurd zijn, dan kan het zijn dat binnen een paar weken of maanden glasvezel door KPN kan worden aangeboden via KPN Netwerk NL.


Dank voor je antwoord, ik ga de linkjes even bekijken!


Ik zie dat ze in de fase “een plan maken” zitten. Ik denk dat ik toch wacht op KPN.


"Een plan maken" kan je lezen als het duurt nog wel minimaal twee jaar!!!


Dat duurt dan wel lang! Ik ga binnenkort KPN maar eens bellen.


Kpn weet daar niets van. Je moet dan bij kpnnetwerk zijn. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens.  De stelregel is dat de aansluiting klaar is twee jaar na de eerste brief die je er over hebt ontvangen.  Jij hebt nog niet eens de eerste brief!!! Lees dit artikel.


Van ODF heb ik wel de eerste brief ontvangen en heb zojuist een webinar bekeken. Vanaf maart gaan ze aanleggen. Als ik dit laat doen, moet ik van KPN af. En dat wil ik niet. Dus dan houd ik het voorlopig maar bij de koperaansluiting, denk ik.


Als je verbinding over koper voldoet aan je wensen, dan zou ik ook bij KPN blijven.


Van ODF heb ik wel de eerste brief ontvangen en heb zojuist een webinar bekeken. Vanaf maart gaan ze aanleggen. Als ik dit laat doen, moet ik van KPN af. En dat wil ik niet. Dus dan houd ik het voorlopig maar bij de koperaansluiting, denk ik.

Altijd laten aanleggen, meestal geheel gratis. Je kunt gewoon over koper bij KPN blijven.

Maar dan heb je altijd nog de keuze. Achteraf glas aanleggen is moeilijk en vaak duur. KPN met glas kan nog jaren duren of helemaal nooit. Zoals hier in buitengebied waar KPN nimmer glas zal aanleggen.

 


Dat is een goed advies. Dank je!